نوشته شده توسط : farhad

 

اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن در دنیای دیجیتال به معنای نرم افزار یا ابزاری است که ما می‌توانیم آن را بر روی سیستم هوشمند خود (کامپیوتر، تلفن همراه، تبلت و …) نصب کرده و از آن برای انجام و یا سهولت در انجام برخی کارها و وظایف خود استفاده می کنیم.
اپلیکیشن ها به طور کلی به چند دسته بسیار مهم تقسیم می‌شوند:
برنامه های آب و هوا، آشپزی و رستوران، آموزشی، ارتباطی، امور مالی، پزشکی، تناسب اندام، خرید، رفت و آمد، سبک زندگی، سفر، شبکه های اجتماعی، شخصی سازی، عکاسی و ویدئو، کتاب ها و مطبوعات، کودک، مذهبی، موسیقی و ورزشی و …

 

وظیفه اصلی اپلیکیشن ها چیست؟

اپلیکیشن ها برای آنکه نیازهای ما را بتوانند رفع کنند ساخته خواهند شد، در واقع وظیفه اصلی این برنامه ها استفاده از منابع سخت افزاری برای پیشبرد و ارائه اهداف نرم افزاری در جهت سهولت انجام یک کار می‌باشد.
به طور خلاصه:
برنامه نویس های اپلیکیشن برای ایجاد نیاز یا پاسخ به یک نیاز، با ترکیب منابع سخت افزاری و نرم افزاری، اپلیکیشن های متنوع و خلاقانه ای تولید و آن را ارائه می‌کنند و در ازای آن مبلغی قابل توجه به دست می‌آورند.

 

طراحی اپلیکیشن و مراحل آن چیست؟

به صورت کلی به تمام گام هایی که برای کدنویسی، طراحی گرافیکی، تست و نسخه برداری از یک برنامه انجام می‌شود، طراحی اپلیکیشن می‌گویند. این طراحی به صورت کلی کاری بسیار تخصصی و گاهی اوقات سخت می باشد مخصوصا اگر قرار باشد برای سیستم عامل های مختلف ارائه گردد.

 

مراحل طراحی اپلیکیشن

 

مراحل طراحی اپلیکیشن

 

طراحی اپلیکیشن به صورت کلی از ۸  گام اساسی تشکیل شده است، که البته بسیاری از این مراحل جزلاینفک طراحی، ساخت و ارائه هر محصول یا خدماتی در بازار پر رقابت امروزی می‌باشد.

 

قدم اول: شناخت نیاز

 

در ابتدا شما باید بتوانید یک تصویر کلی از نیاز یا مشکلی که می‌تواند توسط ایده شما در قالب نرم افزار مرتفع شود، داشته باشید.  برنامه شما باید بتواند این نیاز را توام با کاهش هزینه، زمان و … برای مخاطب انجام دهد و بازدهی بالایی داشته باشد.

 

 

 

قدم دوم: جامعه هدف

 

بجای اینکه سعی کنید تور خود را در اقیانوس پهن کنید، وارد یک برکه شوید و تمام ماهی ها را شکار کنید. داشتن جامعه هدف مشخص، بهترین راه برای بالا بردن بازدهی و استفاده از اپلیکیشن شما می‌باشد. در این قدم باید بدانید جامعه هدف شما دارای چه جنسیتی است، چه بازه سنی داشته و مهم تر از همه از چه پلتفرمی برای رفع نیاز خودش بیشتر استفاده می‌کند.
نکته: اگر مخاطب شما ممکن است از چند پلتفرم و یا سیستم عامل برای همگام سازی برنامه شدما استفاده کند، باید این مورد را نیز مدنظر داشته باشید.

 

 

 

قدم سوم: مدل کسب درامد

 

اپلیکیشن شما برچه اساس قرار است سود آفرینی کند؟ در حال حاضر چند مدل متفاوت برای سود آفرینی از طریق برنامه های کاربردی وجود دارد:
اپلیکیشن های پولی
اپلیکیشن های رایگان با پرداخت درون برنامه ای
اپلیکیشن های تبلیغاتی
اپلیکیشن ها با حق دانلود

 

برای انتخاب هرکدام ازین مدل های کسب درامد، توجه به جامعه هدف اهمیت بالایی داشته و جدا از آن شما باید به مسائل مالی اعم از توسعه، بازاریابی، تبلیغات و انتشار نیز اهمیت بدهید.

 

 

 

قدم چهارم: اپلیکیشن را طراحی کنید

 

در گام چهارم شما باید در نهایت دست به کار شده و ایده خود را از کاغذ خارچ کنید، برای طراحی اپلیکیشن شما دو راه اصلی دارید:

 

ـ برون سپاری طراحی به شرکت های مختلف
ـ یادگیری طراحی اپلیکیشن

 

به شما توصیه می‌کنم، اگر می‌خواهید کاری جدی و مهم انجام دهید و طراحی اپلیکیشن برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، آموزش برنامه نویسی اپلیکیشن را در برنامه خود قرار داده و سپس با همکاری با تیم های با تجربه، آنچه مدنظر دارید را به طور کامل پیاده سازی کنید.

 

 

 

قدم پنجم: توسعه نمونه اولیه

 

پس از طراحی اپلیکیشن، وقت آن رسیده که یک نمونه اولیه از برنامه خود را توسعه دهید.
اما اینکار چرا واجب است؟
توسعه نمونه اولیه در اصل تبدیل ایده شما به برنامه با قابلیت های پایه ای آن است. با این کار شما می‌توانید خریداران را برای خرید ایده شما مجاب کرده و فرایند بازاریابی و جذب سرمایه را تسهیل کنید و از طرفی ایده خود را نیز فاش نکنید.

نکته: بدون ارائه نسخه اولیه، باگ ها و ایرادات فنی به چشم نمی آید، ایرادات امنیتی که جز جدایی ناپذیر طرح های جدید است از نظر پنهان بوده و جذب سرمایه و تثبیت در بازار پر رقابت اپلیکیشن کار بسیار سختی خواهد بود.

 

 

 

طراحی اپلیکیشن اندروید

 

 

 

قدم ششم: آنالیز و تحلیل

 

آنالیز اپلیکیشن هایی که در حوزه شما فعالیت می‌کنند اولین قدم و در ادامه پیش بینی روند بازار و کارایی برنامه شما در رفع نیاز بازار نقشه راه شما را به شکل قابل توجهی برای شما روشن می‌سازد.
استفاده از ابزارهای آنالیز مثل Flurry، localytics، preemptive و در ادامه اگر وبسایت دارید آنالیز مخاطبان با ابزار googleanalytics به شما توصیه می‌شود.

 

قدم هفتم: Beta testing

 

تست بتا در واقع اولین فرصت برای شماست تا از جامعه هدف خود بازخورد بگیرید.
با این روش شما نه تنهای می‌توانید ریسک برنامه خود را کاهش دهید بلکه احتمال دیده شدن خود را در مارکت های اپلیکیشن مانند اپ استور به شکل قابل توجی می‌توانید افزایش دهید.

قبل از تست بتا چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

بتا تسترها را شناسایی کنید؛ تحقیقات بازار و درک درست از جامعه هدف، تحلیل بازار فرایند بتا تستینگ را به شکل قابل ملاحظه ای برای شما آسان می‌کند.

 

ایرادات را حذف کنید؛ اپلیکیشن شما باید در پلتفرم های متفاوت به شکلی روان اجرا شود و باگ خاصی ایجاد نکند. تست آلفا به شما کمک می‌کند بیشترین ایرادات و باگ ها را حذف کنید.

 

بازخورد بگیرید؛ در اصل هدف از تست بتا بازخورد گرفتن از کاربران هدف می‌باشد، با تحلیل درست این بازخوردها شما می توانید ایرادات جزئی را حذف و رابط و تجربه کاربری اپ خود را بهبود ببخشید.

 

 

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

 

قدم هشتم: دیباگ و انتشار اپلیکیشن

 

در ابتدا سعی کنید معیارهای ورودی خود را بسنجید، قیف فروش و بازاریابی خود را گام به گام چک کرده و رفتار کاربران را به شکل ویژه تحلیل کنید و با توجه به بازخوردها، اپلیکیشن خود را اصلاح کنید.
پس از طی مراحل فوق شما می‌توانید اپ خود را ارتقا و در نهایت انتشار دهید.
نکته: توجه داشته باشید که انتشار اپلیکیشن پایان راه نیست، بلکه شما باید بتوانید با آپدیت های ماهانه تجربه کاربری خود را دائما بهبود ببخشید تا بتوانید در مارکت خود را پیشتاز کنید.

 

جمع بندی

 

همانطور که مطالعه فرمودید، طراحی اپلیکیشن یک کار تیمی، گسترده، دقیق و البته بسیار مهم است که می‌تواند شما را در اجرایی کردن ایده هایتان کمک کند.
از آنجایی که اغلب شرکت های طراحی اپلیکیشن توانایی اجرای دقیق ایده های شما را ندارند به شما توصیه می کنیم اگر آینده پروژه و اجرای دقیق آن برای شما اهمیت بالایی دارد، خودتان دست به کار شده و مبانی برنامه نویسی جاوا اندروید را به شکل عملی و کاربردی بیاموزید.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : farhad

 

هنگام راه اندازی دوربین IP یکی از مهمترین اقدامی که باید انجام دهید به دست آوردن یا پیدا کردن آی پی دوربین مداربسته است. سعی شده در این مقاله به شما آموزش دهیم که آی پی دوربین مداربسته را چطوری پیدا کنیم . لذا در ادامه نحوه به دست آوردن و تغیر آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن و سایر دوربین های مداربسته را آموزش می دهیم.

  1. از طریق دستگاه NVR
  2. از طریق نرم افزار های اسکنر شبکه
  3. بازدید وب سایت یا کاتالوگ محصول
  4. بازگرداندن به حالت پیش فرض سخت افزاری
 
 

1.از طریق دستگاه  NVR

جهت تغیر دادن ای پی دوربین مداربسته در ابتدا باید وارد منوی دستگاه NVR شوید. سپس در بخش تنظیمات وارد قسمت  Registration یا Remote شوید. در این بخش می توانید اقدام به شناسایی دوربین های شبکه کنید. همچنین در قسمت پایین آن می توانید دوربین IP اضافه کنید.

در این صفحه با زدن گزینه DEVICE SERCH تمامی IP های دوربین های متصل به شبکه نمایش داده می شوند. در کنار آی پی هر دوربین آیکونی وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید اقدام به تغیر آی پی دوربین به آی پی مورد نظر خود بکنید.

توجه کنید در صورتی که دو دوربین دارای یک آی پی یکسانی باشند، دستگاه NVR دچار خطا می شود.

 
 
 

2.به دست آوردن ای پی دوربین مداربسته هایک ویژن با نرم افزار ای پی اسکنر

جهت به دست آوردن ای پی NVR هایک ویژن می توانید از نرم افزارهای  IP Scanner  استفاده کنید. نرم افزار مخصوص دوربین هایک ویژن جهت پیدا کردن ای پی نرم افزار SADP است. پس از نصب نمودن نرم افزار SADP در کامپیوتر، دوربین مداربسته یا NVR هایک ویژن را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل نمایید.

البته اگر دوربین یا NVR شما به سوئیچ شبکه متصل باشد، می توانید لپ تاپ را به جای اینکه به دوربین وصل کنید به سوئیچ شبکه وصل نمایید.

 

پس از اتصال نمودن لپ تاپ به سوئیچ، نرم افزار ای پی اسکنر SADP آدرس IP و همچنین مدل دستگاه NVR و دوربین های هایک ویژن را که به سوئیچ متصل هستند را پیدا می کند.

در صورتی که می خواهید آدرس ای پی دوربین های مداربسته را به کلاس IP شبکه لوکال خود تغییر دهید. کافی است بر روی نرم افزار SADP کلیک راست نمایید و بر روی گزینه  Run As Administrator کلیک نمایید. در بخش راست صفحه باز شده گزینه های مختلفی از جمله IP Address وجود دارد که می توانید آن را تغییر دهید. البته حتما توجه نمایید که ای پی دوربین ها و nvr نباید یکسان باشد.

 

ویژگی نرم افزار SADP

  • عوض کردن IP address دوربین و NVR هایک ویژن
  •  پیدا کردن سریال دستگاه و دوربین

    در صورتی که دوربین مداربسته شما هایک ویژن نیست و سایر برندهای متفرقه می باشد می توانید جهت پیدا کردن ای پی آنها از نرم افزار IW2 می توانید استفاده کنید. در صورتی که کامپیوتر شما به شبکه متصل است با نصب نرم افزار IW2 می توانید شبکه داخلی خود را اسکن نمایید.

    به این ترتیب نرم افزار IW2 را اجرا نمایید و دکمه NEXT را کلیک نمایید تا نرم افزار به صورت اتوماتیک تمام دوربین های داخل شبکه را شناسایی می کند. در این بخش می توانید تمام مشخصات دوربین های ای پی از جمله MAC، IP Address، Model و Firmware Version را به صورت تفکیک برای هر دوربین را مشاهده نمایید.

 

3.بازدید وب سایت یا کاتالوگ محصول

یک راه حل بسیار ساده و در دسترس، مطالعه کاتالوگ هر محصول می باشد. در صورت عدم موفقیت در هر یک از موارد گفته شده می توانید با مراجعه به سایت برند دوربین مداربسته خود یا پشتیبانی به ای پی دوربین مداربسته خود پی ببرید.

 

4.بازگرداندن به حالت پیش فرض سخت افزاری

در صورتی که ای پی دوربین مداربسته تغیر داده شده باشد و با کمک روش های گفته شده نتوان به ای پی دوربین ها پی برد؛ بهترین راه حل ریست فکتوری دوربین مداربسته است. دکمه ریست دوربین مداربسته به صورت سخت افزاری بر روی خود دوربین قرار دارد. با نگه داشتن دکمه ریست، دوربین به حالت تنظیمات کارخانه برمی گردد.

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

از جمله نقاط پرتردد و حساس در ساختمان ها و مراکز آسانسورها می باشد. لذا نصب دوربین مداربسته در آسانسور جهت پیشگیری از بسیاری حوادث و همچنین ثبت بسیاری از وقایع می تواند مفید باشد. بنابراین در این مقاله سعی داریم درباره انواع دوربین آسانسور، نحوه کابل کشی دوربین در آسانسور و نصب آن صحبت کنیم.

 

اتصال دوربین مداربسته آسانسور به دستگاه ضبط تصاویر

به دلیل متحرک بودن آسانسور اتصال دوربین مداربسته آسانسور به dvr یا nvr کمی پیچیده است. چرا که در دوربین های مداربسته ای که در اتاق، دیوار و یا سقف آویزان هستند می توان با کمک یک کابل به دستگاه ضبط وصل نمود. اما از آنجا که کابین آسانسور متحرک است باید دوربین مداربسته طوری نصب شود که هیچگونه نویز و قطعی در تصاویر صورت نگیرد.

 

تجهیزات مورد نیاز جهت نصب دوربین مداربسته در آسانسور

  • کابل ها (Cables)
  • فرستنده (Transmitter)
  • گیرنده (Receiver)
  •  دوربین (Camera)
  • دستگاه ضبط تصاویر (DVR – NVR)
 

1- کابل کشی دوربین در آسانسور

نوع کابل استفده جهت نصب دوربین مداربسته در آسانسور متفاوت است. در صورتی که از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید نیاز به کابل شبکه دارید. رایج ترین کابل شبکه Cat6 و از نوع  SFTP است. در صورت استفاده از سیستم آنالوگ نیاز به کابل کواکسیال که رایج ترین آن RG59 می باشد.  هنگام کابلکشی حتما توجه نمایید که طول کابل ها باید به اندازه طول مسیر حرکت آسانسور باشد. نحوه کابل کشی دوربین در آسانسور نیز متفاوت می باشد:

  • کابل کشی از پائین آسانسور
  • کابل کشی از بالای آسانسور
  • استفاده از تراول کابل آسانسور (Travel Cable)
 

تراول کابل آسانسور

 

عموما در آسانسورها برای انتقال جریان و سیگنال ها از کابل تراول استفاده می شود. تراول کابل یک کابل چند هادی است که مدام در حال حرکت است. این کابل ها عمر طولانی دارد و دو نوع می باشند: تراول کابل تخت و گرد. تراول کابل گرد نسبت به تخت رساناتر و انعطاف پذیرتر است. اما با این وجود تراول تخت بیشتر استفاده می شود.

 
تراول کابل
 

2- فرستنده و گیرنده لیزری

استفاده از سیگنال لیزری با کمک فرستنده و گیرنده کارآمد می باشد. در این روش فرستنده در زیر کابین آسانسور نصب می شود و گیرنده نیز در کف شفت آسانسور نصب خواهد شد. در این حالت فرستنده و گیرنده به صورت رو در رو در داخل چاه آسانسور با یکدیگر در تماس هستند. دوربین مداربسته نیز از طریق کابل (نوع کابل با توجه به نوع دوربین) در سقف کابین آسانسور نصب می شود.

در نهایت سیستم کار به این صورت می شود که گیرنده از طریق کابل داده ها را به دستگاه nvr یا dvr انتقال می دهد. این گیرنده و فرستنده می تواند تا برد 1.300 فوت نیز کارآیی داشته باشد. البته در این روش ممکن است به دلیل گرد و خاک در چاه آسانسور انتقال داده از طریق لیزر دچار مشکل شود.

3- دوربین مداربسته آسانسور

کلا دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه (IP) تقسیم بندی می شوند. لذا می توانید یکی از از انواع دوربین مداربسته را انتخاب کنید. از نظر مشخصات فنی نیز توجه داشته باشید که به دلیل اتوماتیک بودن چراغ های آسانسور، نیازی نیست که دوربین مداربسته انتخابی شما مجهز به مادون قرمز باشد.

همچنین بهتر است دوربین مداربسته در کابین آسانسور دارای زاویه دید 85 تا 95 درجه و لنز آن  2.8 یا 3.6 باشد تا بتواند حداکثر نقاط را پوشش دهد. همچنین قابلیت WDR دوربین می تواند باعث بهبود کیفیت تصویر در هنگام باز شدن درب آسانسور داشته باشد.

از جمله دوربین هایی که می توانید برای آسانسور استفاده کنید دوربین سه گوش (مثلثی)، اسپیددام، دام و یا دوربین مخفی. البته در کابین های جدید آسانسور محل نصب دوربین از قبل در کابین طراحی شده است و بالای دکمه آسانسور بر روی دیوار کابین قرار دارد.

4- دستگاه ضبط تصاویر

دستگاه DVR یا NVR متناسب با نوع دوربین مداربسته با استفاده از کابل ها به دوربین متصل شده و تصاویر را پردازش می کند. برای اینکه بتوانیم تصاویر چندین آسانسور را در ساختمان های بزرگ داشته باشیم، لازم است دستگاهی با چند کانال متناسب با نیازمان تهیه کنیم.

منابعی برای مطالعه بیشتر :   هایک ویژن      تی وی تی

 

مبدل PoE به کواکس چیست و کاربرد آن

در صورتی که در آسانسوری دوربین آنالوگ با کابل کشی کواکسیال وجود دارد و می خواهید سیستم مداربسته را به IP ارتقا دهید لازم است از مبدل POE به کواکسیال استفاده کنید. با کمک این مبدل دیگر نیازی تغییر کابل کشی آسانسور نیست.

نکاتی در مورد نصب دوربین مدار بسته در آسانسور

  • در صورت نصب دوربین در آسانسور حتما باید از برچسب هشدار نصب دوربین در آسانسور استفاده کنید، در غیر این صورت به دلیل تعرض به حقوق شهروندی مرتکب جرم شده اید.
  • توصیه می شود لنز دوربین آسانسور به وسیله کاوری محافظت شود.
  • به دلیل فضای کوچک آسانسور و در معرض دید نبودن؛ دسترسی به دوربین آسانسور آسان است. به همین دلیل توصیه می شود از دوربین های توکار و مخفی استفاده کنید.
  • صدا نیز به اندازه تصویر مهم است. لذا توصیه می شود دوربین های داخل کابین آسانسور دارای میکروفن باشد. چرا که در بسیاری از حوادث ثبت صدا در کنار تصویر می تواند بسیار مفید باشد.


:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : farhad
 
 

برای اینکه بدانید اپلیکیشن اندروید (android application) چیست و اپلیکیشن موبایل چه می باشد و یا اینکه این واژه ها چه معانی خاصی دارند ابتدا باید با واژه اپلیکیشن آشنا شوید.

اپلیکیشن چیست؟

در مورد اینکه اپلیکیشن (application) چیست و یا اینکه معنی اپلیکیشن چه می باشد باید بگوییم که در وقع اکثر نرم‌افزارهایی که ما به طور روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم شامل این تعریف می‌شوند و فقط نرم‌افزارهای سیستم مانند سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی جزء اپلیکیشن‌ها محسوب نمی‌شوند.

apllication

ممکن است شما برای انجام یک عمل خاص بر روی سیستم نیاز به یک نرم افزار برای اینکار داشته باشید. مثلا شما ممکن است بخواهید بر روی یک عکس ویرایش خاصی را انجام دهید. برای این کار باید از اپلیکیشن فتوشاپ استفاده نمائید. و یا ممکن است برای مرور صفحات اینترنتی نیاز به یک اپلیکیشن مرورگر داشته باشید. برای اینکار می توانید از اپلیکیشن کروم یا اپلیکیشن فایرفاکس استفاده نمائید. در صورتی که بخواهید به تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی بپردازید می توانید از اپلیکیشن kmplayer استفاده کنید. همچنین برای تایپ متون و امور اداری می توانید از اپلیکیشن office استفاده نمائید.

نرم افزارها و اپلیکیشن های دیگری نیز وجود دارند که بسته به نیاز کاربران تهیه شده اند و می توانند پاسخگوی هر نیازی باشند. منتهی با توجه به اینکه ممکن است این اپلیکیشن ها برای سیستم عامل های متفاوتی ارائه شوند توسعه دهندگان نرم افزار سعی میکنند تا حد امکان یک اپلیکیشن را برای سیستم عامل ها و دستگاه های دیجیتال مختلف ارائه نمایند. برای برای مثال یک اپلیکیشن مرورگر اینترنت ممکن است هم برای دستگاه های PC ارائه شود، هم برای استفاده در تبلت این اپلیکیشن ارائه گردد و هم ممکن است طراحی اپلیکیشن موبایل صورت پذیرد. برای مثال اپلیکیشن کروم که یک اپلیکیشن مرور اینترنت می باشد هم بر روی PC موجود می باشد، هم برای استفاده بر روی تبلت این اپلیکیشن پیاده سازی شده است و هم می توانید از این اپلیکیشن بر روی موبایل استفاده کنید.

اپلیکیشن موبایل چیست؟

تبلت ها و موبایل های هوشمند (smart) هم مانند هر کامپیوتری دارای نرم افزارها و برنامه های کاربردی متنوع و مختلف هستند. در بازار نرم افزارهای موبایل و گوشی همراه، واژه ”اپلیکیشن” یا به طور مختصر App بیشتر از واژه نرم افزار جا افتاده است و این اصطلاح همان معنای نرم افزار کاربردی را می دهد که همان اپلیکیشن موبایل یا نرم افزار موبایل به آن گفته می شود.

اپلیکیشن موبایل چیست؟

اپلیکیشن‌ موبایل عبارت‌است از از نرم افزارهایی که ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی همراه دارند و مستقیماً درخواست‎های کاربران را انجام می‌دهند. اپلیکیشن ها در موبایل به صورت مستقیم دستوری را انجام می‌دهند که کاملاً برای کاربران ملموس و قابل رؤیت است. اگر بخواهیم در مورد اپلیکیشن موبایل مثالی را بزنیم باید بگوئیم به کلیه نرم افزارهای گوشی که کاربر توسط آنها به اجرای فرمانی در گوشی می پردازد اپلیکیشن نام دارد. برای مثال شما ممکن است برای فعالیت های مالی بسته به حساب بانکی خود ممکن است از اپلیکیشن موبایل بانک ملت، اپلیکیشن موبایل بانک پاسارگاد، اپلیکیشن موبایل بانک ملی، اپلیکیشن موبایل بانک سامان، اپلیکیشن موبایل بانک اقتصاد نوین، اپلیکیشن موبایل بانک سپه، اپلیکیشن موبایل بانک آینده و یا غیره استفاده نمائید. و یا ممکن است شما در طول روز به استفاده از ابزارهای دیگری در گوشی همراه خود بپردازید. برای مثال ممکن است برای دنبال کردن رویدادهای ورزشی از اپلیکیشن موبایل شبکه سه استفاده کنید و یا برای دنبال کردن برنامه های تلویزیونی ممکن است از اپلیکیشن اندروید پخش زنده استفاده نمائید. همچنین برخی کاربران که از طریق فروشگاه اینترنتی به خرید میپردازند ممکن است از اپلیکیشن سایت های مانند اپلیکیشن موبایل دیجی کالا و یا اپلیکیشن موبایل بامیلو استفاده نمایند. همچنین برای مثال ممکن است اپلیکیشن بازی خاصی هم برای PC ارائه شود و هم به صورت اپلیکیشن موبایل ارائه گردد که در این صورت توسعه دهنده نرم افزار سعی میکند این بازی را بر پایه دستگاه های دیجیتال تولید نماید. برای مثال اپلیکیشن م وبایل clash of clans از مواردی است که برای انجام بازی برنامه نویسی شده است. یا بازی angry birds یکی دیگر از موارد اپلیکیشن موبایل می باشد. تمامی این ابزارها که در دسترس شما قرار گرفته اند اپلیکیشن موبایل نام دارند که ممکن است براساس نوع سیستم عامل یک گوشی همراه، برای اجرا نیازمند بستر و سیستم عامل مورد نیاز خود باشند مربوط به خود باشند. یک اپلیکیشن موبایل ممکن است بر پایه سیستم عامل اندروید باشد که به در این حالت به این نرم افزار اصطلاحاً اپلیکیشن اندروید می گویند. یا ممکن است سیستم عالی که این نرم افزار را مدیریت میکند برپایه IOS باشد که در این حالت به آن اپلیکیشن IOS یا اپلیکیشن اپل می گویند. برای دیگر سیستم عامل ها همانند ویندوز فون، بلک بری، جاوا، سیمبین و غیره نیز اپلیکیشن هایی بسته به نوع بستر سیستم عامل طراحی شده است. توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل، همانطور که سعی کرده اند براساس دستگاه های مختلف ورژن های متفاوتی از نرم افزار را ارائه دهند، برای سیستم عامل های مختلفی که ممکن است بر روی موبایل به کار رود نیز سعی میکنند به ساخت و طراحی ورژن های مختلفی از یک اپلیکیشن موبایل بپردازند.

معرفی سیستم عامل اندروید:

در ماه ژوئیه سال 2005 گوگل شرکت اندروید در پالو آلتوی کالیفرنیا را خرید. شرکت کوچک اندروید که توسط اندی روبین، ریچ ماینرز، نیک سیرز و کریس وایت پایه‌گذاری شده بود، در زمینه تولید اپلیکیشن و برنامه‌های کاربردی برای موبایل فعالیت می‌کرد. اندی روبین مدیر ارشد اجرایی این شرکت پس از پیوستن اندروید به گوگل به سمت قائم‌مقام مدیریت مهندسی این شرکت و مسئول پروژه اندروید در گوگل منصوب شد.

سیستم عامل اندروید

در واقع می‌توان روبین را پایه‌گذار اندروید دانست. چرا که وی علاوه بر اینکه ایده تولید اندروید را در شرکت کوچک خود پرورش داد، در سمت مدیر این پروژه در شرکت گوگل توانست ایده خود را پیاده‌سازی کند و سیستم عامل اندروید را با نام شرکت کوچک پیشین خود روانه بازار نماید.

تیم اندروید به رهبری روبین فعالیت خود را برای تولید پلتفرم موبایل مبتنی بر کرنل لینوکس آغاز کردند. درز اخباری از فعالیت‌های این تیم به خارج از گوگل، سبب بروز شایعاتی مبنی بر تمایل گوگل به تولید تلفن همراه در اواخر سال 2006 گردید. این شایعات زمانی بیشتر قوت گرفت که در سپتامبر 2007 نشریه اینفورمیشن و یک در گزارشی خبر از ثبت چندین حق امتیاز و اختراع در حوزه تلفن همراه توسط گوگل داد.

این سیستم عامل بر اساس هسته سیستم عامل لینوکس توسعه یافته است. در واقع مدیریت و بهینه سازی حافظه، ارتباط با سخت افزار و سرویس های سیستم، امنیت، مدیریت پردازش ها و مدیریت منابع دستگاه موبایل را هسته لینوکس انجام می دهد و اندروید فقط لایه ایست که ارتباط میان کاربر و سیستم عامل را برقرار می کند. این لایه نرم افزاری بوسیله جاوا پیاده سازی شده است و به همین علت قادر به اجرای کدهای Native نخواهد بود. اندروید همانند لینوکس اوپن سورس خواهد بود و توسعه دهندگان بیشماری بر روی آن کار می کنند.

Android به زبان ساده سیستم عاملی است برای دستگاه های موبایل و گوشی های هوشمند که توسط بیش از 30 کمپانی معروف پشتیبانی می شود. اندروید اوپن سورس است و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از Android SDK انواع اپلیکیشن اندروید را برای این سیستم عامل بنویسند. در واقع اندروید بستری را فراهم می کند تا برنامه نویسان اپلیکیشن اندروید بتوانند هرچه سریعتر و بهتر برنامه هایی بسازند که از تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند استفاده کند. اندروید به معنای واقعی “ باز” (Open) است، یعنی برنامه نویس می تواند از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند. اندروید امکان استفاده از توابع داخلی گوشی موبایل همچون شماره گیری، فرستادن SMS یا استفاده از دوربین گوشی را به برنامه نویسان می دهد تا بتوانند اپلیکیشن اندروید قدرتمند و کاربردی برای کاربران بسازند.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن اندروید چیست؟

اپلیکیشن اندروید یا همان نرم افزار موبایل اندروید ابزاری است که توسط آن کاربر می تواند فعالیت های مورد نیاز خود را بسته به کاربری این اپلیکیشن انجام دهد.

اپلیکیشن اندروید چیست؟

برای دانلود اپلیکیشن موبایل بسته به بستر آن فروشگاه هایی وجود دارد که شما می توانید این ابزارها را از این فروشگاه ها دانلود نمائید. برای دانلود اپلیکیشن اندروید شما می توانید از طریق فروشگاه اپلیکیشن اندروید گوگل یا اصطلاحا Play Store اقدام به دانلود این نرم افزارهای اندروید نمائید. این اپلیکیشن های اندروید ممکن است بسته به نظر سازنده به صورت رایگان و یا به صورت پولی ارائه شوند. یکی دیگر از مکان هایی که می توانید در آن اقدام به دانلود اپلیکیشن اندروید نمائید "اپلیکیشن اندروید بازار" است. این اپلیکیشن اندروید ایرانی بوده و از زبان فارسی پشتیبانی می کند و از آنجا که در Play Store ممکن است همه ابزارهای ایرانی و فارسی موجود نباشند شما میتوانید از طریق این نرم افزار به دانلود اپلیکیشن های اندروید مختلف و متفاوت در هر زمینه ای که نیاز دارید بپردازید. برای مثال در بازار، امکان دانلود اپلیکیشن اندروید از جمله اپلیکیشن اندروید بانک ها، اپلیکیشن اندروید اوقات شرعی، اپلیکیشن اندروید بورس، اپلیکیشن اندروید پزشکی، اپلیکیشن اندروید تقویم شمسی، اپلیکیشن اندروید تلگرام و وایبر و واتساپ، اپلیکیشن اندروید اینستاگرام و غیره وجود دارد. حتی در صورتی که شما بخواهید اطلاعاتی را از شهر خودتان در دسترس داشته باشید ممکن است بتوانید در اپلیکیشن اندروید بازار به دانلود آنها اقدام کنید. برای مثال از موارد طراحی اپلیکیشن موبایل در مشهد نرم افزارهایی در بازار وجود دارد که می توانید از طریق این صفحه اطلاعاتی در مورد آن ها کسب کنید، اما اگر بخواهیم در برخی از طراحی اپلیکیشن موبایل مشهد را نام ببریم می توان به اپلیکیشن اندروید نقشه همراه مشهد، اپلیکیشن موبایل مشهد گردی، اپلیکیشن اندروید نقشه آفلاین مشهد، اپلیکیشن موبایل مشهد رویداد، اپلیکیشن اندروید شهرنمای مشهد، اپلیکیشن اندروید اتوبوس های مشهد، اپلیکیشن موبایل مشهد آهن و همچنین اپلیکیشن اندروید مشهد پزشک اشاره کرد.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : farhad
 
 

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای دوربین مداربسته رخ دهد سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مداربسته است. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم اصلی ترین دلایل سیاه و سفید شدن دوربین و رفع آن را توضیح دهیم.

 

اهمیت رنگی بودن تصویر دوربین مداربسته

رنگی بودن تصاویر دوربین مداربسته اطلاعات زیادی راجع به جزئیات همچون رنگ اشیا و لباس، رنگ وسیله نقلیه سارق و مواردی که بیشتر به پلیس کمک می کند را به ما می دهد.

اهمیت تصویر رنگی به قدری بالا رفته است که بسیاری از شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته از جمله هایک ویژن به دلیل آزاردهنده بودن تصاویر سیاه و سفید در شب،  به دنبال پیشرفت تکنولوژی در زمینه دید در شب رنگی در دوربین های مداربسته هستند. از جمله این تکنولوژی ها می توان به دوربین مداربسته استارلایت و color vu اشاره کرد.

 
 
 

دلیل سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته

1-فعال بودن سنسور مادون قرمز

هنگامی نور اطراف دوربین مداربسته کم می باشد، سنسورهای موجود در دوربین نمی توانند نور طبیعی را تشخیص دهند. در این صورت دوربین هایی که مجهز به مادون قرمز هستند، چراغ های ir خود را روشن می کنند تا میدان دید روشن شود. در واقع چشم انسان قادر به تشخیص نور مادون قرمز نیست اما سنسورهای دوربین می توانند دامنه ir را به راحتی تشخیص دهند. در این صورت شما قادر خواهید بود در شب تصاویر را به صورت سیاه و سفید ببینید.

با این حال ممکن است وقتی محیط تاریک نیست و نور کافی وجود دارد، شما شاهد تصویر سیاه و سفید باشید. بنابراین در این مواقع عاملی باعث شده که چراغ های مادون قرمز فعال شود. در ادامه به چند بررسی چند عامل مختلف می پردازیم که با رفع آن ممکن است مشکل برطرف شود:

 
 
 

الف- دوربین مداربسته و دستگاه dvr یا nvr را خاموش و روشن کنید

ممکن است به دنبال یک مشکلی سنسورهای مادون قرمز فعال شده و در حالت روشن باقی بمانند. در این صورت کافی است دوربین مداربسته خود را خاموش کنید و پس از چند ثانیه مجددا دوربین را روشن نمایید. احتمال دارد با انجام این کار تنظیمات اشتباهی که مانع از خاموش شدن سنسور ir می شود به حالت اولیه برگردد. اگر این کار جواب نداد این بار dvr را خاموش و روشن کنید.

 
 
 

ب-  لنز دوربین را پاک کنید

چنان چه مانعی بر سر راه سنسور دوربین قرار داشته باشد و مانع رسیدن نور طبیعی به آن شود؛ باعث می شود که سنسور مادون قرمز در حالت فعال باقی بماند و دوربین نتوانند به حالت رنگی کامل برگردد. بنابراین در صورت مشاهده چنین وضعیتی بهتر است لنز دوربین مداربسته را چک کنید و مطمئن باشید آلودگی خارجی جلوی دوربین قرار نگرفته است. در صورت مشاهده حتما لنز را پاک کنید.

 
 
 

2- مشکل منبع تغذیه

گاه ممکن است علت سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته به دلیل عدم اتصال درست برق و یا برقراری ارتباط دوربین توسط یک کابل یا منبع تغذیه معیوب و خراب باشد. در این صورت باید به بررسی عوامل زیر بپردازید:

 
 
 

الف- تست کردن کابل های دوربین مداربسته

جهت تست کابل دوربین کافی است دوربینی که تصویر سیاه و سفید ضبط می کند را از برق بکشید. آنگاه یک دوربین دیگری را وصل کنید که مطمئن هستید به درستی کار می کند. اگر همچنان تصویر دچار مشکل باشد می توان مطمئن شد مشکل مربوط به کابل یا منبع تغذیه  است. در این صورت بهتر است حتما با کارشناس مشورت کنید.

 
 
 

ب- تست کردن دوربین مداربسته

یا اینکه می توانید دوربینی که مشکل دارد را به کابلی که سالم است وصل کنید. اگر تصویر دچار مشکل بود پس مطمئنا مشکل از دوربین است که باید تعمیر شود.

 
 
 

3- بازتاب نور مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته

گاهی اوقات بازتاب نور مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته باعث ایجاد نقاط سفید رنگ و مبهم در تصویر ضبط شده می شود. این اتفاق به خصوص می کند در مواقعی پیش بیاید که زاویه دید دوربین گسترده است و سطوحی نزدیک قسمت جلویی دوربین قرار دارد. در این حالت ممکن این سطوح نور ir را به داخل لنز منعکس کند. در این حالت می توانید زاویه دید دوربین و بزرگنمایی آن را تا حدی تغییر دهید تا جایی که مجددا شاهد بازتاب نور نشوید.

 
 
 

4- آفتابگیر دوربین خیلی جلوتر است

آفتابگیر دوربین مداربسته یک محفظه محافظتی است که دوربین را در برابر نور آفتاب محافظت می کند. لذا در صورتی که این آفتابگیر خیلی جلو باشد، ممکن است باعث ایجاد لکه های روشن و سفید در تصویر دوربین مداربسته شود. در این حالت باید آفتابگیر دوربین را به سمت عقب هدایت کرد.

 
 
 

5- عدم قرارگیری صحیح حلقه واشر فوم در دوربین دام

در دوربین دام اگر حلقه های آب بندی (واشرفوم) که بین لنز است و داخل پوشش پلاستیکی شفاف قرار دارد به درستی در موقعیت خود قرار نگیرد می تواند با عث ایجاد نقاط سفید رنگی در تصویر شود. برای رفع این مشکل می توانید به صورت دستی حباب گنبدی را به درستی بر روی حلقه های کف قرار بگیرد و با کمک نوار برق محل آن را ثابت کنید.

 
 
 

6-ذرات گرد و غبار موجود در هوا

یکی از عمده دلایل لکه های سفید در دوربین مداربسته وجود ذرات گرد و غبار شناور موجود در هوا می باشد. ذرات گرد وغبار ریز و روشنی که نزدیک لنز دوربین قرار دارند به صورت دایره های بزرگ و سفید در صفحه تصویر نمایش داده می شوند. تنها راه حل این مساله این است که درب و پنجره ها را محکم ببندید و از نفوذ این ذرات به داخل محوطه جلوگیری نمایید.

علت تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته

مشکل تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته می تواند به دلایل متنوعی باشد. گاهی ممکن است شاهد باشید که تصویر دوربین مداربسته قرمز شده یا رنگ اجسام بنفش دیده می شود. لذا در این مقاله سعی می کنیم به رایج ترین مشکلات تغیر رنگ تصویر دوربین مداربسته و رفع آن بپردازیم. بدین ترتیب در صورت وجود مشکل اول خود بررسی کنید سپس به سراغ کارشناس بروید.

 

علت قرمز شدن تصویر دوربین مدار بسته

  1. گاهی کابل تصویر دوربین مداربسته ممکن است دچار اتصالی شود. به این ترتیب نمایش تصویر نیز  دچار اختلال شده و همه چی به رنگ قرمز در می آید. بنابراین هنگام قرمز شدن تصویر ابتدا کابل تصویر را چک کنید و در صورت اتصالی باید آن را تعویض کنید.
  2. گاه به هم ریختن تنظیمات رنگ نمایشگر مانیتور دلیل قرمز شدن تصویر دوربین مداربسته است. لذا برای حل این مشکل بهتر است تنظیمات را به حالت کارخانه (ریست فکتوری) برگردانید.
  3. گاهی نیز ممکن است قرمز شدن تصاویر به دلیل به هم ریختن تنظیمات رنگ دستگاه NVR  یا DVR باشد. برای حل این مساله نیز باید تنظیمات دستگاه ضبط تصاویر را به حالت کارخانه برگردانید.
  4. خراب بودن ICR دوربین مداربسته نیز باعث ایجاد هاله‌ های قرمز یا بنفش در تصویر می شوند. برای برطرف شدن این مشکل باید ICR  را تعویض کنید.
  5. خراب شدن CCD دوربین مدار بسته باعث ایجاد هاله‌های از نور قرمز و صورتی در تصاویر می شود که باید آن را تعویض کرد.
  6. خرابی کابل VGA نیز یکی دیگر از دلایل اختلال رنگ قرمز در تصویر است. برای تست کابل را عوض کنید و چک کنید که آیا تصویر درست شده است یا خیر.
  7. ممکن است علت قرمزی تصویر دوربین مداربسته  خراب شدن برد دستگاه DVR یا NVR  باشد. در صورت چنین مشکلی حتما از بخش گارانتی یا تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.
  8. چنانچه در اطراف مانیتور یک میدان مغناطیسی مثل آهن ربا وجود داشته باشد ممکن است باعث قرمز شدن تصویر گردد. بنابراین به خوبی اطراف مانیتور را چک کنید و در صورت وجود آهن ربا و یا اجسامی که باعث ایجاد میدان مغناطیس می شود. آن را از مانیتور دور کنید.
تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته
 

علت بنفش شدن تصویر دوربین مداربسته

علت تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته به بنفش یا صورتی، می تواند به دلیل یک نرم افزار بد ، سیستم عامل بد ، تنظیمات اشتباه و یا حتی یک محیط بسیار سرد و … باشد. با این وجود، در اکثر مواقع علت نمایش تصویر صورتی در دوربین مداربسته عملکرد نادرست فیلتر IR cut است.

فیلتر IR Cut مخفف عبارت  Infrared Cut Removal است. فیلتر ای ار کات یک فیلتر رنگی است که نور مادون قرمز را مسدود می کند. ممکن است در طول شبانه روز نور مادون قرمز طبیعی که در محیط اطراف وجود دارد اختلال در تصاویر ایجاد شود. لذا به منظور جلوگیری از این مشکلات از فیلتر برش IR در که جلوی سنسور دوربین نصب است، استفاده می شود. وظیفه این فیلتر جلوگیری از بروز نور مادون قرمز به سنسور تصویر است.

به این ترتیب، فیلتر IR Cut یک قطعه فیزیکی است که به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می شود تا نور نامرئی را فیلتر کند. اما گاهی اوقات ممکن است این قطعه فیزیکی (IR Cut) تا حدی در حالت شب گیر کند و به درستی بسته نشود یا اینکه به به هر نحوی آسیب ببیند. به عنوان مثال گاه در دمای بسیار پایین (-20 c) ممکن است فیلتر ir مسدود شود. در این حالت شما تصاویر را به رنگ بنفش یا سبز خواهید دید.

تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته
 

چگونه مشکل صورتی یا بنفش شدن تصویر دوربین را برطرف کنیم

  • بررسی کردن تنظیمات تصویر دوربین

گاهی ممکن است تنظیمات دوربین توسط شخصی بهم ریخته باشد و باعث شده یک روکش صورتی روی تصویر ایجاد شده باشد. برای همین توصیه می شود در ابتدا قبل از انجام هر کاری تنظیمات دوربین مداربسته را چک کنید. معمولا در بخش تنظیمات تصویر دوربین مداربسته یک دکمه پیش فرض وجود دارد که با فعال کردن آن تنظیمات تصویر به حالت پیش فرض برمی گردد. سپس مجدد تصویر را بررسی کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل راه های بعدی را بررسی کنید.

  • برد IR LED را خاموش و روشن کنید

برای رفع مشکل بنفش شدن تصویر دوربین می توانید چند بار چراغ ir led را خاموش و روشن کنید تا فیلتر ir به حالت اولیه برگردد. به این ترتیب ممکن است دیگر شاهد تصویر بنفش در مانیتور نخواهید شد.

برای خاموش کردن چراغ های IR LED می توانید در بخش تنظیمات دوربین این کار را انجام دهید. در غیر این صورت می توانید با باز کردن دوربین و جدا کردن فیزیکی کابل مربوطه این کار را انجام دهید. ( جهت انجام این کار می توانید از دفترچه راهنما دوربین مداربسته استفاده کنید).

  • خاموش کردن دوربین مداربسته

منبع تغذیه دوربین را خاموش کنید و حدود 20 ثانیه صبر کنید و مجددا دوربین را روشن کنید. اگر دوربین بی سیم دارید باید باتری را از داخل دوربین خارج کنید. پس از آن مجددا برنامه دوربین را تنظیم نمایید.

  • ریست فکتوری کردن دوربین مداربسته

در بسیاری موارد با برگرداندن تنظیمات دوربین به حالت کارخانه (به خصوص در دوربین های تحت شبکه) فلیتر ir نیز به تنظیمات اولیه بر می گردد. در این حالت ممکن است تا حد زیادی مشکل صورتی شدن تصویر دوربین درست شود.

  • به روز کردن نرم افزار دوربین مداربسته

در موارد بسیار کم ممکن است مشکل از به روز نبودن سیستم عامل باشد. در این صورت بهتر است جهت عیب یابی این بخش را نیز به روز کنید.

  • استفاده از آهن ربا

گاهی ممکن است در دوربین به طور موقت گیر کرده باشد. در این صورت می توانید قبل از باز کردن دوربین از یک آهن ربای قوی استفاده کنید. آهن ربا  را از روبروی لنز بچرخانید، ممکن است در اثر جابجایی آهنربا در مقابل دوربین فیلتر نیز جابجا شده و آزاد شود.

  • قسمت داخلی دوربین را تمیز کنید

در برخی موارد موتور مربوط به روشن شدن چراغ های led در شب به درستی کار می کند اما ممکن است به دلیل جرم فیلتر در جای خود گیر کند و به درستی عمل نکند.

 برای تست عملکرد موتور، دست خود را جلوی لنز دوربین قرار دهید تا با تاریک شدن چراغ های LED IR روشن شود. به صورت معمول شما باید صدای مربوط به موتور فیلتر IR را بشنوید. پس در نتیجه موتور شما درست است اما قادر نیست شیشه فیلتر را حرکت دهد. بنابراین بهترین راه حل باز کردن دوربین و تمیز کردن آن است. البته توصیه می کنیم این مساله را در آخرین مرحله بررسی کنید.

  • فیلتر برش IR را تعویض کنید

چنانچه فیلتر IR Cut آسیب دیده و همیشه گیر می کند، بهتر است کل صفحه ir را عوض کنید. برای سفارش صفحه ir جدید حتما به مدل دوربین مداربسته خود دقت کنید.

  • دوربین جدید بخرید

اگر تمام موارد گفته شده را انجام دادید اما همچنان مشکل تغییر رنگ دوربین درست نشد، تنها راه حل باقی مانده خرید دوربین مداربسته جدید است.

 
بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی  

علت سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته

  • نرسیدن نور کافی به سنسور دوربین مدار بسته

دوربین‌های مداربسته مجهز به سنسوری است که قادر است میزان نور را اندازهگیری کند و دوربین را در حالت رنگی قرار دهد. همچنین با کمک این سنسور باعث تنظیم دید در شب نیز می‌شود. حال اگر نور کافی از محیط به سنسور نرسد، ضبط تصاویر به صورت سیاه و سفید خواهد شد. برای رفع این معزل باید نور محیطی که دوربین در آن قرار گرفته به اندازه کافی باشد.

  • به هم ریختن تنظیمات رنگ  DVR

چنانچه حالت دوربین از AHD به TVI  تغییر کرده باشد، تصاویر دوربین مدار بسته به صورت سیاه و سفید ضبط  خواهد شد. برای رفع این مشکل لازم است به قسمت تنظیمات DVR بروید و مجددا تنظیمات را درست کنید.

 
 
 

علت تار شدن تصویر در دوربین مداربسته

  • افت سنسور تصویر دوربین مدار بسته
  • کثیف شدن سنسور تصویر دوربین مدار بسته
  • تنظیم نبودن فوکوس لنز دوربین
  • افت ولتاژ دوربین مدار بسته

کلام آخر

طبق مباحث مطرح شده تامین نور استاندارد و کافی هنگام نصب دوربین مداربسته برای داشتن تصاویر با کیفیت و خوب بسیار مهم و ضروری است. از این رو چنانچه به این مساله توجه نشود و نورپردازی مناسب و کافی نباشد ممکن است بسیاری از تصاویر را از دست بدهید.

البته باید توجه داشته باشید که میزان و نوع نورپردازی دوربین مداربسته بر اساس نوع محیط و سوژه مورد نظر تعیین می شود. نور پردازی دوربین مداربسته با کمک نور سفید باعث خواهد شد یک منطقه مشخص که محدوده تردد و دید دوربین است، روشن شود. علاوه براین روشنایی به عنوان یک عامل بازدارنده، مانع از اهداف خرابکاران و سارقان می شود.



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : farhad

 

هارد دوربین مداربسته یکی از مهمترین قسمت های سیستم نظارتی جهت ذخیره اطلاعات است. لذا در برخی موارد ممکن است به دلایلی تصاویر دوربین مداربسته ضبط نشود. لذا اولین گام جهت رفع مشکل ضبط نشدن تصاویر تست هارد دوربین مداربسته است. لذا در ادامه به شما یاد می دهیم از کجا بفهمیم که هارد دوربین مداربسته سالم است.

علائم سوختن هارد دوربین مدار بسته

  • هیچگونه تصویری دیده نمی شود و سیستم نمی تواند هارد مورد نظر را شناسایی کند.
  • محتویات هارد بالا نمی آید
  • وجود برخی پیغام ها بر روی صفحه دوربین
  • روشن نشدن دوربین

مراحل تست هارد دوربین مداربسته به صورت دستی

در ابتدا باید وارد منوی دستگاه DVR شده و سپس وارد قسمت Maintenance شوید.

در قسمت  Maintenance زیر منوی  Detect HDD را انتخاب کنید.

سپس گزینه Bad Sector Detection را انتخاب نمایید.

پس از آن در بخش Key Area Detection گزینه Full Detection را فعال نمایید و بر روی گزینه Detect  کلیک نمایید تا وضعیت سکتورهای هارددیسک مشخص شود.

اگر هارد دوربین مداربسته دارای مشکل باشد در بخش بررسی رنگ قرمز نشان داده می شود، در غیر این صورت سبز است و هارد مشکلی ندارد.

 

نکات بررسی وضعیت هارددیسک دوربین

توجه داشته باشید که مراحل بررسی هارد با توجه به ظرفیت آن زمانبر می باشد. بنابراین باید صبور باشید تا تمامی مراحل تا انتها پیش رود.

در قسمت status می توانید روند پیشرفت بررسی را مشاهده نمایید. بعد از اتمام مراحل این گزینه به حالت complete در می آید. در این لحظه است که شما از طریق رنگ نمایش داده شده می توانید پی ببرید که هارد سالم است یا خیر.

 

دلایل صدای ناهنجار هارد دوربین

  • خرابی برد هارددیسک
  • ضربه خوردن هارد یا افتادن از ارتفاع: از آنجا که هارد ها قابل حمل و نقل هستند ممکن است گاها دچار ضربه فیزیکی شوند که بسیار برای هارد خطرناک است و ممکن است باعث بروز صدا در آن شود.
  • نوسانات برق: زمانی که برق دچار نوسان می شود هد هارد توقف می کند و دوباره شروع به حرکت می کند. تکرار شدن این مساله باعث می شود به مرور زمان هد هارد دچار مشکل شود و صدای ریزی را ایجاد کند. همچنین نوسان برق ممکن است باعث شود برد هارد بسوزد. بنابراین توصیه می شود نوسان برق را از طریق یک رابط استاندارد کنترل نمایید.
 

رفع مشکل عدم تشخیص هارد توسط DVR

1-دستگاه دی وی آر را خاموش کنید و آن را باز کنید. اتصال سکوت و منبع تغذیه هارد را بررسی کنید تا مطمئن شوید وصل است.

2-در صورتی که هارد و منبع تغذیه متصل هستند، سوکت هارد را جدا کنید و هارد را از دستگاه خارج نمایید.

3-دستگاه dvr را روشن نمایید و گزینه ریست فکتوری را بزنید تا دستگاه ریست شود.

4-در مرحله بعدی دستگاه را خاموش کنید و هارد را به دستگاه وصل کنید.

5-در مرحله آخر دستگاه را روشن کنید و به بخش تنظیمات دی وی آر بروید و بررسی کنید که دستگاه هارد را تشخیص می دهد یا خیر.

در صورتی که دستگاه dvr همچنین هارد را تشخیص نداد، آداپتور با جریان بالاتر استفاده کنید. اگر باز هم همچنین مشکل دارید این احتمال وجود دارد که هارددیسک شما سوخته باشد.

 

عوامل موثر بر از کارافتادگی هارد دوربین مداربسته

یکی از علت های از کار افتادن هارد dvr مشکل پاور منبع تغذیه است. پاورهای سیستم های نظارتی در مدل های مختلفی طراحی شده است. لذا در بعضی مواقع پاوری که برای دستگاه dvr استفاده می شود ضعیف است و قادر نیست بیش از یک هارد را پشتیبانی کند.

در این مورد متخصصان توصیه می کنند از منبع تغذیه با ولتاژ 3 آمپر استفاده کنید تا توان الکتریکی کافی و لازم برای هارد دیسک را فراهم کند. بعضی از دستگاه های dvr ارزان از پاورهای 2 آمپر استفاده می کنند که قادر به پشتیبانی از 3 هارددیسک نمی باشد. لذا باید در هنگام خرید سیستم نظارتی به این مساله توجه خاص داشته باشید.

دلیل دیگر از کارافتادگی هارد دوبین، افزایش الکتریسیته ساکن و یا زنگ زدگی دستگاه است. لذا توصیه می شود سالانه dvr را بازکنید و با فرچه گرد و غبارها را پاک نمایید تا سیستم خنک تر شود.

عموما دی وی ار های ارزان نمی توانند تصاویر با نرخ فریم های بالا را پشتیبانی کند. به همین دلیل با مشکل ضبط مواجه خواهیم شد.

انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت

انتقال تصویر دوربین مداربسته در باور عموم غیرممکن است اما امکان پذیر است. چندین راه برای انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت وجود دارد. البته به دلیل بسترسازی و وجود اینترنت در هر جایی، انتقال تصویر با اینترنت بسیار ساده تر است. همچنین توجه داشته باشید که برای ضبط تصاویر اصلا نیازی به اینترنت نمی باشد.

نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت

نصب دوربین مداربسته های مداربسته بر اساس نوع تکنولوژی دوربین به صورت آنالوگ و تحت شبکه (IP) صورت می گیرد. جهت ضبط فیلم دوربین مداربسته بدون اینترنت، تنها کافی است که دوربین مداربسته آنالوگ را به DVR و دوربین IP را به NVR وصل کنید. در این صورت تمامی تصاویر در هارد دستگاه  ضبط شده و هم می توانید به صورت آنلاین تصویر را در مانیتور مشاهده کنیم.

 

مشاهده تصاویر دوربین مداربسته در کامپیوتر بدون اینترنت

جهت مشاهده تصاویر DVR و دوربین ههای تحت شبکه را از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر و بدون اینترنت حتما باید کامپیوتر و یا لپ تاپ شما به شبکه Local (شبکه داخلی سازمان) وصل کنید. سپس باید گزینه پلاگین Active X Controls را فعال نمایید. جهت فعال کردن Active X ها مراحل زیر باید انجام بگیرد:

  • اینترنت اکسپلورر را اجرا کنید.
  • سپس وارد منوی Tools آن شوید و Internet Options را انتخاب کنید.
  • بر دکمه Security در بالای پنجره و سپس دکمه Custom level کلیک کنید.
  • سپس پنجره تنظیمات امنیتی باز می شود. در پایین صفحه تنظیمات Active X Controls قرار دارد. سپس باید گزینه “Prompt” یا “Enable” را فعال نمایید.
  • بعد از اعمال تغییرات روی OK کلیک کنید.

بنابراین شما دیگر می توانید تصاویر دوربین مداربسته را ازریق شبکه Local خود ببینید.

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته از طریق وایرلس

یکی از روش های انتقال تصویر بر روی موبایل بدون اینترنت استفاده از دوربین های وایرلس می باشد. اما این دوربین ها محدودیت مسافت دارند و از طرفی اگر مانعی بر سر راه دوربین باشد انتقال تصویر به درستی انجام نمی شود. این دوربین ها نهایت بتوانند تا شعاع 100 متری عملیات انتقال تصویر را انجام دهند. به دلیل محدودیت های مسافتی که این دوربین دارد و حساسیت های امنیتی، مشاورین نصب دوربین مداربسته این مدل از دوربین ها را چندان توصیه نمی کنند.

انتقال تصویر بدون اینترنت با استفاده از آنتن‌های رادیویی بلند

با استفاده از آنتن های رادیویی مانند NANO Station می توان انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت را انجام دهیم. پس از نصب دوربین و اتصال آن به DVR یا سرور دوربین مداربسته در مبدا می توان از طریق امواج رادیویی تصاویر را به محل مقصد منتقل کرد.

 

انواع انتقال داده به کمک امواج رادیویی

  • نقطه به نقطه (Point to Point)
  • چند نقطه به یک نقطه (Multi Point To Point)
 
انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت
 
 

نقطه به نقطه (Point to Point)

در انتقال نقطه به نقطه، یک نقطه به عنوان مبدا در نظر گرفته می شود و یک نقطه مقصد. البته اطلاعات می تواند به صورت دو طرفه انتقال کند و اطلاعات از مقصد به مبدا ارسال شود. در انتقال رادیویی دو آنتن باید دید مستقیمی به هم داشته باشند و هیچ مانعی بر سر راه آن نباشد. در غیر این صورت انتقال اطلاعات با مشکل مواجه خواهد شد. برای رفع این مشکل می توان از دکل استفاده کرد.

به عنوان مثال اگر یکسری دوربین در نقطه A قرار داشته باشد. می توان با کمک این آنتن ها اطلاعات را به نقطه B که دستگاه DVR یا NVR وجود دارد؛ انتقال داد. این مدل برای کارخانه هایی مناسب است که می خواهند انبار خود را چک کنند. لذا هزینه کابل کشی دوربین از انبار به کارخانه که سرور و یا دستگاه ضبط تصاویر قرار دارد بسیار هزینه بر خواهد بود. بنابراین این روش با قیمت بسیار پایین تر جوابگو خواهد بود.

 
انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت
 
 

چند نقطه به یک نقطه (Multi Point To Point)

در نوع انتقال چند نقطه به یک نقطه، در واقع یک نقطه مقصد می باشد و بقیه نقاط مبدا. در این مدل تمام آنتن ها اطلاعات خود را با اکسس پوینت به اشتراک می گذارند. در این مدل ممکن است استیشن ها (آنتن ها) با هم تبادل اطلاعات داشته باشند.

 به عنوان مثال یک محوطه بسیار بزرگ مثلا باغ باید در چهار نقطه آن دوربین نصب کرد. بنابراین کافی یک آنتن در ساختمان مرکزی قرار داد.

سپس هر دوربین را به یک رادیو (استیشن) متصل کنید و آنتن رادیو باید به سمت اکسس پوینت یا همان انتن مرکزی (مقصد) باشد. بنابراین شما می توانید خیلی راحت و بدون نیاز به کابل کشی بیش از حد (کاهش هزینه ها) از تمام نقاط دلخواه تصویر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی  

انواع آنتن های رادیویی

Flat: این نوع آنتن دارای زاویه ای با تابش ۹۰ درجه دارد.

Omni : زاویه تابش این نوع آنتن ۳۸۰ درجه است و جهت استفاده اکسس پوینت مناسب تر می باشد.

Sector: زاویه تابش این نوع آنتن دارای ۱۲۰درجه است. این مدل جهت دکل مخابرات بسیار مناسب تر است.

 

طریقه نصب آنتن رادیویی NANO Station چگونه است؟

هنگام نصب آنتن رادیویی باید به موارد زیادی دقت کنید، از جمله:

باند فرکانس: جهت اتصال دو آنتن رادیو باید در هر قسمت باند کاری وجود داشته باشد. در تکنولوژی WIFI دو عدد باند ۲.۵ و ۵.۹ قرار دارد.

فواصل: فاصله هنگام نصب آنتن های رادیویی بسیار مساله مهمی می باشد. جهت این کار باید آنتنی را انتخاب کنید که در این مسافت برد مناسبی دارد و استاندارد است.

زاویه تابش: هر یک از این آنتن ها دارای زاویه تابش مشخصی هستند که در بخش انواع آنتن رادیویی گفته شده است. لذا هر زاویه آنتنی که در مبدا در نظر دارید باید آنتن مقابل آن نیز در همان زاویه نصب شود.

پهنای باند: قبل از خرید آنتن رادیوی حتما مقدار پهنای باند آن توجه کنید. جهت اندازه گیری پهنای باند نرم افزارهای مخصوص وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

فرکانس: جهت داشتن یک مسیری پایا و مناسب باید فرکانسی انتخاب شود که خلوت تر باشد. لذا مواردی که در این بخش باید توجه شود ارتفاع، سطح نویز و… است.

 

مزایای انتقال تصویر دوربین مداربسته

  • افزایش راندمان کارکنان
  • ضبط فیلم یا تصاویر و امکان مشاهده آنلاین
  • کاهش دزدی و خراب ‌کاری توسط مشتریان یا کارکنان
  • بازپخش و پشتیبان‌گیری از تصاویر ضبط شده روی دستگاه
  • امکان چک کردن هشدارهای اشتباه ارسالی توسط دزدگیر و بدون نیاز به مراجعه به محل


:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : farhad
 

 

گوگل دست به کار جدیدی زد و الگوریتم جدیدی را معرفی کرد به نام الگوریتم مرغ مگس خواردر این مقاله قصد داریم ایده هایی را برای بهینه سازی سایت با توجه به این الگوریتم یعنی مرغ مکس خوار ارائه دهیم .در وب سایت های ایرانی وب برندینگ هنوز آنالیز کاملی نکرده است که آیا این الگوریتم در ایشان تاثیرگذار بوده است یا خیر ؟ اما بنابر کامنت هایی که کاربران خارجی برای گوگل فرستانده اند ، از تغییراتی راضی بودند و تغییرات را احساس کرده بودند .

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل تلاش بر این دارد که محتویات الگوریتم های دیگر را درون خود حفظ کرده و الگوریتم جدیدی را هم نیز وارد عرصه کند . خوب مسئله این است که سئو کاران و بازاریابان اینترنتی چگونه می توانند با استفاده از این الگوریتم خود را به موفقیت برسانند . در این مقاله ایده هایی وجود دارد که برخی از سایت های خارجی نقل قول شده اند و برخی از طرف کارشناسان وب برندینگ ارائه شده است و امید واریم در کامنت ها برخی هم توسط کاربران ارائه شود. طراحی سایت در تهران

رتبه کاربر در گوگل پلاس یا همان Author Rank
بنابر نظرات بسیاری افراد و هم گروه سئوی وب برندینگ ، اولین قدم برای موفقیت شما با توجه به این الگریتم و همچنین تمرکزی که جدیدا گوگل روی گوگل پلاس نشان داده است ، افزایش رتبه کاربر در گوگل پلاس است . گوگل پلاس خود را راه اندازی کنید و اگر می خواهید توجه گوگل و مرغ مگس خوار را به خود جلب نمائید ، شروع به ایجاد ارتباطات و شهرت خود از طریق گوگل پلاس نمائید . گوگل پلاس بهتری راه برای این کار است . محتوای خود ، نظرات خود ، علایق خود ، تجربیات خود و همه و همه چیزهایی که فکر می کنید برای جذب کاربران به گوگل پلاس شما خواهد شد را در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید . یک مثبت یک می تواند قدمی به سوی موفقیت برای شما باشد ( البته منظور از لایک همان پلاس وان است . ) رتبه کار بر و برند های شخصی یکی از مهمترین نقاط عطف این الگوریتم هستند. طراحی وب سایت شرکتی

article_image_one_167.jpg

هدف خود را از کلمات کلیدی و جملات کلیدی سایت خود مشخص کنید
تا به حال دقت کرده اید شما زمانی که در گوگل شروع به تایپ جمله ای می کنید ، گوگل بعضی کلمات و یا جملات را به شما پیشنهاد می دهد ؟ گوگل همیشه بر اساس الگوریتم های ذخیره سازی بسیار پیشرفته بهتری کلمات و جملات را به شما پیشنهاد می دهد . شما هم باید یک جمله و یا یک کلمه و یا چند کلمه را برای وب سایت خود در نظر بگیرید مثلا وب برندینگ ، خود گوگل جملاتی شبیه به این و بسیار مرتبط به ذهن شما را نمایش خواهد شد .پس باید یک هدف برای خود ایجاد کنید . بنابر گفته های غیر رسمی ، در شروع کار حرفه ای الگرویتم مگس خوار ، این نمایش جملات حرفه ای تر خواهد شد ، پس همین امروز باید به فکر کلمات کلیدی منحصر به فرد برای خود باشید و یا حداقل این که به دنبال جمله یا کلمه ای باشید که مردم زیاد به دنبال آن می گردند .البته برای سایت های خارجی ، یک وب سایت وجود دارد که پیشنهاد های فوق العاده برای کلمات می دهد که آدرس آنUbersuggest نام دارد . اما متاسفانه همچنان ما برای زبان شیرین فارسی سایت این چنینی را پیدا نکرده ایم .البته پیشنهادی که وب برندینگ برای پیدا کردن بهترین کلمات و جلمات برای شما دارد این است از خود گوگل بپرسید ، شما کلمات یا جملات مربوط به حوزه کاری وب سایت خود را در گوگل جستجو کنید ، سپس مشاهده کنید که چه جملاتی را به شما پیشنهاد می دهد . شرکت طراحی وب سایت     

قسمت جستجوی تصویر گوگل یا همان Image Search
گوگل یک چند وقتی هست که دیزاین صفحه تصاویر خود را تغییر داده است به گونه که مستقیما با کلیک بر روی تصویر گوگل سرچ می توانید وارد صفحه مورد نظر شوید یعنی علاوه بر مشاهده تصویر وارد سایت مورد نظر نیز خواهید شد . پس توجه داشته باشید که از جستجوی تصاویر گوگل هم می توانید ورودی دریافت کنید البته اگر هوشمند باشید . وب برندینگ بر اساس آنالیز هایی که انجام شده است در بعضی موارد حدود ۱۰۰ ورودی از وب برندینگ تنها از تصاویر خود می گیرد . البته اگر می خواهید در این راه به خوبی موفق شوید باید موارد را به درستی رعایت فرمائید :

  • استفاده از تصوایر با کیفیت و مفهومی و البته واقعی ( real ) و با حجم مناسب برای ایرانیان .
  • استفاده از صفت alt برای تصاویر ، در alt تصوایر هم از کلمات کلیدی استفاده کنید ، کلماتی که هم مفهوم تصویر را می رسناد و هم اینکه کاربرتان را جذب می کند تا کلیک کنند.

بهینه سازی برای موبایل
بنابر بر نظرات کارشناسان خارجی الگوریتم مگس خوار ، نیم نگاهی هم به وب سایت های واکنش گرا دارد ، وب سایت هایی که در برابر سایز های مختلف مانیتور چه موبایل ، چه تبلت و … واکنش نشان می دهند. پس سعی داشته باشید که وب سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید .

طراحی سایت فروشگاهی      

 


همانند الگوریتم های دیگر شبکه های اجتماعی مخصوصا گوگل پلاس را فراموش نکنید!
در وب برندینگ همیشه از سیگنال های شبکه های اجتماعی مقالاتی ارائه داده ایم . همواره قدرت شبکه های اجتماعی باعث متمایز کردن وب سایت شما با دیگران می شود . پس آن را فراموش نکنید . در ضمن توجه داشته باشید که هموطنان ایرانی در همه جا حضور دارند. از فیس بوک گرفته تا لینکدین پس در همه جا حضور پر قدرت داشته باشید . اگر حتی ممکن هست در اینستاگرام نیز حضور داشته باشید .

اولین و آخرین راهکار موفقیت ” آنالیز “
گوگل آنالیز خود را نصب کنید و آمار جستجو و آمار سایت خود را هر روز و یا بهتر بگویم هر ساعت بررسی بکنید و اگر نمیتوانید یک تبلت بخرید و همیشه با آن بررسی کنید ممکن است که کار پرهزینه باشید ولی شما را به موفقیت نزدیک خواهد کرد ، آنالیز سئو بسیار مهم است .

با تحلیل هایی که آنالیز گوگل به شما می دهد می توانید اطلاعاتی را بدست آورید که خود به خود باعث انجام کاری می شود که سایت شما به موفقیت برسد .

آینده از آن گوگل پلاس است و هیچ کس نمی تواند بگوید تا چه حد !

 



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : farhad

 

فناوری های پیشرفته نظارت تصویری، موضوعات مهم و رایج را در سال 2021 در مسیر خود هدایت می کنند. این موضوعات، کاربرد مداوم از هوش مصنوعی یا AI گرفته تا حفاظت سایبری پیشرفته را شامل می شوند. با افزایش تهدیدات و تلاش دولتها در سراسر جهان برای ایمن تر و هوشمندتر ساختن شهرها، نیاز به راهکارهای نظارت تصویری پیشرفته تر همچنان رو به گسترش است.

ویدئوآنالیتیک مهمترین موضوع در نظارت تصویری

در سالهای اخیر شاهد صحبتها و بحثهای زیادی درباره هوش مصنوعی و قابلیتهای آن در بخش آنالیتیک بودیم. امروزه، استفاده از هوش مصنوعی در تمامی بخشهای نظارت تصویری گسترش یافته است. با این اوصاف، اگرچه هوش مصنوعی به خودی خود شاید یک موضوع جدید به شمار نرود، اما انتظار می رود هوش مصنوعی بر پایه آخرین دستاوردها، رواج زیادی داشته باشد. ویدئو آنالیتیک از نظر بسیاری از کارشناسان مهمترین موضوع نظارت تصویری در سال 2021 به حساب می آید.

هوش مصنوعی مهمترین فرصت را برای متعادل سازی سرمایه گذاری های کلان در شبکه های نظارتی جهان ارائه می کند و همچنین توضیح می دهد که چگونه سیستمهای نظارتی جدید طراحی و استفاده می شوند تا در نهایت ارزش افزوده ایجاد کنند و حفاظت و امنیت را در مکانهای نظارت شده افزایش دهند. وی افزود: هوش مصنوعی از نظر کاربرد، دقت و قیمت در سطوح مختلف رو به رشد و بالغتر شدن است و فرصتی عالی برای کاربران نظارتی مختلف محسوب می شود تا از بازگشت سرمایه شان بهره مند شوند.

گسترش هوش مصنوعی در نظارت تصویری

هوش مصنوعی جدید در سال 2021 همه گیرتر نیز می شود و فناوری هوش مصنوعی را فراگیرتر می سازد. در این پست نوشته شده: امروزه، دوربینهای حفاظتی بیشتری داده هایی که جمع آوری کرده اند را برای سرورها جهت آنالیز شدن ارسال می کنند. هوش مصنوعی جدید بار سنگین انتقال و ذخیره سازی مقادیر زیاد داده به سرور را کاهش می دهد، که موجب افزایش کارآیی، صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های سرور خواهد شد.

اگرچه فناوری پیشرفته تر هوش مصنوعی مزایای چشمگیری را به نظارت تصویری عرضه می کند، جف ویتنی، نایب رئیس مارکتینگ در کمپانی Arecont Vision Costar توضیح می دهد که برای یکپارچه سازان سیستمهایی که راهکارهای دارای هوش مصنوعی را راه اندازی می کنند و نیز برای کاربران نهایی محصولات حفاظتی به منظور دستیابی به بیشترین بهره وری از محصول، نیاز قابل توجهی به یادگیری بیشتر نیز وجود خواهد داشت.

ما این شرایط را در بازار حفاظتی در محصولات دیگر نیز شاهد بوده ایم که زمان و آموزش بسیاری برای دریافت اطلاعات بیشتری پیرامون فناوری IP، دوربینهای مگاپیکسل، دوربینهای چند سنسوره و راهکارهای ابری صرف کرده ایم. مزایای (هوش مصنوعی) در نظارت تصویری بسیار زیاد هستند، اما دستیابی به بیشتر وعده ها زمان زیادی خواهد برد.

حفاظت سایبری پیشرفته

با افزایش مداوم تعداد دستگاه های متصل به IoT، خطر حملات سایبری نیز افزایش می یابد. مجریان حفاظت انتظار دارند نیاز به حفاظت سایبری در سال جاری همچنان افزایش یابد. این رشد ناشی از قانونگذاری دولتها، تقاضای بازار و نصب و راه اندازی دوربینهای حفاظتی بیشتر، VMS و رکوردرهای بیشتر به ویژه سیستمهای متصل به ابر می باشد. با گسترش روز افزون تکنولوژی های مبتنی بر ابر و همچنین استقبال عموم مردم از اینترنت اشیا حملات سایبری از گروه های هکری مختلف نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود. بنابراین حفاظت سایبری موضوع مهمی است که باید در مباحث نظارت تصویری در سال 2021 به آن توجه ویژه شود.

در هنگام تمرکز روی حفاظت سایبری متوجه می شویم که این فناوری یک چارچوب است و تمامی جوانب این سیستم باید با آن تطابق داشته باشند. این سیستم تعامل دوربینها، شبکه، سخت افزار، VMS، رابطها یا یکپارچه سازیها را شامل می شود. اگر در هر یک از این اجزا خلاءی به وجود آید، کل سیستم با خطر عدم امنیت مواجه می شود.

حفاظت سایبری از طریق قانونگذاری جدید و بهترین اقدامات برای دستگاه های IoT متصل به شبکه روز به روز بهتر می شود که این موضوع بر روی ارتقای حفاظت محصولات تولیدکنندگان تأثیر خواهد گذاشت. همچنین به گفته ویتنی، بر روی چگونگی طراحی و راه اندازی سیستم های نظارتی و اتخاذ بهترین اقدامات، مؤثر خواهد بود.

نظارت تصویری در سال 2021

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

راهکارهای مبتنی بر ابر

موج جدیدی از ابتکارات و فناوری های مبتنی بر ابر در راه است. تا اینجا هم فناوری های مبتنی بر ابر همه ما را دچار سرگیجه حیرت آوری کرده است و انتظار می رود نظارت تصویری در سال 2021 شاهد تحولات عظیم تری در حوزه راهکارهای مبتنی بر ابر باشد.

همانطور که گفتیم راهکارهای ابری در سالهای اخیر رواج بیشتری در بخش نظارت تصویری یافته اند. انتظار می رود که نرخ استفاده از این فناوری افزایش بیشتری نیز داشته باشد و کاربران نهایی طراحی شبکه نظارتی خود را از بخش IT اتخاذ کنند، نه بر اساس مفاهیم حفاظتی قدیمی.

توانایی ثبت داده ها به صورت محلی با مدیریت از راه دور و توزیع ویدئو در ابر به کاربران در هر صنعتی که باشند قابلیتهای بیشتری می بخشد. این ویژگی راهکارها را برای شرکتها، دولتها، بخش آموزش، فروش، پزشکی و محیطهای دیگر بهبود می بخشد. علاوه بر این، همانطور که ارائه دهندگان بیشتری خدمات ابری را به محصولاتشان اضافه می کنند، آگاهی بازار نیز افزایش خواهد یافت که منجر به اتخاذ و رواج بیشتر این فناوری می شود.

راهکارهای ابری به تنهایی رشد خواهند کرد؛ چرا که ترکیب دو راهکار ذخیره سازی محلی و ابری در محیطهای صنعتی و شرکتهای بزرگ مورد استقبال قرار می گیرند و راهکارهایی که فقط ابری هستند توسط مشتریان و کسب و کارهای کوچک مورد توجه قرار می گیرد.

توجه بیشتر به حریم خصوصی

حریم خصوصی برای کاربران نهایی هنوز هم یک دغدغه محسوب می شود، اما مقررات و واکنشها به حریم خصوصی بسته به منطقه و کشور، متفاوت است. برای مثال اگرچه استفاده از قابلیتهای تشخیص پلاک خودرو و تشخیص چهره توسط مجریان قانون در برخی مکانها ممنوع اعلام شده است، اما در دیگر مکانها این فناوریها به شکلی گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین کاملا واضح است که با توجه به فشار افکار عمومی برای حفظ حریم خصوصی شهروندان انتظار ما هم این است که نظارت تصویری در سال 2021 شاهد توجه ویژه به موضوع حریم خصوصی افراد باشد.

مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) در سال 2018 به عنوان قدرتمندترین قانون حفاظت از داده ها در جهان معرفی شد. این قانون در اروپا از داده های شخصی مربوط به تمامی شهروندان اتحادیه اروپا و حتی بیرون از آن محافظت و حمایت می کند. از آن زمان به بعد این قانون، الگویی برای کشورهای دیگر شد تا قوانین حمایت از داده های شخصی خود را قدرتمندتر کنند.

ارتقای سخت افزار دوربین

راهکارهای نظارت تصویری پیشرفته تر، همگی نیازمند یک دوربین قدرتمند هستند. حال که هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و یادگیری ماشین بسیار برجسته و رایج شده اند، سخت افزار دوربین باید بسیار قدرتمند و پیشرفته باشد تا همه این فناوریها را در خود داشته باشد.

به همین دلیل، بسیاری از مدلهای جدید مجهز به GPU یا چیپ ست آنالیتیک هستند تا کاربردهای پیشرفته تری داشته باشند. ما همچنین افزایش تقاضا برای دوربینهای بهینه سازی شده برای اجرای آنالیتیک با جدیدترین فناوریهای روز دنیا را انتظار داریم.

بخش دوربین چند سنسوره نیز انتظار می رود رشد و اهمیت بیشتری پیدا کند.  این رشد، رزولوشن بالاتر، نرخ فریم بیشتر و نیاز کمتر به پهنای باند را همراه با راهکارهای ابری ترکیب شده با ذخیره سازی در محل به منظور مدیریت از راه دور و آپلود ویدئو بر روی ابر شامل می شود. همچنین فناوریهای فشرده سازی پیشرفته که پهنای باند مورد نیاز را بدون تأثیر روی کیفیت ویدئوکاهش می دهد، همراه با کدک هایی مانند H.264 و H.265 به تأثیرگذاری خود در صنعت ادامه خواهند داد.

نظارت تصویری از راه

همه ما می دانیم که داشتن دوربین مداربسته در اطراف محدوده کار یا زندگیمان می تواند به محافظت از ما و اطرافیان کمک کند. بدون دوربین حفاظتی، خطرات بیشتری شما را تهدید خواهند کرد و سارقین می توانند راحت تر وارد حریم خصوصی یا کاری شما شده و خسارات زیادی به شما وارد سازند. نظارت تصویری از راه دور به دلیل سهولت و آسان کردن کار تیم های حفاظتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در نتیجه نظارت تصویری در سال 2021 شاهد تحولات بیشتری در زمینه نظارت تصویری از راه دور خواهد بود.

به طور خلاصه، اطمینان از داشتن دوربین حفاظتی برای حفاظت از محل کار و خانه تان اهمیت زیادی دارد. با این حال، می توان سیستم نظارتی را ارتقا داد تا کارآمدتر شده و از شما بیشتر محافظت کند و بدون ایجاد ترس و وحشت، متجاوزان احتمالی را دور کند. در دنیای امروز ما که فناوری ها دائماً تغییر می کنند، می توانیم سیستم های نظارت تصویری خود را ارتقا دهیم تا نظارت بهتری روی آن داشته باشیم. نظارت تصویری از راه دور، روشی ایده آل برای محافظت از هر کس و هر چیزی است، چه در خانه باشید یا محل کار.نظارت تصویری در سال 2021

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی

نظارت تصویری از راه دور چیست؟

برای مدت زیادی دوربین مداربسته یکی از بهترین روش ها برای حفظ ایمنی خانه، اداره و افراد بود. اما افراد متوجه شدند که دوربین ها تنها بیشتر مواقع افراد را دور نگه می دارد و اغلب موارد سارقین، دوربین ها را نمی بینند یا به آنها توجهی نمی کنند. آنان چهره هایشان را می پوشانند و به کار خود ادامه می دهند.

نظارت دوربین مداربسته از راه دور، سیستمی است که می تواند روی دوربین مداربسته کنونی شما نصب شود، یا اینکه روی یک سیستم جدید از قبل نصب شده باشد. این فناوری، تصاویر ویدئویی را به یک اتاق کنترل مملو از کارشناسان آموزش دیده ای ارسال می کند که به صورت شبانه روزی آماده به کار هستند. در این اتاق کنترل، اپراتورها می توانند به هر نوع تماس اضطراری یا حرکت غیر مجاز پاسخ دهند.

نحوه عملکرد دوربین مداربسته از راه دور

نظارت دوربین مداربسته از راه دور با متصل شدن به ویدئوی زنده گرفته شده با سیستم دوربین مداربسته شما کار می کند؛ بنابراین سیگنال و تصاویر می توانند به تیم اپراتورها ارسال گردند. این اپراتورها به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته در دسترس هستند؛ در نتیجه اگر مشکلی به وجود آید، می دانید که تیمی متخصص از شما محافظت می کنند. این تیم متخصص آموزش دیده اند تا هنگامی که سیستم راه اندازی شده است، احتمال ورود غیر مجاز را به خانه تان به حداقل برسانند؛ آنان نیز با مسئولان محلی تماس می گیرند تا شخصی که ورود غیر مجاز داشته، زمان کمتری برای فرار از صحنه داشته باشد. این به ویژه در صورتی اهمیت دارد که سارق احتمالی وارد محدوده خانه شما شده باشد؛ زیرا زمان کمتری برای به سرقت بردن وسایل خانه شما و سپس ترک کردن خانه خواهد داشت.

نواقص نظارت دائمی توسط اپراتور انسانی

یکی از مهم ترین سؤالاتی که در مورد نظارت دوربین مداربسته از راه دور مطرح می شود، مسئله نظارت شبانه روزی و دائمی ویدئوها توسط اپراتورهای انسانی است. خوشبختانه بیشتر سیستم های نظارت از راه دور، به سیستم تشخیص حرکت مجهز هستند. تشخیص حرکت این قابلیت را دارد که اگر ورود غیر مجاز به محدوده شما اتفاق بیفتد، یک هشدار برای اتاق کنترل ارسال کند. زمانی که سیستم تشخیص حرکت فعال و هشدار برای اتاق کنترل ارسال شد، تنها اپراتورها متوجه شده و وارد عمل می شوند و هیچکس دیگری ویدئوی زنده دوربین مداربسته شما را مشاهده نخواهد کرد.

بعد از اینکه یکی از سیستم ها فعال شد، یکی از اپراتورهای متخصص فعالیت را آغاز می کند. در حقیقت آنان تدابیر مختلفی را برای جلوگیری از ورود احتمالی سارق می اندیشند تا از بروز هر گونه خسارت یا سرقتی جلوگیری کنند.

علاوه بر سیستم تشخیص حرکت و دوربین مداربسته، سیستم آدرس دهی عمومی یا PA نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، اپراتور پس از تشخیص نفوذ غیر مجاز، می تواند از طریق سیستم PA فرمان هایی را فریاد بزند و آن فرد را ترسانده و از خانه دور کند. همچنین می توان به شخص سارق هشدار داد که مسئولین محلی در راه هستند.

نظارت از راه دور در برابر نظارت سنتی

داشتن یک سیستم نظارت تصویری بدان معنا است که شما می توانید از خودتان، کسب و کارتان، کارکنان و خانواده تان بهتر محافظت کنید. چه در خانه باشید یا اداره، اینکه کسی را داشته باشید که مراقب شما باشد، ستودنی خواهد بود.

بزرگترین مشکل دوربین های مداربسته سنتی آن است که قابلیت پیش بینی حوادث را ندارند. به عبارت دیگر، به جای جلوگیری از جرم، تنها آن را ضبط و ثبت می کند. اگرچه برخی بر این باورند که وجود دوربین مداربسته می تواند از ورود غیر مجاز افراد به محدوده جلوگیری کند، اما هر کسی می تواند چهره خود را بپوشاند و به خانه، اداره یا اتومبیل شما وارد شود.

همانطور که اشاره شد، نظارت تصویری از راه دور می تواند این مشکل را حل کند و اطمینان دهد که همیشه و در هر حال از شما مراقبت خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : farhad

 

زمانی که اینستاگرام آغاز به کار کرد، تنها برای ارسال پست های شخصی کاربرد داشت. کلمه Marketing (بازاریابی) را در اینستاگرام جستجو کنید. از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد. زمانی که می خواهید استراتژی بازاریابی تان را ایجاد کنید، این پلتفرم عالی را فراموش نکنید. ارزش بازاریابی نداشت و برای اهداف بازاریابی استفاده نمی شد. به همین دلیل است که شما باید بدانید که چگونه می توان از اینستاگرام به منظور بازاریابی استفاده کرد.

با این حال، اینستاگرام در سال های اخیر نشان داده که پلتفرم کارآمدی برای بازاریاب هست. شما مخاطبین جدیدی دارید و به شیوه ای که دوست دارند بازاریابی می کنید: بصری (عکس) و پیامی کوتاه امروز استفاده از اینستاگرام توسط شرکت ها افزایش یافته است. اینستاگرام میلیون ها کاربر دارد. این پلتفرم به موقعیتی مناسب برای برندها تبدیل شده است تا پیام های سریع و عکس های شان را به مخاطبین شان بدهند. در این جا پنج روش برای استفاده از اینستاگرام برای دستیابی به اهداف بازاریابی ذکر شده است.

1- از اینستاگرام استفاده کنید تا مخاطبین بیشتری به دست آورید

اینستاگرم هم در سیستم عامل اندروید و هم در iOS موجود است، اما اکنون بازاریاب ها این موقعیت را دارند که در دستگاه های دیگری نیز از اینستاگرام استفاده کنند. کاربران منتظر بودند که اینستاگرام علاوه بر اپلیکیشن به صورت وب سایت نیز ظاهر شود. عکس های اینستاگرام نمایش بهتری از شرکت تان به مخاطب عرضه می کند. از این وسیله استفاده کنید تا از طریق عکس داستان برند شرکت تان را به مخاطبان عرضه کنید. مشاهده شما از این طریق برای همه آسان تر خواهد بود. شما می توانید از این وسیله برای تبلیغ هر آنچه که شرکت تان در حال انجام آن است، استفاده کنید (محصولات/ خدمات، کارمندان، مشتریان، کنفرانس ها). البته باید بین عکس های جالب و عکس های کاری تعادل ایجاد کنید. می توانید از عکس هایی استفاده کنید که مخاطبین را به سابت بکشاند، یا عکس هایی از کارمندان در حال کار و توضیح این که آن ها چه کاری برای شرکت و مشتریان انجام می دهند. باید استراتژی خاصی برای حساب اینستاگرام خود داشته باشید. زمانی که تمام این عکس های در یک صفحه کنار هم قرار داده می شوند، چه جلوه ای خواهد داشت؟طراحی پورتال

article_image_one_440.jpg

2- مسابقات اینستاگرامی ایجاد کنید

اینستاگرام واقعا پلتفرم محبوبی برای راه اندازی مسابقات عکس است. ایجاد چنین مسابقه ای در اینستاگرام کار آسانی ست. شرکت ها می توانند به آسانی از کاربران خود بخواهند که از هشتگ خاصی در زیر عکس های شان استفاده کنند تا در مسابقه شرکت کرده باشند. به آسانی می توانید در میان عکس ها جستجو کنید و از دیگران بخواهید که به عکس های محبوب شان رای دهند. سپس برنده ها را انتخاب کنید. اگر شرکت مسافرتی دارید می توانید مسابقه ای با هشتگ ماجراجویی ایجاد کنید. در این مسابقه از مردم می خواهید که در وهله اول شما را در اینستاگرام فالو کنند و سپس هر عکس را که مرتبط با ماجراجویی است، با این هشتگ ارسال کنند. این عکس می تواند هر ماجراجویی در زندگی و در طول تجربه های مسافرتی آنان باشد. طراحی سایت وردپرس     
می توانید در سه روز به صورت تصادفی یک نفر را برنده اعلام کنید و به او برای مسافرت تخفیفی بدهید. مسابقات اینستاگرام بدین منظور راه اندازی می شوند که به طرفداران تان اعلام کنید که چرا باید شما را دنبال کنند. این کار برای تاثیرگذاری و تعهد مردم عالی است.

3- به دنبال کنندگان تان کدهای جایزه بدهید

شما باید بدانید که مخاطبان تان چه چیزی می خواهند و از چه چیزی استفاده می کنند. این موضوع به شما کمک می کند تا آن ها را حفظ کنید. به این موضوع فکر کنید که شما چه چیزی از مخاطبان تان و اطلاعات مردم شناختی آن ها می دانید. درنظر داشته باشید زمانی که می خواهید برنامه ریزی کنید، تقویمی نیز برای ایجاد محتوای اینستاگرام نیز در نظر داشته باشید. این روشی ست که کسب و کارها دنبال کنندگان شان را در دیگر پلتفرم های رسانه اجتماعی، از جمله اینستاگرام حفظ می کنند. زمانی که عکسی ارسال می کنید، به این فکر کنید که چه چیزی توجه مخاطب را جلب کرده و باعث می شود که باز هم باری دیدن بقیه عکس ها و خواندن توضیحات پاداش دهید. این پاداش می تواند مسابقاتی داشته باشد که شامل تخفیف و کدهای جایزه می شود. طراحی سایت شرکتی

به عنوان مثال، یکی از پیج های موفق یک صفحه فروش پیراهن است که بیش از 473000 فالوئر دارد. آن ها اغلب عکس لباس ها، لوازم جانبی و حتی خریداران را روی صفحه قرار می دهند. آن ها با قرار دادن کدهای جایزه در برخی از پست های شان مخاطبان را کاملا فعال ساخته اند. این موضوع باعث بالاماندن تعداد فالوئرها شده است. همچنین تعداد نظرات و لایک های هر پست به چندین هزار می رسد. شما باید کدهای جایزه ای را به کمپین تبلیغاتی تان اضافه کنید.

4- به مشتریان خود ارزش ویژه ای بدهید

از اینستاگرام برای گرفتن عکس مشتریان و نشان دادن استفاده آن ها از محصولات خود استفاده کنید. مشتریان حامیان عالی برند شما هستند و روشی عالی برای معرفی شما از طریق دیدگاه فردی خارج از شرکت محسوب می شوند. در حالی که صدها یا هزاران نقد و بررسی از شرکت، محصولات یا خدمات شما در اینترنت وجود دارد، منصفانه خواهد بود اگر می شد چند بررسی از مشتریان تان نیز به صورت آن لاین وجود داشته باشد. شما می توانید با پررنگ نشان دادن تجربه های مشتریان ارزش های برنتان را به نمایش بکشید. از اینستاگرام برای خاص شدن مشتریان استفاده کنید تا ارتباطی را که با مخاطبان تان دارید آسانتر کنید و بهبود ببخشید.

5- علاقه مردمی بیشتری نسبت به همایش ها ایجاد کنید

هدف اصلی هر همایش یا برنامه ای جذب مردم برای معرفی محصول یا خدمات تان به آن هاست. شما از این طریق می خواهید آن ها را به مشتری بدل کنید. اینستاگرام می تواند به این مساله کمک کند و جلوه و مکانی برای این همایش فراهم کند. بیشتر کنفرانس ها از هشتگی استفاده می کنند تا شرکت کنندگان بتواننید در اینستاگرام آن را فالو کنند و دیگران نیز از آنچه در جریان است، مطلع شوند. با افزودن اینستاگرام به برنامه تبلیغاتی همایش تان می توانید افراد بیشتری را جذب کنید، غرفه شلوغ تری داشته باشید و تعهد مخاطبان نسبت به شرکت تان را افزایش دهید. اگر از هشتگ آن کنفرانس به خصوص استفاده کنید، مخاطبین عکس های اینستاگرامی شما را می بینند و با سرعت بیشتری می توانند غرفه تان را پیدا کنند. این ویژگی در کنفرانس های کوچک و بزرگ سبب می شود که جلوه بیشتری نسبت به بقیه داشته باشید. زمانی که در مورد استراتژی تبلیغاتی یک همایش فکر می کنید، از شماره غرفه تان استفاده کنید. در هر پستی که ارسال می کنید شماره غرفه را بنویسید و پیدا کردن آن را تسهیل کنید. این یعنی وقتی شما پستی در شبکه های اجتماعی قرار می دهید، پیدا کردن غرفه را برای شرکت کنندگان تا جای ممکن آسان کنید (و اگر امکان داشت آدرس را به صورت بصری و به وسیله یک عکس برای مخاطبان قرار دهید).ساخت سایت        

بیاموزید که چگونه از اینستاگرام به عنوان یک بازار بازاریابی استفاده کنید. در سال گذشته ثابت شده است که اینستاگرام برای تجارت های شرکت با شرکت (B2B) و شرکت با مشتری (B2C) ابزار فوق العاده ارزشمندی ست. شما باید به غیر از اهداف تبلیغاتی در زمان همایش ها از اینستاگرام برای بازاریابی و از آن مهم تر، برای ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید. مشتریان خواستار ارتباطی شخصی، متعهدانه و قابل دسترسی با برند هستند. اینستاگرم به برند اجازه چنین کاری را می دهد. با ورود به سایت اینستاگرام آن را دانلود و شروع کنید به ایجاد ارتباط با افراد و شرکت های دیگر در صنعت خودتان.

 



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : farhad

 

مالکیت اجتماعی چیست؟ مالکیت اجتماعی مسئولیت هر کسب وکار است که به طور مداوم و مناسب به تقویت، حفظ و به اشتراک گذاری فلسفه منحصربه فرد و یکپارچه شرکت و هم چنین هدف آن می پردازد.کلید موفقیت برندینگ اجتماعی در سال ۲۰۱۵ برای کسب وکارها “مالکیت اجتماعی” است.
برای اطمینان از موفقیت مالکیت اجتماعی و بازاریابی رسانه های اجتماعی خود اشتباهات زیر را انجام ندهید:

به اشتراک گذاری های بدون تفکر
شما باید در مورد آن چه که منتشر می کنید مراقب باشید، محتوای بی فکر به معنی اشتراک گذاری های بدون جهت، بدون موضوع واقعی و بدون هدف است. شما می توانید طرفدارانی برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و خلاقیت به خرج بدهید. هشتگ های مناسبی را طراحی کنید که متناسب با خدمات شما باشند، هشتگ هایی که راه حل ارائه دهند، الهام بخش باشند و به مخاطبان هدف شما انگیزه بدهند. به عنوان مثال اگر شما یک کارواش دارید یک هشتگ #RedCarTuesday ایجاد کنید و خواستار تصاویری از اتومبیل های قرمز باشید و هر روز سه شنبه برای تمام اتومبیل های قرمز تخفیف بدهید. کارواش شما می تواند محبوب ترین کارواش در شهرتان باشد اگر فقط بروز رسانی های تان را با کمی فکر انجام دهید. طراحی سایت صنعتی

شخصیت مخاطبان شما چیست؟
کسانی که مالکیت اجتماعی خود را در نظر می گیرند، باید به طور مستقیم در مورد شخصیت خریداران خود صحبت کنند. شخصیت خریداران شما در واقع مخاطبان هدف شما هستند.
این ها مردمی هستند که شما می خواهید با آن ها ارتباط برقرار کنید، درباره ی علاقه مندی ها و خواسته های حرفه ای آن ها فکر کنید. در مورد این که اهداف حرفه ای آن ها چیست و چه مشکلاتی ممکن است در حرفه و کسب وکار آن ها وجود داشته باشد؟ دسته بندی مخاطبان براساس شخصیت آن ها سخت نیست فقط باید نگاهی به مشتریان، همکاران، فروشندگان و دوستان خود بیندازید. طراحی سایت املاک     

article_image_one_57.jpg

نداشتن وبلاگ
اگر شما اهمیت وبلاگ نویسی را در شکل دهی هویت اجتماعی خود درک نمی کنید، هیچ یک از موارد دیگر به شما کمک نخواهد کرد. وبلاگ نویسی نه تنها از شما یک رهبر فکری می سازد، باعث غنی شدن رسانه های اجتماعی شما می شود. برندینگ اجتماعی شما به شدت به عملکرد وبلاگ نویسی شما گره خورده است. تولید پست های به موقع که به انتظارات، مشکلات و اهداف مخاطبان شما اشاره می کند برندینگ شما را تا حد زیادی بهره مند و غنی سازی می کند. نداشتن وبلاگ قبول کردن شکست در مالکیت اجتماعی است به این معنا که شما قبول کرده اید حرف های مهمی برای گفتن ندارید.

بروزرسانی های متناقض
در نظر گرفتن مالکیت اجتماعی خود در فیسبوک، توئیتر، پینترست، گوگل پلاس، لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب و سایر رسانه های اجتماعی مختلف به معنی به اشتراک گذاری محتوای سازگار است. شما باید هر روز بستر رسانه های اجتماعی خود را بروز رسانی کنید و یا حداقل شنبه تا چهارشنبه حتما بروز رسانی داشته باشید. هم چنین شما باید بیش از یک بار در روز توئیتر خود را بروز رسانی کنید. در طول سال ۲۰۱۵ با انرژی هر چه بیشتر رسانه های اجتماعی خود را بروز کنید. ابزارهای زیادی وجود دارند که به برنامه ریزی و انتشار بروزرسانی ها کمک می کنند از جمله tweetdeck,hootsuite, ،hobspot و غیره.طراحی سایت پزشکی      

شوخی ضعیف، زمان بندی ضعیف و یا هر دو
هرگز فکر نکنید چیزی که برای شما خنده دار است حتما برای دیگران هم خنده دار خواهد بود. سعی کنید قبل از این که مطلبی را بنویسید کاملا در مورد آن فکر کنید و سپس منتشر کنید. یک شوخی نابجا و یا مطلبی در زمان نامناسب ممکن است باعث بازخوردها و شکایت های منفی بسیاری در رسانه های اجتماعی شما بشود و مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد. طراحی سایت هتل

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : farhad

 

میزان سفرهای هوایی در قرن بیست و یکم به شدت رشد کرده است و در نتیجه می توان فرودگاهها را یکی از ارکان رشد حمل و نقل کالا و مسافر برای هر کشوری در نظر گرفت. بر اساس آمار جهانی فرودگاه ها طی 20 سال گذشته بسیار پیشرفته تر و بسیار توسعه یافته تر شده اند. امروزه خدماتی که مسافران برای سفر از نقطه ای به نقطه دیگر دریافت می کنند، بسیار پیشرفت کرده و تعداد سفرها نیز تا حد چشمگیری افزایش یافته است. بنابراین استفاده از تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها یک امر ضروری برای بهبود امنیت این مکان ها به حساب می آید و در نتیجه کاملا بدیهی است که مدیریت فرودگاه ها در سرتاسر دنیا از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا برای بالا بردن امنیت مسافران استفاده می کنند.

به همین دلیل است که همزمان با ورود تکنولوژی های امنیتی جدید به فرودگاه ها، پیچیدگی خطراتی که اپراتورهای فرودگاه با آن مواجه هستند نیز بیشتر شده است. پرسنل حفاظت اکنون باید خطراتی نظیر حملات تروریستی، سرقت، ایمنی افراد و تهدیدات داخلی را کاهش دهند و در عین حال، اقدامات لازم را انجام دهند تا تجربه مسافران از سفر یک تصویر کاملا مثبت و راحت باشد. اگر از منظر یک مسافر عادی که به فرودگاه مراجعه کرده است بخواهیم امنیت در فرودگاه را بررسی کنیم، باید گفت که به غیر از صف های طولانی بازرسی حفاظت در فرودگاه ها، بیشتر مسافران از حجم قابل ملاحظه اقدامات حفاظتی فرودگاه که ایمنی آنان را تضمین می کند بی اطلاع هستند.

افزایش تعداد مسافران

فارغ از دغدغه های معمول و روزمره اپراتورهای حفاظتی، فرودگاه ها روز به روز شلوغ تر می شوند. به گفته دپارتمان حمل و نقل ایالات متحده، سال 2018 رکورد تعداد سفرهای هوایی شکسته شد، به گونه ای که نسبت به سال 2017 رشد 4.8 درصدی را تجربه کرد. این رقم به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال 2020 کاهش یافته است اما پیش بینی می شود که در سال 2021 با یک افزایش چشم گیر در میزان مسافرت های هوایی بعد از واکسیناسیون عمومی در سرتاسر جهان روبرو شویم. بنابراین کاملا بدیهی است که با ادامه افزایش تعداد مسافران، نیاز به پرسنل حفاظت فرودگاه برای حفظ ایمنی مسافران و اموالشان نیز افزایش خواهد یافت و در نتیجه در 5 سال آینده یک معضل جدی را باید با استفاده از تکنولوژی های جدید برطرف کرد. به همین دلیل جدیدترین پیشرفت ها در فناوری حفاظت به عنوان بخشی از استراتژی کامل و جامع حفاظت فرودگاه، لازم و ضروری هستند.

فرمان و کنترل ویدئویی

ساعت کار فرودگاه ها خصوصا فرودگاههای بین المللی 24 ساعت شبانه روز و بدون تعطیلی در طول 7 روز هفته است؛ بنابراین استفاده از یک سیستم امنیتی مجهز به دوربین های مداربسته و نظارتی دقیق یک ضرورت برای بهبود امنیت این مکان ها به حساب می آید. در حال حاضر استانداردهای سیستم های حفاظتی، پرسنل حفاظت به روشها و سیستم های متعددی نیاز دارند که برای مثال می توان به سیستم نظارت تصویری، اکسس کنترل، اطلاع رسانی با آلارم یا اعلام هشدار و غیره اشاره کرد.

افزایش هجوم اطلاعات از این سیستم ها اغلب می تواند ما را دچار سردرگمی کند و در بیشتر موارد، فرآیندهای دستی برای مدیریت این اطلاعات به کار می رود. این فرآیندهای دستی، مشکل بوده و قابل گسترش و استفاده در ابعاد بزرگ تر نیستند. امروزه یک پلتفرم یکپارچه همراه با مدیریت رویداد و پاسخ به آن ارائه شده تا به اپراتورهای حفاظتی اجازه دهد کنترل شرایط را به حداکثر برسانند و پاسخ هوشمندانه و متناسب با شرایط را برگزینند. به جرات می توان گفت که کنترل ویدئویی از مهمترین تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها است و در نتیجه بدون چنین تکنولوژی ای امکان حفظ امنیت این فضاها با دشواری های بسیاری روبرو می شود.

مدیریت آنی شرایط

ترکیب ویدئوی آنی همراه با اطلاعات به دست آمده از سنسورها، دستگاه ها و اپلیکیشن های مختلف، کار را برای پرسنل حفاظتی فرودگاه، بسیار متفاوت می سازد. امروزه در هنگام وقوع یک حادثه، مسئولان حفاظت می توانند این داده ها را به کار ببرند تا آگاهی نسبت به شرایط افزایش یافته و پاسخ کارآمدتری دهند. به وسیله منابع اطلاعاتی گوناگون و سیستم های حفاظتی، فرودگاه ها می توانند به شکلی مدرن و پیشرفته بررسی های لازم را انجام دهند.

آنالیتیک پیشرفته

فناوری آنالیتیک یک منبع قدرتمند است که به تیم های حفاظتی، قابلیت کشف الگوهای چشمگیر و معنادار از داده های نظارت تصویری را می دهد. الگوریتم های پیشرفته می توانند عاملی کلیدی در ارسال هشدار زودهنگام و کمک به تشخیص خطرات باشند و به ارائه استراتژی حفاظت پیش بینانه کمک کنند. مسئولان فرودگاه با ارزیابی داده ها می توانند حفاظت کامل تری را تضمین کنند. علاوه بر این، فناوری ویدئوآنالیتیک می تواند استانداردهای از پیش تعریف شده را اتوماتیک سازند تا خطاهای انسانی به حداقل برسد و از منابع انسانی در مکان هایی کاربردی تر و بهینه تر استفاده شود.

گزارش دهی با موبایل

اینترنت اشیا (IoT) و قابلیت اتصال در همه جا، برای فرودگاه ها قابلیت ارتباط از راه دور را نیز فراهم ساخته است. راهکارهای گزارش دهی با موبایل به مسافران و کارکنان اجازه می دهد تا آگاهی بیشتری داشته باشند و هشدارهای امنیتی ارسال شده توسط مسئولان حفاظت فرودگاه را دریافت کنند. اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط مسافران و کارکنان می تواند برای کمک به مشخص شدن حادثه امنیتی و تسریع پاسخ مؤثر به آن کمک کند. بعضی از راهکارها حتی قابلیت به اشتراک گذاری ویدئو یا صدا را با مرکز فرماندهی از طریق موبایل مسافر دارند.

فناوری تشخیص چهره

تشخیص چهره، یک راهکار حفاظتی قدرتمند است که می تواند هوشیاری مراکز عملیات حفاظتی را از طریق تشخیص، ردیابی و هشداردهی، نسبت به موقعیت افزایش دهد. این سیستم ها قادر به جستجوی هوشمندانه هستند و در سال های پیش رو ارزشمندتر نیز خواهند شد.

فرودگاهها را باید شهرهای هوشمند در مقیاس محدود دانست، سرمایه های بسیاری در این اماکن خرج می شود و تکنولوژی های روز نیز در این مکان ها تست می شوند. در دنیایی که هر روز با چالش های امنیتی جدید روبرو می شویم، حفاظت اماکنی مانند فرودگاهها دشوار می شود و در نتیجه باید با فناوری های روز دنیا برای توسعه امنیت فرودگاه حرکت کرد. برای مثال استفاده از فناوری تشخیص چهره به عنوان یکی از تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها در موارد بسیاری به تیم های حفاظتی در شناسایی مجرمان کمک کرده است و در نتیجه این فناوری یک رکن اساسی در حفاظت و امنیت فرودگاههای امروزی به حساب می آیند.

تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مدار بسته   

تاثیر هوش مصنوعی بر عملکرد  سیستم های حفاظتی در فرودگاهها

هوش مصنوعی (AI) در حال بهبود راه حل های روزمره و همچنین بالابردن امنیت اماکنی مانند فرودگاه ها از راه هایی است که هرگز ممکن نیست تصور کنیم. از اتومبیل های خودران گرفته تا تجزیه و تحلیل هوشمند، تأثیرات گسترده فناوری مبتنی بر یادگیری عمیق به اپراتورهای انسانی این قدرت را می دهد تا ضمن سرمایه گذاری در منابع کمتر و زمان کمتر به نتایج موثرتری دست یابند.

راهکارهای ارائه شده توسط هوش مصنوعی تنها از طریق جمع آوری اطلاعات خام ایجاد نمی شود، به عبارتی دقیق تر با آنالیز های سطح اول اطلاعات ارزشمندتری از این داده ها ایجاد می شود که در مدیریت میانی سازمان های بزرگ به شدت کاربرد دارد. با استفاده از این راهکارها زیرسیستم هایی که تنها هدفی جزیی داشتند به یکباره می توانند در کل سازمان شما فعال شوند و از این طریق شاهد افزایش بهره وری و عملکرد در کل سیستم می شوید.

 نرم افزار تجزیه و تحلیل ویدئو

وقتی صحبت از امنیت فیزیکی می شود، نظارت تصویری یک راه حل استاندارد است. با این حال، با معرفی نرم افزار تجزیه و تحلیل ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی، داده های ویدئویی می توانند به عنوان اطلاعاتی از راه های غیرقابل دسترسی قبلی استفاده شوند. در اینجا چند نمونه از چگونگی استفاده سازمانهای متنوع از راه حل های هوش ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش امنیت و عملکرد با بینش های قابل جستجو، عملی و کمی قابل ذکر است.

نرم افزار های تجزیه و تحلیل ویدئو  همه افراد و اشیایی که در یک محیط ظاهر می شوند را پردازش و تجزیه و تحلیل می کند. برای مثال ارگان های مبارزه با جرایم عمومی در سطح شهر مانند نیروی انتظامی برای استخراج شواهد تحقیق و نظارت بر افراد و فضاها به زیرساخت نظارت ویدیویی متکی هستند. امروزه در چنین سازمان هایی به جای بررسی دستی فیلم و نظارت زنده – که در نهایت با خطا و حواس پرتی اوپراتور های انسانی روبرو هستند – پلیس می تواند از تجزیه و تحلیل محتوای ویدئو برای سرعت بخشیدن به تحقیقات خود، افزایش آگاهی نیروهای تحقیقاتی، ساده سازی پاسخ ها در زمانی کمتر، شناسایی افراد مشکوک و همچنین شناسایی الگوها و ناهنجاری ها استفاده کند.

بنابراین استفاده از نرم افزارهای تجزیه و تحیلی ویدئو را باید یکی دیگر از تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها به حساب آورد که در آینده نزدیک استفاده بسیار بیشتری از این تکنولوژی در فرودگاهها را شاهد خواهیم بود.

حفظ امنیت عمومی

برای اجرای قانون ، امکان جستجوی پویای ویدئو بر اساس معیارهای دقیق برای فیلتر کردن جزئیات بی ربط و مشخص کردن اشیا مورد علاقه، مانند اشخاص مشکوک یا وسایل نقلیه بسیار مهم است. فراتر از سرعت بخشیدن به بازبینی و استخراج شواهد ویدئویی ، پلیس می تواند از تجزیه و تحلیل ویدئو برای پیکربندی هشدارهای پیشرفته در زمان واقعی در هنگام شناسایی افراد، وسایل نقلیه یا رفتارهای مورد علاقه در فیلم نیز استفاده کند. به جای نظارت فعال بر اطلاعات ویدئویی، مجری قانون می تواند هشدارهای ایجاد شده را ارزیابی کرده و درباره نحوه پاسخگویی تصمیم بگیرد. به این ترتیب، افسران امنیت فرودگاهها همچنین می توانند در صورت بروز هشدارها سریعتر نسبت به موارد اضطراری، تهدیدها و فعالیت های مشکوک واکنش نشان دهند.

تجزیه و تحلیل ویدئویی به فرودگاهها این قدرت را می دهد تا از داده های نظارت تصویری خود به عنوان اطلاعات عملیاتی استفاده کنند. توانمند سازی اجرای قانون برای حفظ امنیت عمومی فراتر از مزیت افزایش امنیت مهم است: شهری با شهرت در اجرای قانون موثر و قابل اعتماد و ایمنی بیشتر احتمالاً باعث جذب ساکنان، بازدیدکنندگان و مشاغل جدید می شود و به طور چشمگیری توسعه اقتصادی آن را پیش می برد.

افزایش آگاهی موقعیتی

همچنین بینش در مورد روند ترافیک ورودی به فرودگاهها  بسیار مهم است. با استفاده از بینش های ویدئویی در مورد ترافیک سطح شهر، سازمان های حمل و نقل عمومی می توانند درباره برنامه ریزی و خدمات تصمیم گیری مبتنی بر داده را اتخاذ کنند. به عنوان مثال ، تجزیه و تحلیل نظارت تصویری در اطراف فرودگاهها می تواند به این شرکت ها کمک کند تا ساعات مشخصی در روز را که مردم در اطراف فرودگاه ساکن هستند درک کنند. همبستگی این اطلاعات با داده های دیگر می توان برنامه عبور و مرور عمومی را بر اساس تقاضا برای هر ساعت متفاوت در شبانه روز بهینه کند و زمان انتظار برای محبوب ترین مسیرها را کوتاه کند.

نکته پایانی در خصوص تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها این است که باید با تکنولوژی های روز اقدام به تغییر و گسترش چنین تجهیزاتی کرد در غیر این صورت در مدت کوتاهی خسارات جبران ناپذیری به اعتبار و کیفیت خدمات رسانی فرودگاهها وارد می شود.

بیشتر بخوانید:  تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()