چطور از طریق وب سایت، کسب درآمد کنیم؟
نوشته شده توسط : farhad

 

یکی از متداول ترین سوال ها در مورد سایت های اینترنتی این است که یک وب سایت چگونه می تواند درآمدزا باشد. پاسخ به این سوال نیاز به بررسی روی انواع وب سایت ها دارد. اینکه چه وب سایتی با چه هدفی راه اندازی می شود بر نحوه و میزان درآمد آن موثر است. نخست به بررسی انگیزه های راه اندازی وب سایت می پردازیم و سپس گزینه های موجود را به منظور کسب درآمد از طریق اینترنت بررسی می کنیم.

اصولا وب سایت های اینترنتی با انگیزه های متفاوت راه اندازی می شوند. برخی صرفا یک وب سایت جهت قراردادن اطلاعات بیشتر در مورد یک شرکت ، حرفه یا مشاغل هستند و صاحبین آنها انگیزه ای برای جذب مشتری توسط وب سایت ندارند. اما گروه دیگری از سایت ها مربوط به مشاغلی می شوند که مایلند از طریق اینترنت نیز مشتری جذب کنند. درآمد این سایت ها در واقع از طریق جذب مشتری برای آن شرکت یا حرفه است. سایت اینترنتی برای آنها ابزاری است برای تبلیغات خدمات یا محصولاتشان.

در همین حال برخی سایت ها هم معرف خدمات یا محصولات شرکت خاصی نیستند و صرفا خودشان در نقش یک محل کسب درآمد ایفای نقش می کنند. مثلا سایت هایی که با انگیزه جذب آگهی و یا حق اشتراک طراحی می شوند.

سرمایه گذاری در وب سایت اولین قدم هوشمند در ساخت یک کسب و کار سودآور از طریق طراحی سایت است. در حقیقت، شما با این کار از 45% کسب و کارهایی که هنوز وب سایت ندارند جلوتر هستید.
در حال حاضر شما قدم اول را برداشته اید، قدم بعدی چیست؟
شما تنها کسی نیستید که نمی دانید چطور از سایت خود استفاده کنید تا کسب و کار خود را سودآور کنید.
دلیل اینکه 45% کسب و کارهای کوچک هنوز سایتی ندارند این است که صاحبان این کسب و کارها از نقش سایت و نحوه عملکرد و تأثیر آن بر روی سودآوری مطلع نیستند.
حقیقت این است که راه اندازی سایت کسب و کار کوچک آنقدرها هم سخت و پیچیده نیست. بله قطعا منحنی یادگیری دارد که باید آن را بگذرانید و تا ثمره تلاش خود را ببینید زمان خواهد برد.
با این حال، با صبر و پشتکار، سایت شما می تواند به وسیلۀ سودآوری برای کسب و کار شما تبدیل شود.
پس قدم بعدی چه کاری است؟

بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی

روش های کسب درآمد از وب سایت ها

اما می پردازیم به روش های کسب درآمد برای سایت هایی که صرفا با انگیزه مالی طراحی و راه اندازی می شوند. همانطور که قبلا اشاره شد یکی از راه های درآمد برای این وب سایت ها جذب آگهی است. یعنی دریافت پول در قبال قراردادن آگهی روی سایت. باز هم می رسیم به این نکته که برای درآمدزایی باید بازدیدکننده داشت. هرچه یک وبسایت معروف تر و پربازدیدتر باشد قطعا صاحبین مشاغل یا سایت ها انگیزه بیشتری برای دادن آگهی به آن پیدا می کنند. هرچه بازدید بیشتر باشد ارزش آگهی بیشتر است . اما بازدیدکننده باید چیز ارزشمندی در یک سایت ببیند که بخواهد بار دیگر به آن سر بزند و یا اینکه مدت زمان بیشتری را در آن سایت سپری کند که این مسئله بر حسب نوع سایت می تواند متفاوت باشد. مثلا سایت تالار گفتمان فروم ، سایت تبلیغاتی مثل سایت های تخفیف گروهی (خرید گروهی) ، سایت دانلود و یا با هر نوع سایت دیگر هر یک به نحوی می توانند برای بازدیدکننده ارزشمند باشند.

یکی دیگر از راه های درآمدزایی برای این نوع سایت ها دریافت پول در قبال حق اشتراک است. یعنی برای استفاده از خدمات آن وب سایت در بازه های زمانی خاص و یا حداقل برای یک بار حق عضویت یا حق اشتراک دریافت شود. ارزش مطالب و یا خدمات این سایت ها باید درحدی باشد که بازدیدکننده خود را قانع کند که برای استفاده از آن سایت پولی را پرداخت کند.

در یک نتیجه گیری کلی ، درآمد یک وب سایت می تواند از راه های مختلف کسب شود اما همگی این راه ها در گرو تعداد بازدید کننده سایت هستند. برای افزایش تعداد بازدید کننده راه های مختلفی هست که از مهمترین آنها بهینه سازی وب سایت می باشد چنانچه کسی قصد راه اندازی سایت دارد باید با شرکت طراحی سایت  سئو و بهینه سازی مربوط در مورد راه های کسب درآمد و همچنین بهترین گزینه ها برای بهینه سازی سایت مشاوره داشته باشد. گرچه بعد از طراحی و راه اندازی سایت هم می تواند آن را بهینه سازی کرد اما بهتر است اینکار قبل از طراحی سایت انجام شود.

چرا برای کسب درآمد از اینترنت راه اندازی وب سایت ضروری است؟

مهم ترین بخش از ساخت سایت و راه اندازی آن کسب درآمد می باشد. بعد از اینکه سایت خود را با موفقیت راه اندازی کردید باید به این موضوع بپردازید که چگونه سایتی درآمد زا داشته باشید؟روش های زیادی برای کسب درآمد اینترنتی کنید  وجود دارد.  شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، لیندکدین و تلگرام کسب درآمد کنید اما چرا طراحی و ساخت وب سایت برای کسب وکار مهم است؟ کسب درآمد از شبکه های اجتماعی مطمئنا امکان پذیر است اما این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشید که در طول چند سال گذشته شبکه های اجتماعی بارها  بارها فیلتر شده اند مخصوصا شبکه اجتماعی تلگرام که با فیلتر شدن آن ضررهای بسیاری به کاربران وارد شده است. بنابراین نمی توان به شبکه های اجتماعی به عنوان روشی قدرتمند برای کسب درآمد اطمینان کرد.هنگامی که شما برای کسب و کار خود وب سایت و یا فروشگاه راه اندازی کنید  هیچ وقت  امکان فیلتر وجود نخواهد شد و همیشه می توانید از طریق آن کسب درآمد کنید. علاوه بر این امکاناتی که  یک وب سایت برای شما فراهم می کند بسیار فراتر از شبکه های اجتماعی می باشد. مهم ترین امکاناتی که یک وب سایت در اختیار شما قرار می دهد سئو سایت می باشد که باعث افزایش بازدید کنندگان وب سایت و افزایش فروش اینترنتی می شود. این کار به شما کمک خواهد کرد تا در دنیای اینترنت و کسب و کارهای آنلاین به خوبی دیده شده و همچنین بتوانید جایگاه مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو بدست آورید.

بیشتر بخوانید:  ساخت وب سایت   طراحی سایت در تهران

چرا وب سایت شما قدرتمندترین ابزار بازاریابی برای کسب و کار شماست؟

برخلاف کسب و کارهای فیزیکی، سایت شما به صورت 7/24 فعالیت دارد. برای میلیون و حتی شاید میلیاردها کاربری که هر روز در فضای اینترنت هستند قابل دسترسی است.
می توانید تصور کنید خرده فروشی دارید که 24 ساعت 7 روز هفته باز باشد؟ می توانید در هر ساعت تراکنش فروش داشته باشید. افراد حتی در ساعات بسته بودن کسب و کار هم به خرید ادامه داده و هنوز صدای مسیج واریز پول به حساب می آید.
این اتفاق فقط با یک خرده فروشی آنلاین یا فروشگاه تجارت الکترونیک امکان پذیر است. مشتریان شما صرفا روی URL یا آدرس اینترنتی وب سایت شما کلیک کرده و وارد صفحه اصلی شما می شوند، با دقت لیست محصولات شما را می خوانند و بابت خرید خود در مرحله خرید وجه مورد نظر را واریز خواهند کرد.
در عین حال، می توانید با پسر خود بیسبال بازی کنید، تکنوازی پیانو دختر خود را ببینید، با همسر خود نوشیدنی بخورید یا یک خواب عالی در شب داشته باشید.
خیلی بیشتر از چیزی که واقعا هست خوب به نظر می رسد؟
خب، اینطور نیست!
بسیاری از کارآفرینان آنلاین بوده و در حال استفاده از ماحصل موفقیت راه اندازی کسب و کار سودآور اینترنتی هستند.
این کارآفرینان آنلاین استثنای این قانون نیستند. هر کسی می تواند یک وب سایت پویا و فعال داشته باشد که به کسب و کارشان در کسب درآمد قابل توجه و بسیار سودآور شدن کمک کند.
نکته کلیدی این است که چطور از قدرت وب سایت خود استفاده کنید تا فرصت هایی که می توان در سطح اینترنت پیدا کرد را به حداکثر میزان خود برسانید.

1- مطمئن باشید که وب سایت شما ریسپانسیو یا سازگار با موبایل است

قبلا در مورد اهمیت داشتن وب سایت سازگار با موبایل یا نسخه موبایلی سایت صحبت کرده ایم که چقدر ریسپانسیو بودن یک سایت اهمیت دارد. در ادامه 4 دلیل با ذکر آمار و ارقام بیان می کنیم که چرا سایت شما باید ریسپانسیو باشد:

  • تقریبا بیش از 50% ترافیک جهانی اینترنت از دستگاه های موبایل است.
  • نرخ تبدیل فروش روی دستگاه های موبایل 64% بیشتر است.
  • 40% از مصرف کنندگان سایت هایی که سازگار با موبایل نباشد را ترک می کنند
  • صاحب کسب و کار تجارت الکترونیک هستید؟ 87% مصرف کنندگان برای چک کردن محصولات از دستگاه های موبایل استفاده می کنند.

سایت داشتن، شروع کار است اما تکمیل کردن آن در گرو این است که مطمئن باشید موبایل ریسپانسیو است. منظور ما این است که سایت شما برای اجرا شدن روی صفحه موبایل، صرف نظر از سایز نمایشگر، نباید مشکلی داشته باشد.

اگر سایت شما با نسخه موبایلی سازگار نباشد، کسب و کار خود را از دست خواهید داد. حتی بدتر از این، اگر سایت سازگار با موبایل نداشته باشید حتی می تواند به کسب و کار شما هم آسیب بزند.

تصور کنید از طریق گوشی هوشمند خود روی یک سایتی کلیک می کنید و برای خواندن محتوا باید زوم کرده و به صورت دستی موقعیت صفحه را روی نمایشگر گوشی تنظیم کنید.

احتمالا در چنین شرایطی از سایت خارج خواهید شد.

دقیقا اتفاقی است که اگر وب سایت شما هم ریسپانسیو نباشد، مشتری احتمالی شما انجام خواهد داد.

2- وب سایت خود را بهینه سازی کنید

ما با سایت هایی مواجه شده ایم که زیبا هستند. این سایت ها بسیار خوش طرح بوده و محتوای سایت به خوبی نوشته شده است.

متأسفانه، طبق برنامه تجزیه و تحلیل وب سایت، افراد خیلی کمی چنین سایت هایی را مشاهده کرده اند.

چنین سایت هایی دیده نشده اند چون اصولا پیدا نمی شوند و این سایت ها را نمی توان پیدا کرد چون بهینه سازی نشده اند.

سئو (SEO) یا بهینه سازی موتور جستجو، پروسه استفاده از تکنیک ها و فرایندهایی است که دیده شدن سایت شما را از طریق سرچ در اینترنت در اینترنت افزایش خواهد داد.

بدون سئو، مهم نیست که طراحی و ظاهر صفحه اصلی سایت شما به شکلی است که باید آن را در موزه لوور پاریس فرانسه گذاشت یا خوانایی محتوا به نحوی است که انگار لئو تولستوی آن را نوشته است.

بندرت کسی چنین سایتی پیدا خواهد کرد مگر اینکه بهینه سازی کرده باشید.

به 4 زمینه اشاره می کنیم که برای بهینه سازی سایت خود برای سرچ راحت تر باید به آن توجه داشته باشید:

  • سرچ کردن در مورد کلمه کلیدی – کلمات کلیدی، بیشترین کلمات یا عبارات استفاده شده هستند که وقتی یک نفر آنها را در اینترنت سرچ می کند. در اختیار داشتن محتوایی از وب سایت که در آن کلمات کلیدی مناسب به کار رفته باشد، برای خزنده های (crawler) موتور جستجو، ایندکس کردن صفحه شما راحت تر خواهد کرد.
  • قابلیت هدایت سایت – قابلیت هدایت سایت نقش اساسی در تجربه کاربری ایفا می کند که گوگل در صدر آن است. اگر به دنبال تغییر وب سایت خود هستید، باید کار کردن با آن را برای بازدید کننده راحت کنید. اگر بازدید کننده حس کند که در یک هزارتو گیر افتاده، فورا از آن خارج خواهد شد.
  • تگ های متا و عنوان: تگ های عنوان و متن، مسئولیت توسعه دهنده وب است. این موارد توضیحات وب سایت شما هستند که در کدهای آن وارد می گردند. تگ های عنوان مشخص می کنند که وب سایت شما در چه حوزه ای فعالیت دارد و می توان آن را در صفحه نتایج گوگل مشاهده کرد. تگ های متا در داخل کد، مخفی هستند اما از آنها برای معتبر سازی وب سایت شما استفاده می شود.

سرعت سایت – با اینکه دانلودِ وب سایت های رده بالا در گوگل حدود 8.66 ثانیه طول می کشد، جستجوهای اینترنتی کماکان انتظار دانلود سه ثانیه ای یا کمتر دارند. 53% کاربران در صورتی که دانلود سایت بیشتر از 3  ثانیه طول بکشد وب سایت را ترک می کنند.

3- روی صفحه اصلی وب سایت کار کنید

یک دلیل می توان آورد که صفحه اصلی، مهمترین صفحه وب سایت شماست. چون این صفحه جایی است که بازدید کننده پس از کلیک روی URL شما وارد آن می شود.

منظور از داشتن صفحه اصلی سایت که تأثیرگذار باشد یعنی صفحه اصلی که کارآمد است و نباید اثرگذاری اولیه آن بیش از 6 ثانیه طول بکشد.

در صورتی که بازدید کننده سایت هیچ مورد مفید، مرتبط و جالب توجهی در 6 ثانیه ابتدایی روی سایت شما مشاهده نکند، از آن خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: طراحی وب سایت شرکتی     طراحی سایت با وردپرس

 

 





:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: