الگوریتم پاندا
نوشته شده توسط : farhad

 

الگوریتم گوگل پاندا ابتدا در 23 فوریه 2011 راه اندازی شد. هدف اجرای الگوریتم گوگل پاندا، دادن امتیاز بیشتر به وبسایت های دارای محتوای جذاب و کاستن حضور سایت های بی کیفیت در نتایج جستجو بود.

 

الگوریتم پاندا چیست:

گوگل در سال های گذشته خلاء بزرگ محتوای مفید را جستجو حس میکرد و شاید دیگر وقت این بود که از یک جستجوگر ساده که فقط به این نگاه میکرد که یک سایت چه تعداد از یک کلمه را بیشتر دارد تا آن را در صفحه اول قرار دهد به یک جستجوگر واقعا حرفه ای و هوشمند تبدیل شود در این زمان الگوریتم پاندا که شاید موفق ترین الگوریتم گوگل پاندا بوده است پا به میان گذاشت. شاید در ابتدا مشکلات در این الگوریتم وجود داشت اما به مروز زمان سایت های بی کیفیت و بدون محتوا و اسپمر به فراموشی سپرده شدند. البته هر الگوریتم درصد خطایی دارد اما نسبت به سال های گذشته کیفیت مطالب در صفحات اول خیلی مناسب شده است.

 

این الگوریتم یکی از مهم ترین، اثرگذار ترین و البته یکی از خطرناک ترین الگوریتم های گوگل است که خیلی از سایت ها که این الگوریتم را جدی نگرفتند الان روزگار خود را در زندان گوگل سپری می کنند و بسیار نادم و پشیمان هستند.

الگوریتم پاندا تمام تمرکز خود را بر روی محتوای وب سایت ها گذاشته و سایت هایی که محتوای بی کیفیت و یا کپی در سایت خود تولید می کنند، موجب ناراحتی و بعضی اوقات هم موجب عصبانی شدن این پاندای مهربان می شوند.

البته درباره این الگوریتم هنوز همه ی اطلاعات به دست ما نرسیده است چون بخشی از این اطلاعات، جزء رمز و راز های گوگل است. اما در این مقاله به اندازه ای که رابطه ی سایت ما با این پاندای پر حاشیه خوب شود، اطلاعات کسب خواهیم کرد.

 

 

اهداف گوگل پاندا

الگوریتم پاندا چند پدیده مشکل دار در نتایج جستجو را هدف گرفته است. این اهداف شامل موارد زیر می گردند:

  • محتوای بسیار کم: صفحات اینترنتی که دارای محتوای مرتبط بسیار کمی هستند و از نظر متنی نیز بسیار قلیل می باشند. مانند صفحاتی که دارای موضوعات متنوع اما اطلاعات بسیار کمی در هر مورد هستند.
  • محتوای تکراری: محتوای کپی شده در بسیاری از جاهای اینترنت وجود دارد. تکرار محتوا حتی در سایت خود شما هم می تواند اتفاق بیفتد. زمانی که یک متن مشخص را در چندین صفحه به صورت تکراری کپی می کنید، احتمالا با این مشکل مواجه خواهید شد. به عنوان مثال یک شرکت ممکن است 10 صفحه با نام ده شهر ایجاد کند و خدمات خود را به یک شکل در هر ده صفحه تکرار کند.
  • محتوای ضعیف: صفحاتی که شامل اطلاعات بسیار کمی درباره موضوع خود هستند.
  • فقدان آتوریتی و اعتبار: محتوایی که توسط منابعی تولید می شوند که دارای اعتبار تایید شده ای نیستند. گوگل در این زمینه تاکید کرده است که سایت هایی که نمی خواهند تحت تاثیر منفی پاندا قرار گیرند، می بایست تلاش کنند تا با انتشار اطلاعات مفید، اعتبار خود را در بین کاربران افزایش دهند.
  • مزرعه محتوا (Content Farming)صفحات بسیار زیاد بی کیفیت که اغلب محتوای خود را از سایت های دیگر جمع آوری می کنند. به عنوان مثال می توان به وبسایت هایی اشاره کرد که صفحات زیادی را با موضوعات گرفته شده از کلمات کلیدی مورد جستجو در گوگل، جمع آوری می کنند و محتوای بی ارزشی را درباره آن تولید کرده و بدون اینکه خواسته کاربران را در نظر بگیرند، می خواهند رتبه های بالا در نتایج جستجو کسب کنند.
  • محتوای بی کیفیت تولید شده توسط کاربران: به عنوان مثال وب سایت هایی که صرفا پست های مهمان که معمولا بسیار کوتاه نیز هستند منتشر می کنند. این پست ها نیز که معمولا پر از غلط های املایی بوده و فاقد اطلاعات ارزشمند می باشد.
  • نسبت تبلیغ به محتوای بالا: صفحاتی که مملو از تبلیغات هستند اما محتوایی ندارند.
  • محتوای ضعیف پیرامون لینک های مشخص: محتوای ضعیفی که صرف با هدف لینک دادن به یک سایت مشخص ایجاد شده است.
  • وب سایت های بلاک شده توسط کاربران: سایت هایی که کاربران انسانی به صورت مستقیم در نتایج جستجو بلاک کرده اند.
  • محتوای نامرتبط با عبارت مورد جستجو: صفحاتی که عنوان می کنند که مطالب مرتبط با عبارت مورد جستجو ارائه می دهند اما با ورود به آن با چیز دیگری مواجه می شویم. به عنوان مثال می توان به صفحاتی اشاره کرده که تخفیف رستوران ارائه می دهند اما در بدو ورود متوجه می شوید که هیچ تخفیفی در این صفحه وجود نداشته و صرفا با تبلیغات پر شده اند.

 

 

خط قرمز های الگوریتم پاندا:

برخی از مواردی که پاندا از آن ها خوشش نمی آید، به شرح زیر است:

*کپی کردن محتوا از سایت های دیگر ممنوع (پاندا از این کار متنفر است)

*بازنشر یک مطلب در سایت ممنوع (یعنی یک مقاله را دو بار در سایت قرار دهیم)

*محتوای بی روح ممنوع (مقاله ما باید عکس، فیلم و… داشته باشد تا باب میل پاندا شود. البته گوگل بخاطر نبود تصویر در مقاله به ما را تنبیه نمیکند)

*مقالات غیر مرتبط ممنوع (یعنی مثلاً: در یک سایت آموزشی محتوای ما موزیک های جدید باشد)

*مقاله بدون کامنت ممنوع (نظرات در سایت بسیار اهمیت دارد، البته اگر مقاله ای کامنت نداشته باشد گوگل با آن برخورد نمی کند و برای تاکید بیشتر است که این نکته در اینجا عنوان شده)

*استفاده بیش از حد از تبلیغات در سایت ممنوع (تبلیغات نباید به اندازه ای باشد که کاربر را از سایت فراری دهد)

*بروز نکردن مطالب قدیمی ممنوع (البته منظور مطالبی است که نیاز به بروز رسانی دارند و در حقیقت منسوخ شده اند)

 

الگوریتم پاندا حرف حسابش چیست؟!

الگوریتم پاندا خواستار محتوای با کیفیت است، و به لطف گوگل تا دو سال آینده در اینترنت درباره همه چیز محتوا وجود دارد و در آن زمان، همه ی سایت ها متخصص تولید محتوا شده اند(البته محتوایی با کیفیت متوسط) و وب سایتی معتبر محسوب می شود که محتوای خاص و باکیفیت تولید کند.

 

در هنگام آپدیت های جدید گوگل، جزییات مرتبط با آن را حتما مطالعه کنید تا از سلامت سایت خود با توجه به موارد نهی شده در این آپدیت ها باخبر شوید. اگر احیانا بعد از آپدیت مشخصی دچار کاهش ترافیک شدید و مطمئن بودید که علت این امر ناشی از قصور شماست، مشکل مورد نظر را حل کرده و از طریق وبمستر درخواست بخشش از گوگل کنید.

تبلیغات میان متنی

درب شیشه ای  یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای  را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند  است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند.  درب شیشه ای اتوماتیک   در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

تبلیغات میان متنی

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین می توانید کرکره برقی و  قیمت کرکره برقی  و پرده برقی  را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع  جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک دنبال کنند.

همچنین می توانید برای آگاهی از قیمت های راهبند ستونی و راهبند بازویی با کارشناسان شرکت قائم الکترونیک تماس بگیرید.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 




:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: