نوشته شده توسط : farhad

لوله فلکسی چیست؟

Flexible_Metal_Conduit,تجهیزات جانبی,متعلقات نصب,فلکسی,لوله فلکسی فلزی با روکش PVC
لوله فلکسی (لوله خرطومی فلزی) یک کانال فلزی با مقطع گرد و انعطاف پذیر است که از آن برای محافظت از کابل های الکتریکی استفاده می شود.
ویژگی های یک لوله فلکسی خوب شامل موارد زیر است:
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت کششی و چرخشی زیاد
  • استحکام بالا در برابر فشار، ساییدگی و ضربه
  • ماندگاری بالا
  • مقاوم در برابر فرسایش محیطی و اشعه ماوراء بنفش (نور آفتاب) و یا حرارت زیاد
  • توانایی تخلیه الکتریسیته ساکن با اتصال به زمین

انواع لوله فلکسی

  • لوله خرطومی فلزی روکش دار: شکل رایج تر از لوله فلکسی که در نصب دوربین مداربسته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از این لوله برای محافظت سیم و کابل در محیط های مرطوب یا محیطهای باز استفاده (outdoor) می شود.

  • لوله خرطومی فلزی بدون روکش: این لوله فاقد روکش پلاستیکی PVC است و از این رو کاربری آن در محیطهای داخلی (indoor) می باشد.

از لوله فلکسی معمولا برای محافظت از کابلها در محیطهای بیرونی و یا صنعتی استفاده می شود. توجه داشته باشید که لوله فلکسی توان محدودی در مقابل ضربات فیزیکی دارد و در صورت نیاز به تحمل فشارهای فیزیکی باید از لوله فلزی استفاده کنید.
لوله های فلکسی با اندازه های استانداردی ساخته می شوند. اندازه های استاندارد آنها عبارتند از: لوله فلکسی 11، 13، 16، 21، 25، 29، 36، 42، 48
برای بستن لوله فلکسی به دیوار از بستهای مخصوص آن استفاده می شود. توجه داشته باشید که هر سایز از لوله به بست مناسب همان سایز نیاز خواهد داشت.
برای سهولت در کابل کشی بهتر است از ابزاری قرقره مانند استفاده شود. بدین صورت که حلقه کابل را همانند شکل زیر در داخل ابزار قرقره مانندی قرار داده تا از گره خوردن کابل ها جلوگیری گردد.
 
 

قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته    دوربین مدار بسته چیست     نصب دوربین مدار بسته     نمایندگی دوربین هایک ویژن

پک دوربین مدار بسته    قیمت دوربین مدار بسته ارزان      نصب دوربین مدار بسته       نمایندگی برند هایک ویژن
 

نکاتی مهم در مورد سیم کشی دوربین مدار بسته

در این مقاله قصد داریم درباره سیم کشی صحبت کنیم. نکاتی مهم و حائز اهمیت در این زمینه وجود دارد که در ادامه ذکر خواهد شد.

بزرگترین موضوع و نکته در هنگام شروع کابل کشی :

اگر از توپ و قرقره کابل استفاده می کنید این نکته را برای همیشه به خاطر داشته باشید که هنگام باز کردن کابلها از دور حلقه موجود، کابلها دارای تاب دایره ای شکل خواهند شد وبرای باز کردن این تاب دایره ای شکل اغلب به مشکل خواهید خورد و کابلها دچار گره خوردگی خواهند شد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل،استفاده از ابزار های موجود در بازار که مکانیزم بسیار ساده ای دارند ، مانند شکل زیر :

 

اگر این ابزار ها در دسترستان نیست بهترین راه ، عبور یک لوله فلزی یا چوب مقاوم از سوراخ موجود در وسط قرقره کابل است به طوری که دوطرف این لوله یا چوب را روی یک سکو یا ارتفاع قرار دهید به شکلی که قرقره بتواند به راحتی بچرخد. با اینکار دیگر مشکل حلقه حلقه شدن و گره خوردن کابلها را نخواهید داشت.

در مرحله بعدی، توجه داشته باشید که به تعداد دوربین های موجود در پروژه برای کابلها نام گذاری و شماره گذاری کنید. به عنوان مثال در یک پروژه 8 دوربین دارید از دوربین شماره یک به این شکل نام گذاری کنید: C1-C2-C3-C4-….. در اینجا C نشانگر Camera خواهد بود، ولی شما می توانید از هر عدد و کاراکتر دلخواه برای نام گذاری استفاده کنید.

توجه داشته باشید حداقل یک متر از ابتدای کابل و یک متر از انتهای کابل عقب تر شماره و نام کابل را با یک برچسب به دور کابل بچسبانید. برای تهیه برچسب مناسب از چسب کاغذی نیز می توانید استفاده کنیدو با خودکار روی آن شماره و علامت مورد نظر را بنویسید.

نکته مهم

برای اینکه در طول مسیر سیم کشی و عبور کابل از نقاط مختلف، برچسب ها کنده نشود می توانید از یک چسب نواری شیشه ای معمولی استفاده کنید و روی آن یک یا دو دور بچسبانید تا هم شماره دیده شود و هم از کاغذ برچسب محافظت شود.

اهمیت شماره و نام گذاری کابلها:

این کار به این دلیل انجام میشود که هر زمان در طول مسیر کابلکشی به نقطه مورد نظر هر دوربین رسیدید به راحتی کابل مورد نظر را از میان دسته کابلها بتوانید پیدا کنید. همچنین در این سر کابلها هنگام زدن فیش های BNC یا سوکت شبکه می توان از همان ابتدا ترتیب دوربین ها را به درستی پشت دستگاه متصل کرد، این کار موجب می شود که بعدها در طی گذشت زمان برای چینش تصاویر و جابجایی سوکت ها از پشت دستگاه به مشکل نخورید.

چسب زدن کابلها:

به خاطر داشته باشید چسب برق یک وسیله مصرفی است. بعضی از دوستان به صرفه جویی آن بسیار اعتقاد دارند اما با مصرف چند حلقه چسب بیشتر نتیجه کار بهتر و سهولت در نصب و کوتاه شدن زمان را خواهید داشت.

دقت داشته باشید که طریقه صحیح چسب زدن کابلها به این شکل خواهد بود که هنگام دسته کردن چند کابل در کنار هم و برای عبور از لوله برق یا لوله های فلکسیبل – خرطومی فلزی ،  باید برای نظم کابلها و گره نخوردن آنها، دسته کابلها را با استفاده از کمک یک نفر دیگر به دست بگیرید و طرف دیگر با کشش دسته کابل ها به سمت خود، شکم و انحنای آن را بگیرد. در این زمان شما با فاصله دومتر، دو متر دسته کابل ها را چسب می زنید. برای اینکار یک دور چسب کافی می باشد.

در مرحله بعد برای عبور کابلها به داخل لوله فلزی معمولا مشکل وجود ندارد و کابلها با همان چسب های موجود به راحتی از لوله های فلزی عبور میکند ، اما در مواقعی که نیازمند هستید که کابل ها از داخل لوله های فلکسیبل عبور داده شود ، پس از عبور قسمتی از کابل باید به محض رسیدن به هر چسب آن را باز کنید و قسمت بعد را به داخل لوله هدایت کنید و تا چسب بعدی دوباره این کار را تکرار کنید دلیل باز کردن چسب ها این است که چون لوله های خرطومی انعطاف دارند در هنگام عبور دسته کابل های چسب خورده ، کابل ها کشیده می شود و باعث ایجاد برآمدگی و حجیم شدن تعداد کابلها می شود ، که این امر باعث می شود که دیگر کابل ها از داخل لوله عبور نکند و به اصطلاح قفل شود. این موضوع در اکثر موارد باعث پاره شدن و زخمی شدن کابل ها شده و یا لوله فلکسیبل خرطومی را خراب میکند.

  1. علت بوق زدن دستگاه DVR
  2. تحلیل ویدئویی در دوربین های مداربسته
  3. امنیت دیتا سنترها
  4. دوربین مدار بسته پانوراما
  5. دوربین مداربسته استارلایت
  6. کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته
  7. AWB در دوربین مدار بسته
  8. EOC در دوربین مدار بسته
  9. دوربین مداربسته در هتل
  10. لنز دوربین مداربسته
  11. میکروفن دوربین مداربسته
  12. پهنای باند دوربین مداربسته
  13. دوربین مداربسته چگونه کار می کند
  14. سیستم کنترل تردد
  15. جلوگیری از هک دوربین مداربسته

دوربین مداربسته شمارش افراد



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : farhad

باکس پلاستیکی برق چیست؟

باکس_پلاستیکی_برق,باکس برق,متعلقات نصب,باکس 10*10 پلاستیکی
باکس پلاستیکی یک محفظه در دار است که با هدف پوشش دادن تجهیزات الکتریکی ساخته شده است. استفاده از باکس پلاستیکی بیشتر با هدف رعایت اصول استاندارد نصب صورت می گیرد. باکس های پلاستیکی انواع مختلفی دارند که شامل باکس در دار، باکس ضد آب و ... می باشد.
کاربرد های باکس پلاستیکی
باکس پلاستیکی برای نصب دوربین مداربسته دو کاربرد عمومی دارد:
1. برای جا دادن آداپتور و فیش دوربین چرا که امکان قرار دادن این متعلقات در داکت وجود ندارد.
2. برای پوشش دادن انشعابات و سربندی های انجام شده به ویژه در محیطهای بیرونی که خطر ورود رطوبت به کابلها وجود دارد.
انواع باکس پلاستیکی
باکس های پلاستیکی در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند. اما اندازه های پر کاربرد آن عبارتند از:
  • باکس پلاستیکی 10*10
  • باکس پلاستیکی 10*15
  • باکس پلاستیکی 15*20
  • باکس پلاستیکی 17*24
  • باکس پلاستیکی 20*30
  1. دوربین هایک ویژن   شرکت تیاندی   قیمت دوربین مدار بسته برای منزل  نصب دوربین مداربسته بیسیم    
  2.   قیمت دوربین هایک ویژن  قیمت ردیاب خودرو   طریقه نصب دوربین مدار بسته   دوربین مدار بسته قیمت
  3. شماره نمایندگی هایک ویژن  دوربین مدار بسته تی وی تی    قیمت دوربین مداربسته خانگی  خدمات نصب دوربین مداربسته  

  سایت هایک ویژن   قیمت جی پی اس  خودرو   قیمت دوربین مدار بسته ایرانی  خدمات دوربین مداربسته

نکاتی در مورد نصب دوربین های دید در شب با لامپIR

در موارد زیادی شاهد این مشکل بوده ایم که پس از نصب سیستم مدار بسته و تحویل آن به مشتری با گذشت زمان کوتاه مشتریان از تصاویر دوربین ها در زمان شب و تاریکی مطلق ناراضی هستند و با مراجعه به محل و بررسی دوربین ها به این نکته مهم رسیدیم. توجه داشته باشید وقتی یک دوربین دید در شب که دارای لامپ های مادون قرمز (IR) می باشد را در یک محل که تاریک است، نصب می کنید. نباید در نزدیکی دیدرس دوربین شیشه یا آینه وجود داشته باشد. وجود شیشه و آینه در دید مستقیم دوربین های دید در شب باعث انعکاس مستقیم نور مادون قرمز آن به داخل لنز و کانون اصلی تصویر خواهد شد و تصویر شما خراب خواهد شد.

و در مواردی هم که دوربین های دید در شب همپوشانی دارند توجه فرمایید که طوری زاویه ها را تنظیم کنید که نور مستقیم لامپ های دید در شب آن ها داخل لنز دیگر دوربین موجود در آن محل نتابد.

به نکته دیگری که حائز اهمیت است نیز توجه فرمایید، در بسیاری از مدل های دوربین دید در شب دام یک حلقه لاستیک سیاه رنگ وجود دارد. این حلقه در مدل هایی وجود دارد که قاب شیشه ای یا تلقی دوربین هنگام نصب از روی دوربین باید جدا شود. دلیل وجود این حلقه این است که وقتی شما قاب شیشه ای دوربین دام خود را می بندید ودر زمان تاریکی که چراغ های مادون قرمز روشن می شوند نور آن به داخل لنز می تابد. این امر بر اثر انعکاس نور آنها به قاب شیشه ای می باشد. وجود این حلقه لاستیکی به همین دلیل است که از نفوذ نور مادون قرمز به داخل لنز جلوگیری کند. پس نوجه داشته باشید که هنگام نصب این حلقه لاستیکی از دوربین جدا نشود. در مواردی پیش می آید که به دلیل غیر استاندارد بودن دوربین و قاب آن، باعث می شود که نور مادون قرمز به داخل لنز بتابد و تصاویر خراب شوند.

راه حل این مشکل فقط پوشاندن دور لنز می باشد. به این ترتیب که با یک چسب برق می توانید دور لنز را بپوشانید و به صورت دایره ای شکل چسب را دور لنز بچسبانید. در مرحله بعد قاب شیشه ای را ببندید و دقت کنید که چسب برق شما هنگام چرخش قاب شیشه ای جدا نشود و یا روی لنز را نگیرد. چسب برق باید طوری چسبانده شود که وقتی درب شیشه ای را می بندید، چسب کاملا به قاب شیشه ای بچسبد و از نفوذ نور کاملا جلوگیری کند با انجام اینکار خواهید دید که به راحتی مشکل خرابی تصاویر حل خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : farhad

چگونه دوربین مداربسته مناسب را انتخاب کنیم؟

دوربین_مداربسته,دوربین مداربسته,لوگوی دوربین مداربسته
انتخاب دوربین مداربسته مناسب کار خیلی سختی نیست. برای این کار تنها کافیست نیاز خود را بدانید و تا حدودی در رابطه با قابلیتهای دوربین های مداربسته اطلاعات داشته باشید.
در ابتدا باید نوع سیستم مداربسته خود را مشخص کنید. سیستم های مداربسته به دو دسته اصلی آنالوگ، آنالوگ HD و شبکه تقسیم می شوند.

سیستم مداربسته آنالوگ: ارزان قیمت، ساده و پرکاربرد است. تقریبا تمامی دوربین های نصب شده در منازل کوچک، واحدهای تجاری و اداری عادی دوربین آنالوگ هستند.

سیستم مداربسته آنالوگ HD
اصلی ترین مزیت دوربین های نسل جدید آنالوگ HD توانایی انتقال تصاویری با کیفیت بسیار بالاتر از دوربین های آنالوگ است و تا کیفیت 12 مگاپیکسل را نیز پشتیبانی می کنند. این سیستم ها همچنین قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارا هستند. به دلیل تفاوت اندک قیمت آنها با سیستم های آنالوگ قدیمی استفاده از آنها با توجه به کیفیت کارکردشان منطقی تر است

سیستم مداربسته شبکه: دوربین های شبکه دوربین هایی عموما پرهزینه و تخصصی تر هستند. این دوربین ها تکنولوژی به روزتری نسبت به دوربین ها آنالوگ دارند و امکان دستیابی به کیفیت های تصویر بسیار بالا را برای شما فراهم می اورند. به طور کلی دوربین های شبکه از بسیاری لحاظ از دوربین های آنالوگ بهترند. تنها عیب بزرگ آنها هزینه ی بالای آنهاست بنا براین اگر از نظر هزینه دغدغه ای ندارید حتما به سراغ دوربین های شبکه بروید.
(برای خواندن مقاله تخصصی در رابطه با تفاوت های سیستم آنالوگ و شبکه به این صفحه مراجعه کنید)

انتخاب نوع دوربین از نظر بدنه و کاربری

(مقاله مشروح در این رابطه)
دوربین های مداربسته از نظر نوع شکل بدنه و کاربری به انواع مختلفی تقسیم میشوند اما انواع رایج ان عبارتند از:
دوربین دام: دوربین سقفی با شکل نیم دایره ای است که برای محیطهای مسقف اداری، تجاری یا مسکونی استفاده می شود. این دوربین می تواند با یا بدون دید در شب IR باشد.
1015-دوربین-دام,,
دوربین مداربسته دام
دوربین بولت: دوربین بولت یک دوربین دیواری استوانه ای شکل است که معمولا در محیطهای غیر مسقف یا صنعتی نصب می شود. دوربین های بولت عموما مقاوت خوبی در مقابل آب و گرد و غبار دارند. دوربین های بولت معمولا با دید در شب IR ساخته میشوند.
1016-دوربین-بولت,,
دوربین مداربسته بولت
دوربین باکس: دوربین باکس یک دوربین مکعبی شکل و بدون لنز است. این دوربین ها معمولا دارای کیفیت تصویر مناسب تری نسبت بقیه انواع دوربین های مداربسته هستند و به دلیل نداشتن لنز می توانید لنز مناسب را با توجه به نیاز خود روی آنها نصب کنید. این دوربین ها معمولا در محیطهای صنعتی، روی صندوق های فروشگاهی یا روبه روی راهروها نصب می شوند. دوربین های باکس معمولا فاقد دید در شب IR هستند.
1020-دوربین-باکس,,
دوربین مداربسته باکس
دوربین گردان (PTZ): دوربین گردان، دوربین هایی با قسمت مکانیکی برای چرخاندن دوربین به طرفین هستند. این دوربین ها معمولا دارای لنز با زوم اپتیکال نیز هستند که می تواند جزئیات را با اندازه دلخواه در جهات مختلف به شما نشان دهد. این دوربین ها معمولا در فضاهای وسیع که نیاز به نظارت چند جهته دارند نصب می شود. دوربین های گردان می توانند با یا بدون دید در شب IR باشند.
1017-دوربین-گردان,,
دوربین مداربسته گردان
دوربین های چشم ماهی (FishEye): دوربین های چشم ماهی دوربین هایی هستند که امکان مشاهده تصاویر در تمامی زوایا را برای شما فراهم می کنند. این دوربین ها از طریق لنز خواص خود تصاویر را در 360 درجه در یافت کرده و نشان می دهند. استفاده از این دوربین ها تنها در سیستم شبکه امکان پذیر است و دوربین های چشم ماهی انالوگ به صورت گسترده ای ساخته نمی شوند. این دوربین های معمولا فاقد دید در شب IR هستند.
1019-دوربین-FISHEYE,,
دوربین مداربسته چشم ماهی
دوربین های مینیاتوری (مخفی): دوربین های مینیاتوری دوربینهای کوچکی هستند که با هدف عدم امکان تشخیص دوربین ساخته شده اند. این دوربین ها با اندازه های مختلفی ساخته می شوند و معمولا کیفیت تصویر متوسطی دارند. استفاده از این دوربین ها تنها در محیط ها داخلی امکان پذیر می باشد. (برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین های مخفی این مقاله را بخوانید)
1018-دوربین-مینیاتوری,,
دوربین مداربسته مینیاتوری
پس از انتخاب نوع دوربین حال کمی در رابطه با کیفیت تصویر دوربین ها صحبت می کنیم.
کیفیت تصویر دروبین های شبکه با مگا پیکسل مشخص می شوند که بیشتر مردم با آن آشنایی کافی را دارند پس از توضیحات بیشتر در اینجا خود داری می کنیم. (مقاله مشروح در رابطه با کیفیت تصویر دوربین های شبکه)
کیفیت تصویر دوربین های انالوگ با واحدی به نام تیوی لاین (TV line) مشخص می شود. تیوی لاین در واقع معادل رزولوشن در سیستم دیجیتال است. برای اینکه اشنایی حدودی با این سیستم تفکیک پذیری تصویر داشته باشید به جدول زیر توجه کنید.

کاربردتوضیحاتکیفیت تصویر
فضاهای کوچک (تا 10متر مربع)، محیطهای کم اهمیت کیفیت تصویر متوسط 400TVL
فضاهای متوسط (تا 20 متر مربع)، محیط های با درجه اهمیت متوسط کیفیت تصویر متوسط به بالا 500TVL
فضاهای متوسط (تا 30 متر مربع)، میحطهای با درجه اهمیت متوسط به بالا کیفیت تصویر بالا 600TVL
فضاهای باز یا محیط های با اهمیت بالا بیشترین کیفیت سیستم انالوگ 700TVL

توجه داشته باشید که کیفیت تصویر 700تیوی لاین کیفیت خیلی بالایی در مقایسه با دوربین های دیجیتال نیست و در صورت معادل سازی کیفیت تصویر خروجی حدودا 0.5مگا پیسکل خواهد بود. برای دستیابی به کیفیت بالاتر از ان تنها راه منطقی استفاده از دوربین های شبکه است.
با اطلاعات داده شده در این مقاله شما خواهید توانست تا حد زیادی نیازهای خود را شناسایی کرده و دوربین مناسب خود را انتخاب کنید.
 
 
  1.      دوربین مداربسته هایک ویژن   بهترین ردیاب خودرو   نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته   قیمت دوربینهای مدار بسته
  2. قلاده جی پی اس دار        ردیاب سالمندان   آداپتور صنعتی

استفاده از باکس آداپتور مرکزی

در مقاله های موجود در این وبسایت، سعی شده است که نکات و مواردی بیان شود که معمولا کسی به آنها توجهی ندارد و رعایت آنها در پیشرفت و بهینه سازی پروژه های مدار بسته و همچنین به اضافه شدن اطلاعات تخصصی فردی افراد و همکاران کمک بسزایی باشد. نکته مهمی که شاید اکثر کارشناسان نصب به آن توجه ندارند، نحوه استفاده از آداپتورهای مرکزی می باشد.

در پروژه هایی که از آداپتور مرکزی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که می توانید سیم یا کابل برق هر دوربین را جداگانه به آداپتور مرکزی برسانید. این کار به دلیل این انجام می شود که میتوانید از باکس های مخصوص آداپتور مرکزی که در بازار موجود است استفاده کنید. داخل این باکس ها به تعداد دوربینهای شما فیوز وجود دارد و شما می توانید بر حسب تعداد دوربین های خودتان در پروژه مورد نظر باکسی تهیه کنید که تعداد فیوزها و خروجی آنها با تعداد دوربین های شما یکسان باشد.

علت استفاده از فیوز :

بزرگتربن توجیه برای انجام اینکار علی رغم بالا رفتن مصرف کابل برق این است که اگر برحسب اتفاق برق دوربین دچار اشکال شد یا اتصال کوتاه و یا به هر علت، فقط همان دوربین از مدار خارج می شود و دیگر باقی تصاویر را از دست نخواهید داد.

پیشنهاد ما استفاده از این باکس می باشد که در اکثر فروشگاه های لاله زار و الکتریکی های معتبر موجود است و قیمت بابلایی هم ندارد. حتی اگه منجر به کم شدن سود کمتر هم شود، باز هم ارزش استفاده خواهد داشت، چون علاوه بر داشتن فیوز و موردی که ذکر شد، به خودی خود یک محافظ فیزیکی برای خود دستگاه آداپتور مرکزی شما نیز خواهد بود و به تمیزی و ایمنی کار شما بسیار کمک خواهد کرد

پکیج  کامل دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته تی وی تی  دوربین مدار بسته خرید     خدمات نصب دوربین مدار بسته      فروشگاه هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()