انواع روش های سئو
نوشته شده توسط : farhad

انواع روش های سئو 

 
 

برای افزایش بازدید سایت شما اگر حتی بهترین طراحی سایت را نیز انجام داده باشید اگر اصول سئو را در آن به کار نبرده باشید باز هم سایت شما با شکست و کاهش رتبه سایت روبرو خواهد شد. سئو به انواع گوناگونی دسته بندی خواهد شد که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد.

انواع سئو
سئوی کلاه سفید

به روش های اصولی و قانونی که منطبق با رتبه بندی موتورهای جستجو است و برای بالا بردن رتبه سایت به کار می رود سئوی کلاه سفید گفته می شود. نتایج حاصل از این روش در بلند مدت خواهد بود و دچار ریسک کمی خواهند بود و از مجازات های موتورهای جستجو در امان خواهید بود. در ادامه به کارهایی که در این مدل سئو به کار گرفته می شود اشاره خواهیم نمود:


تولید محتوای مناسب
در سئو کلاه سفید بر تولید محتوای کامل، جامع، مرتبط با زمینه کاری سایت تاکید می شود. اگر سایتی محتوایی را ارائه نماید که مرتبط با زمینه کاری وب سایت می باشد و در عین حال اطلاعات جامعی را در اختیار کاربران قرار دهد کاربران دوباره به آن سایت سرخواهند زد. این اطلاعات باید به صورت مستمر و منظم بر روی سایت قرار بگیرد.زمانیکه کاربران محتوای مورد نیاز خود را در سایتی می یابند شروع به مطالعه آن محتوا خواهند کرد و زمان ماندگاری کاربران افزایش خواهد یافت و همچنین اگر محتوای با کیفیتی را در سایت قرار دهید کاربران به آن سایت دوباره برخواهند گشت.

کدنویسی درست صفحات وب
سئوی کلاه سفید بر روی کدنویسی صفحات نیز تمرکز میکند. عناوین باید در درون تگ H1 قرار بگیرند و سایر عناوین و زیر مجموعه ها باید در درون تگ های H2، H3و ... قرار بگیرند. و در کل به استاندارد نویسی کدهای برنامه نویسی تاکید دارد.
 

انتخاب عنوان مناسب
انتخاب عنوان مناسب یکی از روش هایی است که سئوی کلاه سفید به کار میگیرد. انتخاب عنوان مناسب برای سایت همواره با اهمیت بوده و موتورهای جستجو با استفاده از عنوان سایت محتوای مربوطه را نمایش میدهند. عنوان سایت باید هماهنگ با محتوای سایت باشد و برای سایت باید کلمات کلیدی و توضیحات کلیدی مناسبی گذاشته شود.

لینک ورودی
سئو کلاه سفید بر روی لینک های ورودی تمرکز میکند و سعی میکند لینک هایی را از سایت هایی دریافت کند که تاثیر مثبتی بر روی رتبه وب سایت بگذارد. سعی کنید با تولید محتوای مناسب لینکهای ورودی مناسبی را از سایت هایی با محتوای مرتبط دریافت کنید.

سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه برای افرادی مناسب است که میخواهند بطور کوتاه مدت در وب فعالیت کنند. سئوی کلاه سیاه معمولاً روش هایی زود بازه هستند و موجب افزایش سریع رتبه سایت خواهند شد اما هر زمانی امکان حذف شدن از نتایج گوگل را باید داشته باشند و پس از مجازات شدن با پرداخت هزینه و زمان بسیار زیاد ممکن باشد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی


استفاده زیاد از کلمات کلیدی
در روش کلاه سیاه معمولا با استفاده زیاد از کلمات کلیدی در متن، توضیحات، و بدنه صفحه به مقدار زیاد سعی در بالابردن رتبه سایت می باشند. حال آنکه ممکن است در آینده موتورهای جستجو با این روش مقابله کنند و مجازات هایی توسط موتورهای جستجو اتخاذ کنند.

تمرکز بر روی کلمه کلیدی
لینک های ورودی یکی از روش هایی است که باعث میشود موتورهای جستجو از محتوی یک صفحه سر در بیاورند. یکی از روش هایی که سئوی کلاه سیاه به کار میگیرد این است که با استفاده از همین کلمات کلیدی لینک هایی را دریافت میکند. به طور مثال موتورهای جستجو ممکن است لینک هایی را به کاربر پیشنهاد دهد و کاربر پس از کلیک بر لینک و ورود به سایت با محتوایی غیر از محتوای مورد نظر را مشاهده نماید در صورتی که موتورهای جستجو متوجه این عمل شما شوند ممکن است شما را مجازات کنند.

خرید بک لینک
یکی از روش های افزایش ورودی به سایت خرید لینک است. اما اگر موتورهای جستجو پی ببرند که لینک های ورودی غیر طبیعی هستند ممکن است از طرف موتورهای جستجو مورد مجازات قرار بگیرید.

سئو کلاه خاکستری

نوع دیگری از سئو می باشد که بین سئو کلاه سیاه و سفید قرار دارد. در واقع این روش پیدا کردن میانبرهایی برای بالا بردن سریع رنکینگ سایت  و در عین حال دور شدن از مجازات های موتورهای جستجو می باشد. به طور مثال خرید لینک از نظر موتورهای جستجو غیرقانونی است و چنانچه در این زمینه خرید و فروشی صورت بگیرد گوگل هم سایت فروشنده و هم سایت خریدار را مجازات میکند. در صورتی که ایجاد لینک های دوطرفه در حیطه این قانون موتورهای جستجو قرار نمیگیرد و در عین حال نوعی تبادل لینک دو طرفه ست. 

1. روش های سئو : سئو درون صفحه (On Page SEO)


سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتوای وبسایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... مربوط می شود. به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می کنید مربوط به سئو درون صفحه می شود. این روش، پایه تمام تلاش های بهینه سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. سئو بیرون صفحه مرحله بعدی در بهینه سازی سایت محسوب می شود و تنها زمانی موثر است که شما سئو درون صفحه را به خوبی به انجام رسانیده باشید.


2. روش های سئو: سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)


بر خلاف سئو درون صفحه که توسعه و بهینه سازی وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می شود، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می شود؛ (پیوند هایی که از سایت های دیگر به سایت شما اشاره می کنند)
تا این بخش از مقاله با مفاهیم سئو درون و بیرون صفحه به طور کلی آشنا شدید و در ادامه می خواهیم به بررسی جزییات و مراحل پیاده سازی سئو درون صفحه بیشتر بپردازیم. روش سئو خارجی و یا همان سئو بیرون صفحه را در مقاله ای مجزا به طور مفصل مورد بررسی قرار می دهیم.

بلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید خدمات درب شیشه ای ، راهبند ، دوربین مدار بسته  و کرکره برقی را به بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمان نصب را در تهران و کل ایران داشته باشید با شرکت قائم درب تماس بگیرید. 

تبلیغات درون متنی



روش های سئو

ویژگی های سئو درون صفحه مناسب چیست؟


1. مطلب شما کپی نباشد.
سعی کنید به هیچ عنوان مطلب کپی شده در وبسایت خود قرار ندهید؛ زیرا نمره منفی دریافت می کنید. تمام مطالبی که در سایت های دیگر می بینید درپایگاه داده و منابع ذخیره سازی گوگل ذخیره شده اند و اگر آن ها را کپی کنید، گوگل وبسایت شما را جریمه می کند و دیگر نمی توانید انتظار داشته باشید که وبسایت شما در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود.
برخی از کاربران به دنبال ربات و یا فزونه ای هستند که بتواند مطالب را از وبسایت های دیگر جمع آوری کند و در سایت آن ها نمایش دهد اما باید توجه داشته باشید که این کار اصلا به نفع رتبه وبسایت شما نیست. شاید تولید محتوای غیرکپی و باکیفیت از نظر شما بسیار مشکل و زمانبر باشد، اما این بهایی است که شما برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی می بایست بپردازید. هزینه موفقیت در تجارت الکترونیک، زمان، تلاش و پشتکار است.
افرادی که در مسیر موفقیت کسب و کارهای آنلاین از صبر و شکیبایی کافی برخوردار نیستندف محکوم به شکست خواهند شد. بنابراین سعی کنید برای تولید محتوای مناسب و بهبود رتبه وبسایت خود وقت بگذارید، سرعت تایپ تان را افزایش دهید و مطالب جذاب برای کاربرانتان بنویسید.
2. محتوا باید درگیر کننده باشد.
این بدان معناست که وقتی کاربر مطلبی را در سایت شما مطالعه می کند تا انتهای مطلب ادامه داده و آن را دنبال کند. با خواندن مطالب سایت شما کاربر علاقه مند شود که در سایت شما بماند. نکته حائز اهمیت این است که هر چه کاربر زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند، رتبه الکسای وبسایت شما و همچنین جایگاه سایت شما از نظر گوگل نیز بهبود می یابد. (پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به بهبود رتبه الکسای سایت را مطالعه نمایید)
3. محتوا باید ارزشمند و انحصاری باشد.
یعنی برای مثال اگر سایت دیگری در موضوعی که شما مایلید درباره آن مقاله ای بنویسید، قبلا مطلبی را با 500 کلمه و 2 عکس منتشر کرده است، شما می بایست مقاله ای با عنوانی جذابتر در حد 550 کلمه به همراه 3 عکس و لینک های بهتر تولید نمایید.
آنچه برای گوگل اهمیت دارد این است که کاربری که جستجو می کند به نتیجه بهتری برسد. بنابراین موتور جستجوی گوگل به کیفیت و چگونگی ارائه ی محتوای وبسایت شما بسیار اهمیت می دهد و ربات های هوش مصنوعی گوگل همواره به دنبال نمایش وبسایت با صفحات بهتر به کاربران هستند.
4. قرار گیری لینک ها به صورت صحیح باشد.
محل قرار گیری لینک ها در محتوای صفحه، تعداد لینک ها، وجود لینک های داخلی و خارجی از مواردی هست که در سئو درون صفحه باید مورد بررسی قرار گیرند.
لینک های خارجی را به صورت نو‌فالو (No Follow) درج نمایید. به صفحات مرتبط از داخل وبسایت خود لینک دهید اما حتما دقت نمایید که در استفاده از لینک ها زیاده روی نکنید.
درباره جزییات کامل شیوه صحیح لینک دهی در محتوا به طور مجزا در مقاله ای دیگر به آن می پردازیم.
5. عناوین محتوای شما بهینه باشد.
اگر شما محتوایی برای سئوی درون صفحه آماده کرده اید، عنوانی بسیار مناسب برای آن در نظر بگیرید. عنوان انتخابی می بایست جذاب باشد تا خواننده را به مطالعه مقاله ترغیب کند و همچنین عنوان مقاله باید دربرگیرنده محتوای مطلب باشد.
6. از کلمات کلیدی مناسب استفاده شود.
کلمه کلیدی کلمه ای هست که به دفعات در محتوای شما تکرار شده باشد و نشان می دهد که محتوای شما بر اساس کلمه کلیدی مورد نظر بنا شده است، البته در بکارگیری کلمه کلیدی نباید زیاده روی شود. ابزارها و افزونه های مفیدی وجود دارند که میزان و چگالی کلمات کلیدی در متن را محاسبه می کنند و در صورت زیاده روی به شما اخطار خواهند داد. در مقاله ای به طور مجزا به معرفی و استفاده از این ابزار ها خواهیم پرداخت.

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

 




:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: