اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت
نوشته شده توسط : farhad

 

اغلب مواقع طراحان وب سایت وقت زیادی را جهت تنظیمات تایپی وب سایت خود از قبیل سایز، فاصله گذاری، رنگ و غیره صرف می کنند چرا که کیفیت این تنظیمات می تواند بر دیدگاه کاربران و حس آن ها درمورد خلاقیت سازنده وب سایت بطور شگرفی موثر باشد ولی آنچه که بسیار مورد توجه بوده و در این زمینه نقش مهمی بازی می کند فونت می باشد.

طبیعتاً برای اینکه شما بتوانید به صورت مؤثر با کاربران و بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کنید نیاز دارید که از فونت استفاده کنید. فونت واسط بین شما و کاربران در طراحی سایت می باشد و هدف اصلی نیز از انتخاب فونت همین برقراری ارتباط است بنابراین از اهمیت زیادی برخوردار است. چندین نکته مهم در مورد فونت را باید اشاره کنیم. یکی از این نکات در ساخت سایت این است که فونت اصلی باید خوانا و واضح باشد تا کاربران بتوانند به راحتی آن را خوانده و برای خواندن مطالب سایت اذیت نشوند. به همین دلیل در کنار زیبایی و جذابیت خوانا بودن نیز یکی از اصلی ترین ویژگی های فونت درساخت سایت می باشد. اگر منتظر هستید برای استفاده در طراحی سایت، فونت خاصی به شما پیشنهاد شود در اشتباهید. فونت های متفاوتی با سرعت چشمگیر وارد بازار می شوند و هر کدام می توانند ایده آل کار شما باشند اما قرار نیست که صرفاً یک نوع فونت خوب و درست وجود داشته باشد بلکه می توان از چندین فونت در ساخت سایت استفاده کرد که همگی ویژگی های فوق الذکر را داشته باشند.

زیبایی فونت

یکی از مهم ترین عوامل زیبایی و جذابیت وب سایت ها، فونت استفاده شده در طراحی وب سایت می باشد. این فونت ها که با توجه به نوع طراحی و سلیقه صاحب سایت و حتی موضوع وب سایت انتخاب می شوند، می توانند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب و ماندگاری آنها در وب سایت داشته باشند. سعی کنید فونتی که انتخاب می کنید هم زیبا باشد هم خوانا هم اینکه کاربر اذیت نشود سعی کنید از فونت های سری B استفاده کنید. هر چه فونت با کلیت طراحی وب سایت سازگار تر باشد و خوانا تر باشد طرح را نیز زیباتر می کند و کاربران را برای خواندن متون سایت ترغیب خواهد کرد.

در زمان انتخاب فونت چه عواملی را باید مد نظر قرار داد؟

متن های شما چه پیغامی را به خواننده می رساند؟

انتخاب فونت، لحن متن را نشان می دهد. درنتیجه آنچه که برای موضوع کاری شما مناسب است را درنظر بگیرید. به عنوان مثال، محتوای سایت می تواند طنزآمیز، تجاری، کودکانه و غیره باشد. پس با توجه به این مطلب، باید فونتی را استفاده کرد که در نگاه اول محتوای سایت را به خواننده معرفی کند.

آیا فونت مورد نظر شما براحتی قابل دسترس است؟

برخی از فونت ها رایگان هستند و برخی دیگر باید به مبلغ گزافی خریداری شوند. باید در نظر بگیرید که آیا فونت مورد نظر مناسب بودجه شما می باشد. این عامل خود می تواند نوع فونت انتخابی شما را محدود نماید.

– محبوب ترین و پرکاربرد ترین فونت های فارسی وب سایت به شرح زیر می باشند:

  • Tahoma
  • Yekan – B Yekan
  • Nazanin – B Nazanin
  • Roya – B Roya
  • Mitra

 

بزرگ و کوچک بودن فونت

خیلی مهم است که فونت نه آنقدر بزرگ باشد که چشم کاربر را بزند نه آنقدر کوچک باشد که کاربر بخواهد زوم کند پس حتما دقت کنید که فونت های طراحی وب سایت شما در داخل تیترهای مطالب سایت بزرگ باشد و در داخل مطالب کوچک تر

“عناوین و متن اصلی، عواملی هستند که توجه کاربران را بسیار جلب کرده و به عبارت دیگر، افراد را مجاب به بازدید و مطالعه وب سایت مذبور می کنند.”

زمانی که می خواهید فونت مناسبی برای وب سایت خود انتخاب کنید بهتر است حجم متن را مدنظر قرار دهید چرا که نوع فونت باید بگونه ای باشد که در خواننده خستگی ایجاد نکرده و عاملی برای انصراف وی از ادامه خواندن نباشد. نتیجه کار هر چه باشد باید عاملی برای ترغیب افراد به مطالعه محتوای سایت شما باشد.

منابعی برای مطالعه بیشتر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت

https://seo-webmaster.blogsky.com

https://seoweb5.blogsky.com

https://seowebdesigner2.blogsky.com

https://seowebmaster5.blogsky.com

https://seokar9.blogsky.com

https://seowebmaster66.blogsky.com

https://seowebkaran1.blogsky.com

https://seowebmaster3.blogsky.com

https://seowebkar6.blogsky.com

https://seo-webdesigner.blogsky.com

 





:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: