لوله فلکسی / سیم کشی دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط : farhad

لوله فلکسی چیست؟

Flexible_Metal_Conduit,تجهیزات جانبی,متعلقات نصب,فلکسی,لوله فلکسی فلزی با روکش PVC
لوله فلکسی (لوله خرطومی فلزی) یک کانال فلزی با مقطع گرد و انعطاف پذیر است که از آن برای محافظت از کابل های الکتریکی استفاده می شود.
ویژگی های یک لوله فلکسی خوب شامل موارد زیر است:
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت کششی و چرخشی زیاد
  • استحکام بالا در برابر فشار، ساییدگی و ضربه
  • ماندگاری بالا
  • مقاوم در برابر فرسایش محیطی و اشعه ماوراء بنفش (نور آفتاب) و یا حرارت زیاد
  • توانایی تخلیه الکتریسیته ساکن با اتصال به زمین

انواع لوله فلکسی

  • لوله خرطومی فلزی روکش دار: شکل رایج تر از لوله فلکسی که در نصب دوربین مداربسته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از این لوله برای محافظت سیم و کابل در محیط های مرطوب یا محیطهای باز استفاده (outdoor) می شود.

  • لوله خرطومی فلزی بدون روکش: این لوله فاقد روکش پلاستیکی PVC است و از این رو کاربری آن در محیطهای داخلی (indoor) می باشد.

از لوله فلکسی معمولا برای محافظت از کابلها در محیطهای بیرونی و یا صنعتی استفاده می شود. توجه داشته باشید که لوله فلکسی توان محدودی در مقابل ضربات فیزیکی دارد و در صورت نیاز به تحمل فشارهای فیزیکی باید از لوله فلزی استفاده کنید.
لوله های فلکسی با اندازه های استانداردی ساخته می شوند. اندازه های استاندارد آنها عبارتند از: لوله فلکسی 11، 13، 16، 21، 25، 29، 36، 42، 48
برای بستن لوله فلکسی به دیوار از بستهای مخصوص آن استفاده می شود. توجه داشته باشید که هر سایز از لوله به بست مناسب همان سایز نیاز خواهد داشت.
برای سهولت در کابل کشی بهتر است از ابزاری قرقره مانند استفاده شود. بدین صورت که حلقه کابل را همانند شکل زیر در داخل ابزار قرقره مانندی قرار داده تا از گره خوردن کابل ها جلوگیری گردد.
 
 

قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته    دوربین مدار بسته چیست     نصب دوربین مدار بسته     نمایندگی دوربین هایک ویژن

پک دوربین مدار بسته    قیمت دوربین مدار بسته ارزان      نصب دوربین مدار بسته       نمایندگی برند هایک ویژن
 

نکاتی مهم در مورد سیم کشی دوربین مدار بسته

در این مقاله قصد داریم درباره سیم کشی صحبت کنیم. نکاتی مهم و حائز اهمیت در این زمینه وجود دارد که در ادامه ذکر خواهد شد.

بزرگترین موضوع و نکته در هنگام شروع کابل کشی :

اگر از توپ و قرقره کابل استفاده می کنید این نکته را برای همیشه به خاطر داشته باشید که هنگام باز کردن کابلها از دور حلقه موجود، کابلها دارای تاب دایره ای شکل خواهند شد وبرای باز کردن این تاب دایره ای شکل اغلب به مشکل خواهید خورد و کابلها دچار گره خوردگی خواهند شد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل،استفاده از ابزار های موجود در بازار که مکانیزم بسیار ساده ای دارند ، مانند شکل زیر :

 

اگر این ابزار ها در دسترستان نیست بهترین راه ، عبور یک لوله فلزی یا چوب مقاوم از سوراخ موجود در وسط قرقره کابل است به طوری که دوطرف این لوله یا چوب را روی یک سکو یا ارتفاع قرار دهید به شکلی که قرقره بتواند به راحتی بچرخد. با اینکار دیگر مشکل حلقه حلقه شدن و گره خوردن کابلها را نخواهید داشت.

در مرحله بعدی، توجه داشته باشید که به تعداد دوربین های موجود در پروژه برای کابلها نام گذاری و شماره گذاری کنید. به عنوان مثال در یک پروژه 8 دوربین دارید از دوربین شماره یک به این شکل نام گذاری کنید: C1-C2-C3-C4-….. در اینجا C نشانگر Camera خواهد بود، ولی شما می توانید از هر عدد و کاراکتر دلخواه برای نام گذاری استفاده کنید.

توجه داشته باشید حداقل یک متر از ابتدای کابل و یک متر از انتهای کابل عقب تر شماره و نام کابل را با یک برچسب به دور کابل بچسبانید. برای تهیه برچسب مناسب از چسب کاغذی نیز می توانید استفاده کنیدو با خودکار روی آن شماره و علامت مورد نظر را بنویسید.

نکته مهم

برای اینکه در طول مسیر سیم کشی و عبور کابل از نقاط مختلف، برچسب ها کنده نشود می توانید از یک چسب نواری شیشه ای معمولی استفاده کنید و روی آن یک یا دو دور بچسبانید تا هم شماره دیده شود و هم از کاغذ برچسب محافظت شود.

اهمیت شماره و نام گذاری کابلها:

این کار به این دلیل انجام میشود که هر زمان در طول مسیر کابلکشی به نقطه مورد نظر هر دوربین رسیدید به راحتی کابل مورد نظر را از میان دسته کابلها بتوانید پیدا کنید. همچنین در این سر کابلها هنگام زدن فیش های BNC یا سوکت شبکه می توان از همان ابتدا ترتیب دوربین ها را به درستی پشت دستگاه متصل کرد، این کار موجب می شود که بعدها در طی گذشت زمان برای چینش تصاویر و جابجایی سوکت ها از پشت دستگاه به مشکل نخورید.

چسب زدن کابلها:

به خاطر داشته باشید چسب برق یک وسیله مصرفی است. بعضی از دوستان به صرفه جویی آن بسیار اعتقاد دارند اما با مصرف چند حلقه چسب بیشتر نتیجه کار بهتر و سهولت در نصب و کوتاه شدن زمان را خواهید داشت.

دقت داشته باشید که طریقه صحیح چسب زدن کابلها به این شکل خواهد بود که هنگام دسته کردن چند کابل در کنار هم و برای عبور از لوله برق یا لوله های فلکسیبل – خرطومی فلزی ،  باید برای نظم کابلها و گره نخوردن آنها، دسته کابلها را با استفاده از کمک یک نفر دیگر به دست بگیرید و طرف دیگر با کشش دسته کابل ها به سمت خود، شکم و انحنای آن را بگیرد. در این زمان شما با فاصله دومتر، دو متر دسته کابل ها را چسب می زنید. برای اینکار یک دور چسب کافی می باشد.

در مرحله بعد برای عبور کابلها به داخل لوله فلزی معمولا مشکل وجود ندارد و کابلها با همان چسب های موجود به راحتی از لوله های فلزی عبور میکند ، اما در مواقعی که نیازمند هستید که کابل ها از داخل لوله های فلکسیبل عبور داده شود ، پس از عبور قسمتی از کابل باید به محض رسیدن به هر چسب آن را باز کنید و قسمت بعد را به داخل لوله هدایت کنید و تا چسب بعدی دوباره این کار را تکرار کنید دلیل باز کردن چسب ها این است که چون لوله های خرطومی انعطاف دارند در هنگام عبور دسته کابل های چسب خورده ، کابل ها کشیده می شود و باعث ایجاد برآمدگی و حجیم شدن تعداد کابلها می شود ، که این امر باعث می شود که دیگر کابل ها از داخل لوله عبور نکند و به اصطلاح قفل شود. این موضوع در اکثر موارد باعث پاره شدن و زخمی شدن کابل ها شده و یا لوله فلکسیبل خرطومی را خراب میکند.

  1. علت بوق زدن دستگاه DVR
  2. تحلیل ویدئویی در دوربین های مداربسته
  3. امنیت دیتا سنترها
  4. دوربین مدار بسته پانوراما
  5. دوربین مداربسته استارلایت
  6. کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته
  7. AWB در دوربین مدار بسته
  8. EOC در دوربین مدار بسته
  9. دوربین مداربسته در هتل
  10. لنز دوربین مداربسته
  11. میکروفن دوربین مداربسته
  12. پهنای باند دوربین مداربسته
  13. دوربین مداربسته چگونه کار می کند
  14. سیستم کنترل تردد
  15. جلوگیری از هک دوربین مداربسته

دوربین مداربسته شمارش افراد





:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: