موضوعات مهم نظارت تصویری در سال 2021
نوشته شده توسط : farhad

 

فناوری های پیشرفته نظارت تصویری، موضوعات مهم و رایج را در سال 2021 در مسیر خود هدایت می کنند. این موضوعات، کاربرد مداوم از هوش مصنوعی یا AI گرفته تا حفاظت سایبری پیشرفته را شامل می شوند. با افزایش تهدیدات و تلاش دولتها در سراسر جهان برای ایمن تر و هوشمندتر ساختن شهرها، نیاز به راهکارهای نظارت تصویری پیشرفته تر همچنان رو به گسترش است.

ویدئوآنالیتیک مهمترین موضوع در نظارت تصویری

در سالهای اخیر شاهد صحبتها و بحثهای زیادی درباره هوش مصنوعی و قابلیتهای آن در بخش آنالیتیک بودیم. امروزه، استفاده از هوش مصنوعی در تمامی بخشهای نظارت تصویری گسترش یافته است. با این اوصاف، اگرچه هوش مصنوعی به خودی خود شاید یک موضوع جدید به شمار نرود، اما انتظار می رود هوش مصنوعی بر پایه آخرین دستاوردها، رواج زیادی داشته باشد. ویدئو آنالیتیک از نظر بسیاری از کارشناسان مهمترین موضوع نظارت تصویری در سال 2021 به حساب می آید.

هوش مصنوعی مهمترین فرصت را برای متعادل سازی سرمایه گذاری های کلان در شبکه های نظارتی جهان ارائه می کند و همچنین توضیح می دهد که چگونه سیستمهای نظارتی جدید طراحی و استفاده می شوند تا در نهایت ارزش افزوده ایجاد کنند و حفاظت و امنیت را در مکانهای نظارت شده افزایش دهند. وی افزود: هوش مصنوعی از نظر کاربرد، دقت و قیمت در سطوح مختلف رو به رشد و بالغتر شدن است و فرصتی عالی برای کاربران نظارتی مختلف محسوب می شود تا از بازگشت سرمایه شان بهره مند شوند.

گسترش هوش مصنوعی در نظارت تصویری

هوش مصنوعی جدید در سال 2021 همه گیرتر نیز می شود و فناوری هوش مصنوعی را فراگیرتر می سازد. در این پست نوشته شده: امروزه، دوربینهای حفاظتی بیشتری داده هایی که جمع آوری کرده اند را برای سرورها جهت آنالیز شدن ارسال می کنند. هوش مصنوعی جدید بار سنگین انتقال و ذخیره سازی مقادیر زیاد داده به سرور را کاهش می دهد، که موجب افزایش کارآیی، صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های سرور خواهد شد.

اگرچه فناوری پیشرفته تر هوش مصنوعی مزایای چشمگیری را به نظارت تصویری عرضه می کند، جف ویتنی، نایب رئیس مارکتینگ در کمپانی Arecont Vision Costar توضیح می دهد که برای یکپارچه سازان سیستمهایی که راهکارهای دارای هوش مصنوعی را راه اندازی می کنند و نیز برای کاربران نهایی محصولات حفاظتی به منظور دستیابی به بیشترین بهره وری از محصول، نیاز قابل توجهی به یادگیری بیشتر نیز وجود خواهد داشت.

ما این شرایط را در بازار حفاظتی در محصولات دیگر نیز شاهد بوده ایم که زمان و آموزش بسیاری برای دریافت اطلاعات بیشتری پیرامون فناوری IP، دوربینهای مگاپیکسل، دوربینهای چند سنسوره و راهکارهای ابری صرف کرده ایم. مزایای (هوش مصنوعی) در نظارت تصویری بسیار زیاد هستند، اما دستیابی به بیشتر وعده ها زمان زیادی خواهد برد.

حفاظت سایبری پیشرفته

با افزایش مداوم تعداد دستگاه های متصل به IoT، خطر حملات سایبری نیز افزایش می یابد. مجریان حفاظت انتظار دارند نیاز به حفاظت سایبری در سال جاری همچنان افزایش یابد. این رشد ناشی از قانونگذاری دولتها، تقاضای بازار و نصب و راه اندازی دوربینهای حفاظتی بیشتر، VMS و رکوردرهای بیشتر به ویژه سیستمهای متصل به ابر می باشد. با گسترش روز افزون تکنولوژی های مبتنی بر ابر و همچنین استقبال عموم مردم از اینترنت اشیا حملات سایبری از گروه های هکری مختلف نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود. بنابراین حفاظت سایبری موضوع مهمی است که باید در مباحث نظارت تصویری در سال 2021 به آن توجه ویژه شود.

در هنگام تمرکز روی حفاظت سایبری متوجه می شویم که این فناوری یک چارچوب است و تمامی جوانب این سیستم باید با آن تطابق داشته باشند. این سیستم تعامل دوربینها، شبکه، سخت افزار، VMS، رابطها یا یکپارچه سازیها را شامل می شود. اگر در هر یک از این اجزا خلاءی به وجود آید، کل سیستم با خطر عدم امنیت مواجه می شود.

حفاظت سایبری از طریق قانونگذاری جدید و بهترین اقدامات برای دستگاه های IoT متصل به شبکه روز به روز بهتر می شود که این موضوع بر روی ارتقای حفاظت محصولات تولیدکنندگان تأثیر خواهد گذاشت. همچنین به گفته ویتنی، بر روی چگونگی طراحی و راه اندازی سیستم های نظارتی و اتخاذ بهترین اقدامات، مؤثر خواهد بود.

نظارت تصویری در سال 2021

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

راهکارهای مبتنی بر ابر

موج جدیدی از ابتکارات و فناوری های مبتنی بر ابر در راه است. تا اینجا هم فناوری های مبتنی بر ابر همه ما را دچار سرگیجه حیرت آوری کرده است و انتظار می رود نظارت تصویری در سال 2021 شاهد تحولات عظیم تری در حوزه راهکارهای مبتنی بر ابر باشد.

همانطور که گفتیم راهکارهای ابری در سالهای اخیر رواج بیشتری در بخش نظارت تصویری یافته اند. انتظار می رود که نرخ استفاده از این فناوری افزایش بیشتری نیز داشته باشد و کاربران نهایی طراحی شبکه نظارتی خود را از بخش IT اتخاذ کنند، نه بر اساس مفاهیم حفاظتی قدیمی.

توانایی ثبت داده ها به صورت محلی با مدیریت از راه دور و توزیع ویدئو در ابر به کاربران در هر صنعتی که باشند قابلیتهای بیشتری می بخشد. این ویژگی راهکارها را برای شرکتها، دولتها، بخش آموزش، فروش، پزشکی و محیطهای دیگر بهبود می بخشد. علاوه بر این، همانطور که ارائه دهندگان بیشتری خدمات ابری را به محصولاتشان اضافه می کنند، آگاهی بازار نیز افزایش خواهد یافت که منجر به اتخاذ و رواج بیشتر این فناوری می شود.

راهکارهای ابری به تنهایی رشد خواهند کرد؛ چرا که ترکیب دو راهکار ذخیره سازی محلی و ابری در محیطهای صنعتی و شرکتهای بزرگ مورد استقبال قرار می گیرند و راهکارهایی که فقط ابری هستند توسط مشتریان و کسب و کارهای کوچک مورد توجه قرار می گیرد.

توجه بیشتر به حریم خصوصی

حریم خصوصی برای کاربران نهایی هنوز هم یک دغدغه محسوب می شود، اما مقررات و واکنشها به حریم خصوصی بسته به منطقه و کشور، متفاوت است. برای مثال اگرچه استفاده از قابلیتهای تشخیص پلاک خودرو و تشخیص چهره توسط مجریان قانون در برخی مکانها ممنوع اعلام شده است، اما در دیگر مکانها این فناوریها به شکلی گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین کاملا واضح است که با توجه به فشار افکار عمومی برای حفظ حریم خصوصی شهروندان انتظار ما هم این است که نظارت تصویری در سال 2021 شاهد توجه ویژه به موضوع حریم خصوصی افراد باشد.

مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) در سال 2018 به عنوان قدرتمندترین قانون حفاظت از داده ها در جهان معرفی شد. این قانون در اروپا از داده های شخصی مربوط به تمامی شهروندان اتحادیه اروپا و حتی بیرون از آن محافظت و حمایت می کند. از آن زمان به بعد این قانون، الگویی برای کشورهای دیگر شد تا قوانین حمایت از داده های شخصی خود را قدرتمندتر کنند.

ارتقای سخت افزار دوربین

راهکارهای نظارت تصویری پیشرفته تر، همگی نیازمند یک دوربین قدرتمند هستند. حال که هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و یادگیری ماشین بسیار برجسته و رایج شده اند، سخت افزار دوربین باید بسیار قدرتمند و پیشرفته باشد تا همه این فناوریها را در خود داشته باشد.

به همین دلیل، بسیاری از مدلهای جدید مجهز به GPU یا چیپ ست آنالیتیک هستند تا کاربردهای پیشرفته تری داشته باشند. ما همچنین افزایش تقاضا برای دوربینهای بهینه سازی شده برای اجرای آنالیتیک با جدیدترین فناوریهای روز دنیا را انتظار داریم.

بخش دوربین چند سنسوره نیز انتظار می رود رشد و اهمیت بیشتری پیدا کند.  این رشد، رزولوشن بالاتر، نرخ فریم بیشتر و نیاز کمتر به پهنای باند را همراه با راهکارهای ابری ترکیب شده با ذخیره سازی در محل به منظور مدیریت از راه دور و آپلود ویدئو بر روی ابر شامل می شود. همچنین فناوریهای فشرده سازی پیشرفته که پهنای باند مورد نیاز را بدون تأثیر روی کیفیت ویدئوکاهش می دهد، همراه با کدک هایی مانند H.264 و H.265 به تأثیرگذاری خود در صنعت ادامه خواهند داد.

نظارت تصویری از راه

همه ما می دانیم که داشتن دوربین مداربسته در اطراف محدوده کار یا زندگیمان می تواند به محافظت از ما و اطرافیان کمک کند. بدون دوربین حفاظتی، خطرات بیشتری شما را تهدید خواهند کرد و سارقین می توانند راحت تر وارد حریم خصوصی یا کاری شما شده و خسارات زیادی به شما وارد سازند. نظارت تصویری از راه دور به دلیل سهولت و آسان کردن کار تیم های حفاظتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در نتیجه نظارت تصویری در سال 2021 شاهد تحولات بیشتری در زمینه نظارت تصویری از راه دور خواهد بود.

به طور خلاصه، اطمینان از داشتن دوربین حفاظتی برای حفاظت از محل کار و خانه تان اهمیت زیادی دارد. با این حال، می توان سیستم نظارتی را ارتقا داد تا کارآمدتر شده و از شما بیشتر محافظت کند و بدون ایجاد ترس و وحشت، متجاوزان احتمالی را دور کند. در دنیای امروز ما که فناوری ها دائماً تغییر می کنند، می توانیم سیستم های نظارت تصویری خود را ارتقا دهیم تا نظارت بهتری روی آن داشته باشیم. نظارت تصویری از راه دور، روشی ایده آل برای محافظت از هر کس و هر چیزی است، چه در خانه باشید یا محل کار.نظارت تصویری در سال 2021

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی

نظارت تصویری از راه دور چیست؟

برای مدت زیادی دوربین مداربسته یکی از بهترین روش ها برای حفظ ایمنی خانه، اداره و افراد بود. اما افراد متوجه شدند که دوربین ها تنها بیشتر مواقع افراد را دور نگه می دارد و اغلب موارد سارقین، دوربین ها را نمی بینند یا به آنها توجهی نمی کنند. آنان چهره هایشان را می پوشانند و به کار خود ادامه می دهند.

نظارت دوربین مداربسته از راه دور، سیستمی است که می تواند روی دوربین مداربسته کنونی شما نصب شود، یا اینکه روی یک سیستم جدید از قبل نصب شده باشد. این فناوری، تصاویر ویدئویی را به یک اتاق کنترل مملو از کارشناسان آموزش دیده ای ارسال می کند که به صورت شبانه روزی آماده به کار هستند. در این اتاق کنترل، اپراتورها می توانند به هر نوع تماس اضطراری یا حرکت غیر مجاز پاسخ دهند.

نحوه عملکرد دوربین مداربسته از راه دور

نظارت دوربین مداربسته از راه دور با متصل شدن به ویدئوی زنده گرفته شده با سیستم دوربین مداربسته شما کار می کند؛ بنابراین سیگنال و تصاویر می توانند به تیم اپراتورها ارسال گردند. این اپراتورها به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته در دسترس هستند؛ در نتیجه اگر مشکلی به وجود آید، می دانید که تیمی متخصص از شما محافظت می کنند. این تیم متخصص آموزش دیده اند تا هنگامی که سیستم راه اندازی شده است، احتمال ورود غیر مجاز را به خانه تان به حداقل برسانند؛ آنان نیز با مسئولان محلی تماس می گیرند تا شخصی که ورود غیر مجاز داشته، زمان کمتری برای فرار از صحنه داشته باشد. این به ویژه در صورتی اهمیت دارد که سارق احتمالی وارد محدوده خانه شما شده باشد؛ زیرا زمان کمتری برای به سرقت بردن وسایل خانه شما و سپس ترک کردن خانه خواهد داشت.

نواقص نظارت دائمی توسط اپراتور انسانی

یکی از مهم ترین سؤالاتی که در مورد نظارت دوربین مداربسته از راه دور مطرح می شود، مسئله نظارت شبانه روزی و دائمی ویدئوها توسط اپراتورهای انسانی است. خوشبختانه بیشتر سیستم های نظارت از راه دور، به سیستم تشخیص حرکت مجهز هستند. تشخیص حرکت این قابلیت را دارد که اگر ورود غیر مجاز به محدوده شما اتفاق بیفتد، یک هشدار برای اتاق کنترل ارسال کند. زمانی که سیستم تشخیص حرکت فعال و هشدار برای اتاق کنترل ارسال شد، تنها اپراتورها متوجه شده و وارد عمل می شوند و هیچکس دیگری ویدئوی زنده دوربین مداربسته شما را مشاهده نخواهد کرد.

بعد از اینکه یکی از سیستم ها فعال شد، یکی از اپراتورهای متخصص فعالیت را آغاز می کند. در حقیقت آنان تدابیر مختلفی را برای جلوگیری از ورود احتمالی سارق می اندیشند تا از بروز هر گونه خسارت یا سرقتی جلوگیری کنند.

علاوه بر سیستم تشخیص حرکت و دوربین مداربسته، سیستم آدرس دهی عمومی یا PA نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، اپراتور پس از تشخیص نفوذ غیر مجاز، می تواند از طریق سیستم PA فرمان هایی را فریاد بزند و آن فرد را ترسانده و از خانه دور کند. همچنین می توان به شخص سارق هشدار داد که مسئولین محلی در راه هستند.

نظارت از راه دور در برابر نظارت سنتی

داشتن یک سیستم نظارت تصویری بدان معنا است که شما می توانید از خودتان، کسب و کارتان، کارکنان و خانواده تان بهتر محافظت کنید. چه در خانه باشید یا اداره، اینکه کسی را داشته باشید که مراقب شما باشد، ستودنی خواهد بود.

بزرگترین مشکل دوربین های مداربسته سنتی آن است که قابلیت پیش بینی حوادث را ندارند. به عبارت دیگر، به جای جلوگیری از جرم، تنها آن را ضبط و ثبت می کند. اگرچه برخی بر این باورند که وجود دوربین مداربسته می تواند از ورود غیر مجاز افراد به محدوده جلوگیری کند، اما هر کسی می تواند چهره خود را بپوشاند و به خانه، اداره یا اتومبیل شما وارد شود.

همانطور که اشاره شد، نظارت تصویری از راه دور می تواند این مشکل را حل کند و اطمینان دهد که همیشه و در هر حال از شما مراقبت خواهد کرد.





:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: