فناوری SenseUp در دوربین مداربسته
نوشته شده توسط : farhad

 


فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

فناوری SenseUp در دوربین مداربسته : بسیاری از سیستم ها و تکنولوژی های تمدن انسان برگرفته از سازوکارهای بدن انسان و دیگر حیوانات کره زمین است. برای مثال بسیاری از فناوری های بکار رفته در دوربین های عکاسی و دوربین های مداربسته با تقلید از سازوکارهای چشم انسان توسعه یافته است و فناوری SenseUp در دوربین مداربسته نیز یکی از فناوری های توسعه یافته بر اساس ساختار چشم انسان است. بگذارید با یک مثال این فناوری را بهتر برای شما توضیح دهیم. حتما برای شماهم پیش آمده است که از یک فضای پر نور واد یک محیط تاریک شوید و برای چند لحظه چشم شما قادر به دیدن هیچ چیز نباشد. در این شرایط عنبیه چشم شما به سرعت باز می شود تا بتواند نور بیشتری از محیط اطراف خود را دریافت کند و در نتیجه این مکانیزم بعد از چند لحظه شما قادر به دیدن محیط تاریک اطراف خود می شود.

در دوربین های مداربسته این مکانیزم باز شدن عنبیه چشم انسان در محیط های تاریک کپی برداری شده است و با کاهش بسته شدن شاتر دوربین مداربسته سعی می شود که نور بیشتری از محیط به صفحه حساس دوربین برخورد کند. این تکنولوژی در دوربین های مداربسته با نام فناوری SenseUp  شناخته می شود.

 

در مدل های قدیمی تر دوربین مداربسته برای ایجاد تصویر شفاف در محیط تاریک نیاز به روشنایی مصنوعی بود اما با فناوری SenseUp نیاز به نور مصنوعی در محیط به کمترین میزان خواهد رسید.

برای آنکه درک کنید این فناوری به چه میزان به کارایی بیشتر دوربین های مداربسته کمک کرده است باید دوربین های دارای این فناوری را با مدل های قدیمی تر دوربین مداربسته مقایسه کنید. در مدل های قدیمی دوربین مداربسته که فاقد فناوری SenseUp  هستند شما برای ایجاد یک تصویر شفاف در محیط تاریک نیاز به استفاده از منبع نور مصنوعی خواهید بود و در نتیجه هم هزینه های نصب دوربین مداربسته  و هم مشکلات هنگام نصب افزایش پیدا می کند.

به عنوان یک نکته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در مناطقی که امکان استفاده از منابع نوری مصنوعی برای افزایش میزان روشنایی محیط وجود ندارد، دوربین های مداربسته با فناوری Sense Up بهترین گزینه خواهد بود.

در تصویر زیر تفاوت تصاویر با فناوری SenseUp در دوربین مداربسته را مشاهده می کنید.

 

فناوری SenseUp

بیشتر بخوانید : پکیج دوربین مداربسته       نمایندگی هایک ویژن

Sense Up

فناوری SenseUp را با عنوان DSS یا Digital Slow Shutter  نیز در بازار معرفی می کنند. در یک توضیح کوتاه می توان چنین گفت که فناوری SenseUp یک فناوری پردازش میزان نور محیط است و این امکان را به دوربین مداربسته می دهد که در محیط های نوری مختلف سرعت باز و بسته شدن شاتر را برای ایجاد بهترین کیفیت تصاویر تنظیم کند.

 

در دوربین های دارای  فناوری SenseUp هدف اصلی افزایش مدت زمان ورود نور و برخورد فوتون های نور به پیکسل های سنسور دوربین مداربسته است. این کار در نهایت این امکان را به دوربین مداربسته می دهد که حتی در محیط های نزدیک به تاریکی مطلق نیز تصاویر رنگی با کیفیتی ثبت کنند.

با بررسی دقیق تر نحوه عملکرد فناوری SenseUp  در دوربین مداربسته متوجه خواهید شد که دوربین های مداربسته دارای این فناوری ابتدا با استفاده از یک شاتر الکترونیک مدت زمان نور ورودی به دوربین مداربسته را افزایش می دهند. بعد از فعال شدن فناوری SenseUp  در دوربین مداربسته ابتدا دوربین اقدام به گرفتن تعداد مشخصی تصویر از محیط اطراف می کند و سپس با مقایسه این تصاویر با یکدیگر تشخیص می دهد که چه میزان نور برای تشکیل بهترین و با کیفیت ترین تصویر مناسب است.

حد Sense-up

یکی از مهمترین پارامترها در مورد فناوری SenseUp مفهومی با نام حد Sense-up است. تنظیمات محدودیت را می توان در اکثر دوربین ها از تقویت ۲X تا ۱۲۸X amplification تعیین کرد. این تنظیمات مستقیماً به میزان نوری که به دوربین وارد می شود و نه سرعت واقعی شاتر ترجمه می شود. به عنوان مثال ، یک تنظیم ۲X باعث می شود ۲ برابر بیشتر از یک دوربین شاتر دیجیتال استاندارد و یک تنظیم ۱۶X نور تا ۱۶ برابر بیشتر از حد نرمال باشد.  توصیه می شود از یک تنظیم تقویت ۸X فراتر نروید.

 

فناوری Sense-up plus

یکی از مشکلات مهم در استفاده از دوربین های با قابلیت فناوری های  Sense-up  وجود دارد بهم ریختگی تصاویر ویدئویی در هنگام حرکت سریع اشیا است. فناوری های  Sense-up plus این مشکل را برطرف کرده است. بگذارید با یک مثال این موضوع را توضیح دهیم. یک دوربین فیلم برداری در حالت طبیعی 25 فریم در ثانیه تصویر ایجاد می کند و دستگاه ضبط هم همین 25 فریم را در اختیار شما قرار داده تا همگام سازی شود. اما وقتی شما از فناوری Sense-up استفاده می کنید اساسا به زمان بیشتری برای ورود نور به دوربین و تشکیل 25 فریم نیاز دارید و ایجاد 25 فریم در ثانیه عملا غیر ممکن می شود. این موضوع در یک قاب تصویر که اشیا در آن بی حرکت هستند یا جابجایی زیادی میان اشیا رخ نمی دهد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما در شرایطی که اشیا با سرعت زیادی تغییر می کنند ( برای مثال حرکت اتوموبیل ها در خیابان) کمی اعوجاج در تصاویر ایجاد می شود.

فناوری های  Sense-up plus  دقیقا این مشکل را برطرف کرده اند و حتی با تغییر سریع اشیا نیز مشکلی در تصویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته ایجاد نمی شود.

مزایای استفاده از دوربین های مدار بسته Sense-Up

هدف اصلی از  فناوری Sense-up ، ارائه یک فناوری قابل استفاده در دوربین های مداربسته است که با استفاده از آن حتی در شرایط نور ضعیف نیز بتوان تصاویر با کیفیت از محیط داشته باشیم.  این بدان معناست که دوربین های دارای حالت تصویری با حفظ تصاویر کاملاً رنگی قادر به دیدن تقریباً تاریکی کامل هستند.

فناوری Sense-up این امکان را ایجاد می کند که در هر شرایط نوری یک تصویر واضح و قابل اعتنا برای استناد به قانون ایجاد شود. همچنین بدون هیچ منبع نوری می توانید به مکانی خاص نظارت تصویری دقیق داشته باشید.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. دوربین مدار بسته داهوا     آداپتور صنعتی      نمایندگی هایک ویژن       نصب دوربین مدار بسته تهران
  2. ردیاب خودرو    قیمت دوربین مداربسته ارزان   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی برند هایک ویژن




:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: