چطور بدون هزینه زیاد محتوای عالی تولید کنیم
نوشته شده توسط : farhad

 


در هر مدل کسب و کار که باشیم تولید محتوا یکی از دغدغه های ما هست به این معنی که در یک کسب کار سنتی، فرد درسمت رهبر کسب و کار خود موظف است چرخه بقای آن را بگرداند و ابعاد مدیریت بازاریابی را در آن توسط افراد کارشناس پیاده سازی کند، در این نوع کسب و کار از طراحی یک کارت ویزیت تا طراحی یک تبلیغ محیطی برای او حکم تولید محتوا را دارد. اما در بازاریابی آنلاین و کسب و کار اینترنتی به علت اینکه ارتباطات فیزیکال کمی محدود تر است و حجم اطلاعات بشدت زیاد است باید مخاطب به گونه ایی جذب شود که برای ما منفعت و سود داشته باشد یعنی تمامی تلاش ما در فضای آنلاین، جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری است و سپس ایجا مشتری وفادار.

 

تولید محتوا بدون هزینه زیاد

 

روش های بازاریابی در کسب و کار آنلاین بسیار متنوع وزیاد بر اساس بازار هدف می باشد که با یک استراتژی تبلیغاتی می شود به اهداف نزدیک شد. در مقالات گذشته در مورد پادشاهی بازاریابی محتوایی بسیار صحبت کردیم و زمانی که به صورت آنلاین برای کسب و کار خود بازاریابی می کنید، تولید محتوا یکی از بزرگترین قطعات گمشده بازاریابی شماست. در این بین باید اطلاع داشته باشید که تولید محتوای حرفه ایی هزینه های زیادی برای شما در پی دارد. ما در هر موقعیتی که قرار داشته باشیم مایل هستیم از روش هایی استفاده کنیم که برای ما مقرون به صرفه باشد چون امور بازاریابی و تبلیغات پرهزینه است،اما چطور بدون صرف هزینه های هنگفت، محتوایی عالی و جذاب به بازار ارائه کنیم؟ این دغدغه تمام افراد صاحب کسب و کار آنلاین است و اغلب این پرسش اصلی آنهاست که تولید محتوا مناسب بدون صرف هزینه های بسیار زیاد، چطور امکان پذیر است؟ 
در فضای آنلاین روش هایی ساده وجود دارد که میتوانید برای تولید محتوا با هزینه کم از آن استفاده نمایید. در این مقاله با ما همراه باشید تا این روش ها را باهم بررسی کنیم:

روش های تولید محتوای حرفه ای

از داشته های فعلی کمی کمک بگیرید:

حتما شما دارای یک طرح و پلن برای کسب و کار خود هستید. اینکه چه هدفی دارید و چه روش هایی دارید و در چه خدمات و چه محصولاتی ارائه می دهید. و اینکه توضیحی در مورد آن ها، مانند خدمت و محصول شما دارای چه کیفیتی است و یا خدمات شما دارای چه نوع گارانتی می باشد.دردرجه اول داشته هایی که برای طرح کسب و کار خود ریخته اید را میتوانید با رعایت کردن اصولی که میتواند حالت عمومی به خود بگیرد، در وب سایت خود به اشتراک بگذارید.

وبلاگ ها بسیار باارزش هستند

در وب سایتتان قسمتی را به عنوان وبلاگ و سرویس مقالات و پایگاه دانشی قرار دهید شاید در قسمت توضیح محصولات وخدماتتان آنقدر متون خاصی نمامنده باشد که شما آن را نگفته اید به هرحال این قسمت برای سایت میتواند از آن جهت مفید باشد که تعداد و آمار بازدیدکنند گان را بالا نگه دارد، البیته این به شرط آن است که شما مطالب واقعا منحصر به فردی در آن قر دهید و در مورد تخصص خود مطالب موازی و هم تراز بوجود آورید.مثلا اگر کار شما طراحی معماری داخلی است بهتر است مقالاتی با موضوع چیدمان هایی برای منازل کوچک تهیه کنید البته این یک مثال است شما در این حوزه قدرت مانور زیادی برای انتخاب عناوین دارید. این ر هم بگویم اگر شما خودتان دستی بر نوشتن ندارید از یکی از افراد گروهتان بخواهید که این امر را پیگیری کند.

از فریلنسرهای مقاله نویس کمک بطلبید

افرادی در سرتاسر این دهکده بزرگ جهانی وجود دارند که بصورت آزاد مشغول نویسندگی هستند و مرتبط با موضوعات مختلف فعالیت دارند .هزینه پرداختی برای تولید محتوا به این افراد بسیار پایین تر از استخدام یک فرد متخصص در تیم کاری بصورت فیزیکی است. به همین منظور کسب و کار ها مایل هستند این نوع کار را با هزینه پایین برون سپاری کنند.

ساخت محتوای ویدئو و پویا

شما میتوانید از کسب و کارتان فیلم و ویدئو تهیه کنید. این روش بسیار جذابیت شدیدی در بین مخاطبان شبکه های اجنماعی پیدا کرده است. مثلا اگر فعالیت شما در رابطه با فروش و تولید ظروف یک بار مصرف است میتوانید ویدئو هایی کوتاه از معرفی و کیفیت محصولات تولید کنید این ویدئو ها باید کوتاه و خلاقانه باشد. سپس آن را با مخاطبان وب سایتتان به اشتراک بگذارید و بدانید محتوای ویدئویی بسیار ارزشمند است.

 

محتوای بازاریابی

 

تولید محتوا برای افراد کم حوصله

این روش یعنی محتوایتان را بصورت تصویری تولید کنید، مانند اینفوگرافی ها که به توضیح مطلبی بصورت تصویری پرداخته اند و این روش یکی از جذاب ترین قسمت های تولید محتواست .به دلیل اینکه کاربران مخصوصا نسل جوان به مطالعات زیاد و طولانی بی علاقگی نشان می دهند. همین سبب می شود اینفوگرافی ها محتوای جالبی به نظر برسد.

تبلیغات میان متنی

درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

-------------------------------------

سه راهکار بازاریابی محتوا  


محتوای یک وبلاگ بیان گر شخصیت صاحبان آن است و اگر یگ وبلاگ کاربرد تجاری داشته باشد میزان تعامل کاربران با آن تجارت و کسب و کار در گرو میزان تعامل کاربران با محتوای وبلاگ است. در هنگام وبلاگ نویسی مهم ترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشیم آن است که نباید خود خواه باشیم، خود خواه نبودن بدین معنی است که نباید فقط به خواسته ها و اهداف خود فکر کنیم بلکه باید به همواره در نظر داشته باشیم که کاربران اهمیتی به اهداف ما نمی دهند بلکه در پی برآورده کردن نیاز ها و اهداف خود هستند پس اگر ما بتوانیم نیاز های آنها را درک کنیم می توانیم عملکرد خوبی در ایجاد محتوای متناسب با نیاز کاربران داشته باشیم.


اگر بخواهیم وبلاگ ما علاوه بر اهداف کاربران برای نیل به اهداف خودمان نیز مناسب باشد، لازم است که همواره به بهبود آن فکر کنیم و استراتژی مناسبی برای اینکه این کانال، برای کمپانی ما سوددهی مطلوبی داشته ‌باشد، طرح ریزی کنیم. در ادامه به ۳ نکته درباره افزایش میزان دسترسی به پست ها می‌پردازیم که می تواند به شما در مسیر افزایش تعامل در یک وبلاگ و بازاریابی محتوا همراهی می‌کنند:


افزایش دسترسی به محتوا
بسیاری افراد می پرسند که " چرا باید محتوایی که یک بار منتشر شده است را مجددا منتشر نماییم؟" ، پاسخ به این سوال بسیار ساده است و در دو کلمه خلاصه می شود، افزایش دسترسی!
ممکن است وبلاگ شما 10000 بازدیدکننده و هوادار داشته باشد، اما همه آنها تمام مطالبی که شما منتشر می کنید را نمی بینند. تنها تعداد محدودی از بازدیدکنندگان شما پست های شما را می بینند که این تعداد یک زیرمجموعه کوچک از مجموعه بزرگ هواداران شما هستند. اگر آن دسته از هواداران شما که مطلب شما را مشاهده کرده اند با آن تعامل برقرار کنند و آن را لایک کرده و یا اشتراک  گذاری کنند، آنگاه افراد بیشتری موفق به دیدن مطلب شما خواهند شد. هرچقدر که تعداد این اشتراک گذاری ها بیشتر باشد احتمال دیده شده مطلب شما توسط افراد بیشتر افزایش می یابد. اما این اتفاق برای بسیاری از پست های شما نمی افتد، و تنها تعداد کمی از هواداران شما آنها را مشاهده می نمایند.
شما می توانید با انتشار مجددا یک پست در روزهای مختلف و ساعات مخلف از یک روز، امکان دسترسی پست خود را برای زیر مجموعه های مختلفی از بازدیدکنندگان و هواداران وبلاگتان افزایش دهید.


1-     محتواهایی که در میان کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند را شناسایی کنید
خب سوالی که در این مرحله مطرح می شود این است که شما چگونه باید متوجه شوید که "آیا یک پست ارزش انتشار مجدد دارد یا خیر؟"
پاسخ به این سوال بسیار ساده است، برای پیش بینی عملکرد یک پست در آینده می توانید از ارزیابی عملکرد آن در گذشته استفاده نمایید. باید میزان تعامل یک پست در گذشته را مورد بررسی قرار دهید، میزان تعامل آن در انتشار دوم و سوم نیز، از انتشار اول آن متفاوت نخواهد بود. شما باید بررسی کنید که کدامیک از پست های شما در تعداد لایک ها،  اشتراک گذاری ها، کامنت ها و ... از سایر پست ها عملکرد بهتری داشته اند. ابزارهای آنالیزگر بسیاری وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها عملکرد پست های خود را ارزیابی نمایید. به شما پیشنهاد می کنم برای ارزیابی عملکرد پست ها حتما از ابزارها آنالیزگر استفاده نمایید تا بتوانید پست هایی که تعامل بیشتری با کاربان برقرار کرده اند را شناسایی کنید.


2-     محتواهایی که تعامل بهتری برقرار کرده اند را مجددا منتشر کنید
استراتژی های متعددی برای انتخاب زمان مناسب و چگونگی انتشار مجدد یک پست وجود دارد، در زیر تعدادی از استراتژی های موثر برای انتشار مجدد یک پست آورده شده اند شما می توانید هر یک از این استراتژی ها را بسته به روش کار خود انتخاب نموده و بکار بگیرید:

  • یک محتوای ترکیبی ایجاد کرده و در آن یک بخش از هریک از پست های مد نظر خود را قرار دهید و آن را به عنوان بخشی از پروسه انتشار محتوای نرمال روزانه، هفتگی یا ماهانه خود، منتشر کنید. به خاطر داشته باشید که باید بخش انتخابی از یک پست جذاب ترین بخش آن باشد که کاربران را مجاب کند به آن پست مراجعه کنند.
  • در وبلاگ خود یک بخش به عنوان نگاه به روز گذشته و یا نگاه به هفته گذشته داشته باشید. این روش بسیار متداول است و بسیاری از وبلاگ ها و وب سایت ها از چنین روش هایی برای افزایش تعامل کاربران با محتوای خود استفاده می نمایند. شما می توانید این بخش نگاه به گذشته را برای هر دوره زمانی مورد نظر خود پیاده سازی کنید. مثلا اگر پست های متعددی در وبلاگ شما منتشر می شود می توانید این کار را به صورت روزانه انجام دهید و یا در هر هفته یک روز را به این کار اختصاص دهید اما اگر تعداد پست های شما کمتر است می توانید دوره زمانی این روند را اندکی طولانی تر مثلا ماهانه و یا دو ماهه کنید. دقت داشته باشید که در بخش نگاه به گذشته محبوب ترین پست های خود را مجددا اشتراک گذاری نمایید.
  • در وبلاگ خود بخشی با عنوان محبوب ترین پست های هفته یا ماه گذشته داشته باشید که در روزهای تعطیل در اواخر هفته به روز رسانی می گرند و در آن پست هایی که تعامل بهتری با کاربران برقرار کرده اند را مجددا پست نمایید. دقت کنید که برخی افراد تنها در روزهای تعطیل فرصت صرف زمان در اینترنت را دارند و شما اگر در روزهای تعطیل پست های محبوب وبلاگ خود را مجددا اشتراک گذاری کنید این دسته از کاربران را نیز تحت تاثیر قرار خواهید داد.
  • اشتراک گذاری مجددا پست های منتشر شده در زمان ها خاص مثل زمان المپیک، انتخابات و یا هر رویداد گذرایی که موجب می شود کاربران تمامی توجه خود را معطوف به آنها کنند و توجه خاصی به سایر مطالب موجود در اینترنت نکنند. معمولا پست هایی که در این دوره های زمانی در وبلاگ ها منتشر می شود نمی تواند تعامل خوبی با کاربران برقرار کند ، زیرا کاربران در این دوره های زمانی بیشتر توجه خود را به آن رویداد خاص اختصاص می دهند. شما می توانید با اشتراک گذاری مجدد این پست ها در زمان های دیگر (زمانی پس از آن دوره زمانی مشخص) توجه کاربران را به آن جلب کنید.

راه کار ها و استراتژی های متعدد دیگری وجود دارد که شما می توانید با استفاده از بکار گیری آنها پست های خود را مجددا انتشار داده و تعامل آن را با کاربران خود افزایش دهید.


3-     شناسایی افراد با نفوذ و انتشار مجدد مطالب در وبلاگ آنها
در میان کسانی که با محتوای شما تعامل برقرار می کنند ممکن است افراد با نفوذ نیز وجود داشته باشند، افرادی که در زمینه مشابهی با زمینه کاری شما فعالیت می کنند و در شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت داشته و هواداران زیادی دارند. اگر شما بتوانید این افراد را شناسایی نموده و با آنها تعامل برقرار کنید، برای مثال پست های آنها را اشتراگ گذاری نمایید و به آنها لینک بدهید می توانید یک رابطه دو طرفه با آنها ایجاد کنید. ایجاد یک رابطه خوب و یک تعامل قوی با افراد با نفوذ عاملی بسیار موثر در افزایش تعامل پست های شما با کاربران است. زیرا زمانی که این افراد یکی از پست های شما را اشتراک گذاری کنند تمامی کاربران آنها پست شما را خواهند دید و جامعه هدف شما به شدت رشد خواهد کرد. شناسایی این افراد اولین گام در ایجاد یک رابطه است، زمانی که شما این افراد را شناسایی کنید می توانید با ارسال ایمیل آنها را از پست های جدید خود مطلع کرده و آنها را ترغیب به اشتراگ گذاری پست های خود بکنید.

 

تبلیغات میان متنی

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی  و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک دنبال کنند.

تبلیغات میان متنی

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 





:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: