حقایقی درباره پکیج های دوربین مداربسته در بازار
نوشته شده توسط : farhad

مدتیست در بازار چند عدد دوربین مداربسته و دستگاه ضبط به همراه متعلقات تحت عنوان پکیج دوربین مداربسته به فروش میرسد.

قیمت این پکیج ها بسیار مناسب بوده و به همین دلیل اکثر مردم نیاز خود را با این نوع محصولات برطرف میکنند.

غافل از اینکه نمیدانند هزینه ای که پرداخت میکنند بابت چند عدد دوربین و دستگاه ضبط درجه پایین چینی و متعلقات غیر استاندارد میباشد.

متاسفانه دوستانی که این محصولات را ارائه میکنند برای ارزان شدن و ثابت ماندن حاشیه سود خود از معمولی ترین و بی نام و نشان ترین دوربین ها و دستگاه های ضبط استفاده میکنند که 90 درصد این موارد گارانتی ندارند و هنگام فروش ادعا میکنند که اجناس دارای گارانتی میباشند ولی در واقع خود آنها پکیج خود را گارانتی  میکنند و در بسیاری از مواقع با دروغ و فریب دوباره مشتریان خود مشکلات پیش آمده اعم از سوختگی دوربین ، کاهش کیفیت تصویر ، سوختگی هارد دیسک و مسائلی از این قبیل را تقصیر نگهداری نادرست کاربر یا خارج بودن از شرایط گارانتی اعلام میکنند.

جدا از این موارد ، لوازم مورد نیاز دیگری مثل کابل ها نقش مهمی در کیفیت و دوام سیستم ایفا میکنند که بازهم به دلیل بهره سود بیشتر و قیمت پایین تر در پکیج های مذکور از کابل های شیلد آلومنیوم و یا مغزی آلومنیوم با رنگ مس استفاده میشود که کیفیت و عمر تصاویر را در طولانی مدت به شدت کاهش میدهد و در بسیاری از موارد از کابل های ترکیبی هم استفاده میشود که در آنها از سیم های افشان نازک به عنوان رسانای برق استفاده می شود . این نوع کابل ها به دلیل نزدیکی برق کنار تصویر باعث ایجاد نویز در تصویر شده و در گذر زمان به دستگاه و دوربین آسیب جدی وارد میکند.

همچنین در مواردی دیده شده که دوربین هارا با لنز سونی معرفی میکنند و یا کل پکیج را ساخت کشور کره اعلام میکنند. در رابطه با لنز سونی لازم است بگوییم که عموما دوربین های مداربسته به دو دسته ccd و cmos تقسیم میشوند.

در واقع منظور همان هسته پردازنده تصویر است که در دنیا فقط چند کمپانی بزرگ و معتبر اقدام به تولید آنها میکنند مثل سونی ، شارپ و …. پس هنگام شنیدن این واژه (لنز سونی) بدانید که منظور چیست.

در ضمن تمامی محصولات مداربسته داخل بازار ایران غیر از چند برند معروف همگی ساخت کشور چین هستند.

نتیجه گیری کلی در رابطه با پکیج های دوربین مداربسته :

1- هنگام خرید سعی کنید از برند بودن دوربین ها و خصوصا دستگاه ضبط اطمینان پیدا کنید.

برند های معتبر و قیمت مناسب بازار ایران:

HIKVISION

DAHUA

CNB

HIVISION

EVERSMART

2- از گارانتی معتبر اجناس مطمئن شوید.

معمولا شرکت های ارائه کننده گارانتی دارای وب سایت و شماره ثبت و اینماد میباشند.

از کجا بفهمیم جنس مورد نظر برند معتبر است یا نه؟

هر دوربینی که برند واقعی باشد دارای سریال یا شماره مدل معتبر است.

کافیست شماره مدل دوربین را بپرسید یا از زیر دوربین رویت کنید و بعد آن را در قسمت جستجوی سایت گوگل تایپ کنید . اگر نتیجه فوق شامل چندین سایت با آدرس های متفاوت بود و همچنین در قسمت جستجوی عکس گوگل تصویر همان دوربین به صورت متوالی نمایش داده شد بدانید آن محصول برند است و شناسنامه دارد. به عنوان مثال این یک شماره مدل از دوربین هایک ویژن میباشد.

DS-2CE55C2P(N)-IRP

بعد از جستجو در گوگل به نتایج فوق خواهید رسید.

و در آخر نکته ای مهم در اینباره:

قیمت دوربین با برند معتبر ممکن است کمی گرانتر از دوربین های تقلبی  باشد.

به عنوان مثال در نظر بگیرید که شما یک پکیج ارزان قیمت 4 دوربینی را با  مبلغی به صورت فرض حدود 1میلیون چهارصد هزار تومان تهیه کردید ،و  قرار باشد 200 تا 400 هزار تومان بیشتر هزینه کنید و در عوض از برند معتبر استفاده کنید ، صاحب سیستمی با کیفیت و با عمر طولانی و همچنین با گارانتی معتبر شرکتی خواهید شد و در نهایت امر اصلا این رقم مابه تفاوت ارزش چنین ریسک بزرگی ندارد.

یا در مواقع سرقت یا به هر دلیل دیگری نیاز به دسترسی تصاویر ضبط شده داشتید ، میتوانید با اطمینان خاطر از کیفیت و صحت وجود ، از آنها استفاده کنید .

در مواردی دیده شده دستگاه غیر استاندارد خود به خود خاموش شده یا از ضبط متوالی ایستاده ، همچنین در مواردی باعث از بین رفتن هارد دیسک شده و فروشنده عیب دستگاه خود را نپذیرفته و دلیل اتفاق را نوسان برق عنوان کرده و شامل گارانتی خود ندانسته.

نکته پایانی :

دستگاه های ضبط دارای برند همیشه از نرم افزارهای قدرتمند و اختصاصی بهره مند هستند و در زمان انتقال تصویر روی موبایل و رایانه بسیار کم مشکل و با کاربری ساده و محیط جذاب هستند ولی دستگاه های ارزان قیمت و تقلبی از برنامه های عمومی استفاده میکنند و کار کردن با آنها اکثرا دشوار و گیج کننده است همچنین امکان هک شدن و دسترسی افراد سودجو به تصاویر دوربین های شما بسیار زیاد است.

 

  1. دوربین مداربسته هایک ویژن
  2. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  3. انواع دوربین مداربسته
  4. بهترین دوربین مداربسته
  5. دوربین مداربسته چیست؟
  6. تجهیزات دوربین مداربسته

انواع دوربین مدار بسته





:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: